Na druhé podujatie slovenského seriálu DMACK Tyres Rally 2012 sa slovenský tím RUFA Šport pripravoval veľmi poctivo. Nielen, že chcel zabojovať o najvyššie priečky, zároveň chcel aj utužiť svoju vedúcu priečku v tohtoročnom priebehu šampionátu.
Posádka RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Robert Hundla nezačala súťaž zle a po prvom meranom teste jej patrila vedúca priečka absolútneho poradia na Rally Tríbeč. Bolo to síce iba o jednu desatinu sekundy, napriek tomu to bol dobrý štart do súťaže. Po druhej rýchlostnej skúške síce spadli na druhé miesto, ale zase sa jednalo iba o jednu celú a štyri desatiny sekundy. Tím, ale aj posádka s takýmto vývojom situácie počítali, do cieľa bolo ešte ďaleko a všetci vedeli, že na Rally Tríbeč sa medzi jazdcami na prvých troch miestach bude bojovať v každom teste doslova o desatinky sekúnd.
Po tejto rýchlostnej skúške však zrazu Grzegorz nemohol naštartovať svoj Peugeot 207 S2000. Samozrejme, obaja členovia posádky okamžite začali zisťovať čo sa deje. Bolo jasné, že porucha je niekde v elektrickom rozvode Peugeotu. Po dlhom hľadaní, ale aj telefonovaní s mechanikmi tímu, sa nakoniec podarilo poruchu odhaliť a po spojení „nakrátko“ vozidlo aj naštartovať. Medzi tým však ubehlo veľmi veľa času a v súťaži už nemalo význam, z dôvodu veľkej časovej straty pokračovať. „Zradila nás elektroinštalácia Peugeotu. Na svorkovnici, kde sa zbiehajú všetky káble odišla jedna súčiastka. Výpadok tejto súčiastky spôsobil, že v celom aute nebola vôbec elektrika. Najskôr sme nevedeli kde je problém, kontrolovali sme všetky káble, konektory, až po chvíli sa nám podarilo nájsť chybu. Po telefonáte s mechanikmi sme nakoniec káble spojili ako sa hovorí nakrátko a vtedy auto naštartovalo. Celé to však trvalo veľmi veľa času a museli sme odstúpiť zo súťaže. Veľmi nás to mrzí, táto súťaž sa nám páčila, bola tu veľká konkurencia a tešili sme sa na boj s Jožkom a Jarom, ale aj ostatným posádkami o víťazstvo. Bohužiaľ, aj takýto je život, dnes sme si my vybrali smolu. Tešíme sa na nasledujúce podujatie, kde by sme chceli opäť zabojovať o najvyššie priečku a potešiť rally fanúšikov, či už technikov, alebo našou jazdou,“ opísal poruchu a jej odstraňovanie Grzegorz Grzyb.
Miro Majláth
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.