Na druhé podujatie slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012 sa slovenský tím RUFA Šport pripravoval veľmi poctivo. Nielen, že chcel zabojovať o najvyššie priečky, zároveň chcel aj utužiť svoju vedúcu priečku v tohtoročnom priebehu šampionátu.
Posádka RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla nezačala súťaž zle a po prvom meranom teste jej patrila vedúca priečka absolútneho poradia na Rally Tríbeč. Bolo to síce iba o jednu desatinu sekundy, napriek tomu to bol dobrý štart do súťaže. Po druhej rýchlostnej skúške síce spadli na druhé miesto, ale zase sa jednalo iba o jednu celú a štyri desatiny sekundy. Tím, ale aj posádka s takýmto vývojom situácie počítali, do cieľa bolo ešte ďaleko a všetci vedeli, že na Rally Tríbeč sa medzi jazdcami na prvých troch miestach bude bojovať v každom teste doslova o desatinky sekúnd.
Po tejto rýchlostnej skúške však zrazu Grzegorz nemohol naštartovať svoj Peugeot 207 S2000. Samozrejme, obaja členovia posádky okamžite začali zisťovať čo sa deje. Bolo jasné, že porucha je niekde v elektrickom rozvode Peugeotu. Po dlhom hľadaní, ale aj telefonovaní s mechanikmi tímu, sa nakoniec podarilo poruchu odhaliť a po spojení „nakrátko“ vozidlo aj naštartovať. Medzi tým však ubehlo veľmi veľa času a v súťaži už nemalo význam, z dôvodu veľkej časovej straty pokračovať. „Zradila nás elektroinštalácia Peugeotu. Na svorkovnici, kde sa zbiehajú všetky káble odišla jedna súčiastka. Výpadok tejto súčiastky spôsobil, že v celom aute nebola vôbec elektrika. Najskôr sme nevedeli kde je problém, kontrolovali sme všetky káble, konektory, až po chvíli sa nám podarilo nájsť chybu. Po telefonáte s mechanikmi sme nakoniec káble spojili ako sa hovorí nakrátko a vtedy auto naštartovalo. Celé to však trvalo veľmi veľa času a museli sme odstúpiť zo súťaže. Veľmi nás to mrzí, táto súťaž sa nám páčila, bola tu veľká konkurencia a tešili sme sa na boj s Jožkom a Jarom, ale aj ostatným posádkami o víťazstvo. Bohužiaľ, aj takýto je život, dnes sme si my vybrali smolu. Tešíme sa na nasledujúce podujatie, kde by sme chceli opäť zabojovať o najvyššie priečku a potešiť rally fanúšikov, či už technikov, alebo našou jazdou,“ opísal poruchu a jej odstraňovanie Grzegorz Grzyb.
Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?