Dvacátý ročník AUTOGAMES Rallysprint Kopná 2012 nabízí nesmírně početný a kvalitní seznam přihlášených posádek.
Pořadatelům z Rallysprint Klubu AČR Podkopná Lhota se přihlásilo celkem 134 posádky z pěti států – České republiky, Slovenska, Polska, Itálie a Rakouska. Nejoblíbenější domácí rallysprint v okolí Slušovic nabídne druhou květnovou sobotu mimořádnou podívanou. V nabité startovní listině patří k největším favoritům Tomáš Kostka, Roman Kresta, Roman Odložilík a Antonín Tlusťák. Fanoušek rallysportu se má opravdu na co těšit!
Letošní Kopná je třetím podnikem osmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally 2012 a dále je součástí Poháru České republiky v rally. K největším diváckým tahákům jubilejní Kopné patří start úřadujícího českého šampiona. Šestatřicetiletý trnavský rodák Roman Kresta se radoval z výhry na Kopné v minulosti třikrát a do boje vyrukuje s vozem specifikace WRC. Z Itálie si pronajal k jednorázové spolupráci špičkový vůz Ford Focus RS WRC. Na místě spolujezdce se objeví Tomáš Kašpárek, se kterým Kresta vybojoval před dvěma lety český rallysprintový titul.
Do role největšího Krestova konkurenta je zákonitě pasován lídr letošního šampionátu ve sprintrally a suverénní vítěz doposud dvou odjetých podniků Rally Vrchovina a Rally Lužické hory Tomáš Kostka na voze Citroën C4 WRC. Sedmadvacetiletý okruhář Kostka ve dvojici s velezkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm nemají v rallysprintovém šampionátu konkurenci a o jejich nadvládě svědčí více než minutový náskok při druhém podniku v Hrádku nad Nisou. Kresta versus Kostka, aneb rodinný souboj těchto švagrů přiláká k rychlostním zkouškám početní zástupy fandů. K favoritům se řadí dále Roman Odložilík, který se na Kopnou přezbrojil, když si zajistil stejnou techniku jako Kostka a objeví se premiérově na „cé čtyřce“.
K největším favoritům patří rovněž Antonín Tlusťák s vozem Mitsubishi Lancer WRC 05, který dojel v Lužických horách na třetí příčce. „Diváci se mají rozhodně na co těšit, neboť pojede celkem sedm vozů specifikace WRC a šest speciálů kategorie Super 2000. Vedle největších favoritů přijedou do Slušovic rovněž hudebník Daniel Landa nebo známá zpěvačka i herečka Olga Lounová. V roli předjezdců se objeví baviči Dalibor Gondík s Otakarem Brouskem, kteří provedou mluveným slovem večerním vyhlášením výsledků. To proběhne letos v Derby clubu u dostihové dráhy ve Slušovicích. Do populárního „sudu“ zveme na sobotní večer i širokou motoristickou veřejnost,“ pověděl Josef Minařík, ředitel AUTOGAMES Rallysprintu Kopná.
Do Slušovic zavítá rovněž slovenský šampion Jozef Béreš jr. (Škoda Fabia S2000), přičemž na místě spolujezdce se vrací po zdravotních problémech Petr Starý, v minulých letech člen továrního týmu Škoda Motorsport. Na medailové příčky pomýšlí i Jaromír Tarabus (Škoda Fabia S2000), dále Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX R4). Plejádu jezdců v nejpočetnější obsazené třídě 3 tvoří například Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Lumír Firla, Martin Březík, Martin Hudec nebo polský jezdec Lukasz Habaj (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX). Sedmičku jezdců na vozech specifikace WRC ještě doplňují Karel Trněný (Škoda Fabia WRC) a Miroslav Plíhal (Škoda Octavia WRC). S dvoutisícovkami vyrukují vedle Béreše i Tarabuse dále Jan Dohnal, Slovák Lukáš Lapdavský (Peugeot 207 S2000), Václav Dunovský (Škoda Fabia S2000) a Jiří Navrátil (Ford Fiesta S2000).
V nabitém seznamu „dvoukolkářů“ patří k největším favoritům Lubomír Minařík, Lumír Galia (oba Renault Clio R3), Robert Kořístka (Suzuki Ignis S1600), Josef Zimmermann (Renault Clio R3 Maxi), Pavel Míka (Suzuki Swift S1600), Martin Vlček (Peugeot 206 Kit Car), Petr Zedník (Ford Fiesta Kit Car), Lukáš Pondělíček (Citroën C2 R2 Max) a další. Zpestřením startovního pole bude účast Itala Giacoma Fanettiho (Škoda Fabia R2). Mezi téměř padesáti posádkami přihlášenými do Poháru České republiky jsou v roli favoritů na prvenství Lubomír Tenkl, Zdeněk Tichý (oba BMW M3), Jiří Kašpar (Škoda Octavia), Jiří Svoboda (Škoda Octavia Kit Car) nebo Miloslav Jirsa (Škoda Felicia Kit Car). Není bez zajímavosti, že hned šest zástupkyň něžného pohlaví se ukáže za volantem soutěžních vozů.
První vůz se vydá na náročnou trať v sobotu 12. května úderem deváté hodiny ranní ze slušovického náměstí. Na jednotlivé posádky a soutěžní vozy čeká celkem 190 km dlouhá trať, která obsahuje osm obtížných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v délce 76 km. V itineráři najdeme měřené úseky s názvy Májová (délka 6,80 km), Kameňák (12,39 km), Kopná (11,15 km) a Raková (7,89 km). Na cílovou rampu přijede první vůz v 16:19 hodin. Bude se z prvenství radovat Tomáš Kostka nebo Roman Kresta, případně se bude v cíli smát někdo třetí? Odpověď na tuto otázku poznáme již v sobotním odpoledni.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?