Rally Tríbeč 2012 se hlásí o slovo

chuchala, wojtek
chuchala, wojtek, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 2. dubna 2012 21:04
Sdílej:

Přesně rok a týden po loňské obnovené premiéře město Topoľčany opět ožije ruchem motorů soutěžních vozidel. Rally Tríbeč se v roce 2011 setkala s příznivým ohlasem soutěžících, diváků i obyvatel regionu, a tak se místní pořadatelé rozhodli za podpory představitelů města Topoľčany v tradici této atraktivní motoristické akce pokračovat i letos.

Tríbečské rally patří v  kalendáři letošního Mistrovství Slovenské republiky v rally termín 25. – 26. května, který ji staví do pozice druhé soutěže sedmidílného seriálu. Organizace závodu se ujala společnost Melico, která spojila své síly s jádrem zkušených pořadatelů košické rally. Jelikož většina soutěží slovenského seriálu probíhá spíše na východě země, jedním z cílů organizátorů je i to, aby si prostřednictvím Rally Tríbeč přišli na své „rallysti“ ze západního a středního Slovenska.

Celkové schéma Rally Tríbeč se oproti loňsku výrazně nemění. Organizační výbor se přiklonil k osvědčené variantě jednodenní soutěže s přibližně jedním stem závodních kilometrů, převážně v okolí tríbečského údolí. Soutěžící ani diváci nepřijdou o úseky, které se v loňském roce setkaly s pozitivním ohlasem, včetně atraktivního kroužení v okolí topoľčanského nadjezdu.

Organizátoři očekávají účast přibližně 70 soutěžních posádek. Kromě prvoligového slovenského šampionátu v Topoľčanech změří síly i účastníci Slovenského rally poháru, který pro začínající a méně movité posádky představuje variantu levnějšího závodění na kratší trati (36 km rychlostních zkoušek). Rally Tríbeč by ráda vzbudila ohlas i mezi závodníky z ciziny, účasti z Čech a Moravy však vůbec nenahrává shodný termín s Rally Český Krumlov (příčinou byla snaha vyhnout se termínové kolizi s podnikem motokrosového mistrovství Evropy v nedalekých Velkých Uhercích). Uvidíme, jaký zájem topoľčanská soutěž vzbudí u sousedů v Polsku a hlavně v Maďarsku, kde se nachází v perspektivní pozici týden před Mecsek rally.

Bližší informace o letošním XIII. ročníku Rally Tríbeč nabízí právě zveřejněný průvodce soutěží – tzv. Rally Guide, který je k dispozici na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Řada informací nejen o Tríbeči, ale i o slovenském rallyovém šampionátu obecně, je pak k dispozici na webu www.rallyportal.sk.

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.