RUFA Šport na Rally Tríbeč zradila elektrika

Grzyb, Grzegorz
Grzyb, Grzegorz, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 1. června 2012 10:23
Sdílej:

Na druhé podujatie slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012 sa slovenský tím RUFA Šport pripravoval veľmi poctivo. Nielen, že chcel zabojovať o najvyššie priečky, zároveň chcel aj utužiť svoju vedúcu priečku v tohtoročnom priebehu šampionátu.

Posádka RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla nezačala súťaž zle a po prvom meranom teste jej patrila vedúca priečka absolútneho poradia na Rally Tríbeč. Bolo to síce iba o jednu desatinu sekundy, napriek tomu to bol dobrý štart do súťaže. Po druhej rýchlostnej skúške síce spadli na druhé miesto, ale zase sa jednalo iba o jednu celú a štyri desatiny sekundy. Tím, ale aj posádka s takýmto vývojom situácie počítali, do cieľa bolo ešte ďaleko a všetci vedeli, že na Rally Tríbeč sa medzi jazdcami na prvých troch miestach bude bojovať v každom teste doslova o desatinky sekúnd.

 

Po tejto rýchlostnej skúške však zrazu Grzegorz nemohol naštartovať svoj Peugeot 207 S2000. Samozrejme, obaja členovia posádky okamžite začali zisťovať čo sa deje. Bolo jasné, že porucha je niekde v elektrickom rozvode Peugeotu. Po dlhom hľadaní, ale aj telefonovaní s mechanikmi tímu, sa nakoniec podarilo poruchu odhaliť a po spojení „nakrátko“ vozidlo aj naštartovať. Medzi tým však ubehlo veľmi veľa času a v súťaži už nemalo význam, z dôvodu veľkej časovej straty pokračovať. „Zradila nás elektroinštalácia Peugeotu. Na svorkovnici, kde sa zbiehajú všetky káble odišla jedna súčiastka. Výpadok tejto súčiastky spôsobil, že v celom aute nebola vôbec elektrika. Najskôr sme nevedeli kde je problém, kontrolovali sme všetky káble, konektory, až po chvíli sa nám podarilo nájsť chybu. Po telefonáte s mechanikmi sme nakoniec káble spojili ako sa hovorí nakrátko a vtedy auto naštartovalo. Celé to však trvalo veľmi veľa času a  museli sme odstúpiť zo súťaže. Veľmi nás to mrzí, táto súťaž sa nám páčila, bola tu veľká konkurencia a tešili sme sa na boj s Jožkom a Jarom, ale aj ostatným posádkami o víťazstvo. Bohužiaľ, aj takýto je život, dnes sme si my vybrali smolu. Tešíme sa na nasledujúce podujatie, kde by sme chceli opäť zabojovať o najvyššie priečku a potešiť rally fanúšikov, či už technikov, alebo našou jazdou,“ opísal poruchu a jej odstraňovanie Grzegorz Grzyb.

Miro Majláth

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.