Rožňavský L Racing Team smeroval na druhé podujatie slovenského DMACK Tyres Rally 2012 ako najpočetnejší tím na štarte Rally Tríbeč. Nakoniec však už pred slávnostným predstavením posádok bolo jasné, že do súťaže odštartuje L Racing s iba troma posádkami.
Napriek faktu, že šéf tímu Janko Lipták so svojim spolujazdcom Janom Slovákom prišli na súťaž, aby sa zúčastnili obhliadky tratí, nakoniec na trať ani nevyrazili. Ihneď po príjazde do Topoľčanoch ich totiž zastihla správa od tímových mechanikov, že motor ich Subaru Impreza WRX STi stratil tlak, napriek tomu, že ten bol iba týždeň pred súťažou na brzde. Subaru preto ostalo v tímových dielňach nefunkčné a dvojica Jánov sa mohla zúčastniť súťaže iba v pozícii divákov.
O trochu lepšie dopadla druhá posádka L Racing Teamu Juraj Keszi – Pavol Helmeczy štartujúca na Seate Leon TDi. Tí sa síce zúčastnili aj slávnostného štartu, aj v sobotu odštartovali do súťaže, v druhej rýchlostnej skúške však prišlo odstúpenie zo súťaže. O tom čo sa vlastne stalo nám porozprával Juraj Keszi: „Vyzerá to tak, že nám asi odišiel motor. Budeme ho musieť doma rozobrať a celý skontrolovať. Ale dáme ho dokopy a bude zase v poriadku. Napriek nášmu odstúpeniu sme so Seatom celkom spokojní, keďže sme odjazdili s novým autom päť pretekov a iba teraz sme museli odstúpiť na poruchu. To je dobrý pomer, bol by som rád ak by nám takýto pomer štartov a odstúpení ostal aj v budúcnosti.“
Podstatne lepšie sa darilo tretej posádke tímu, ktorú tvorila dvojica Marek Špavelko – Milan Straka a na topoľčianskych tratiach bojovali s vozidlom Citroën C2 R2 Max v triede 6. Napriek tomu, že Marek ešte stále vychytáva muchy na v minulom roku postavenom vozidle, už v prvej rýchlostnej skúške sa dostal do vedenia vo svojej triede. Toto mu vydržalo aj po druhom teste, od tretieho sa však musel uspokojiť s druhým miestom v triede 6. To mu vydržalo až do cieľa. „Veľmi pekná súťaž, páčilo sa mi to. Prišli sme ešte na nejaké nedostatky, ktoré sa budeme snažiť odstrániť. Bolo to fakt zaujímavé, v rýchlostných skúškach ktoré sa z dvoch tretín išli dolu kopcom boli fajn, tam sme dokázali držať čas s konkurenciou, ale v miestach kde sa išlo hore kopcom mám dojem, že ešte stále chýba trochu výkonu a samozrejme sme tam dostávali. Napríklad na mestskom okruhu som pri každom prejazde skúšal iný štýl, ale dokázal som to posunúť iba o nejaké dve, tri sekundy, jednoducho to nešlo ďalej. Verím, že sa nám podarí do ďalšej súťaže s tým niečo spraviť,“ vyjadril svoje pocity po dojazde do cieľa Marek Špavelko.
Najväčšia konkurencia na tejto súťaži sa zišla v triede 3, v ktorej bojovala aj posledná posádka L Racing Teamu, István Petho – Attila Ruboszki a ich vozidlo Mitsubishi Lancer EVO IX. Tá sa od prvej rýchlostnej skúšky zaradila v triede na štvrté miesto, ale už po štarte druhej sekcie im patrila tretia priečka, ktorú si udržali až do cieľa. Navyše im v cieli Rally Tríbeč patrila aj deviata priečka absolútneho hodnotenia. Ako sa Istvánovi Pethomu pozdávala Rally Tríbeč nám porozprával po dojazde do jej cieľa: „V prvom rade by som sa chcel poďakovať za možnosť štartovať na Slovensku, u nás doma ma už nebavilo každý rok oprášiť starý rozpis a znovu ísť súťažiť na tie isté trate. Je u vás veľmi veľa dobrých jazdcov a dobrá konkurencia. Chcel by som u vás na Slovensku štartovať celú sezónu a môj výkon stále zlepšovať. Čo sa týka Rally Tríbeč, všetko bolo OK, som spokojný.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.