Přesně rok a týden po loňské obnovené premiéře město Topoľčany opět ožije ruchem motorů soutěžních vozidel. Rally Tríbeč se v roce 2011 setkala s příznivým ohlasem soutěžících, diváků i obyvatel regionu, a tak se místní pořadatelé rozhodli za podpory představitelů města Topoľčany v tradici této atraktivní motoristické akce pokračovat i letos.
Tríbečské rally patří v kalendáři letošního Mistrovství Slovenské republiky v rally termín 25. – 26. května, který ji staví do pozice druhé soutěže sedmidílného seriálu. Organizace závodu se ujala společnost Melico, která spojila své síly s jádrem zkušených pořadatelů košické rally. Jelikož většina soutěží slovenského seriálu probíhá spíše na východě země, jedním z cílů organizátorů je i to, aby si prostřednictvím Rally Tríbeč přišli na své „rallysti“ ze západního a středního Slovenska.
Celkové schéma Rally Tríbeč se oproti loňsku výrazně nemění. Organizační výbor se přiklonil k osvědčené variantě jednodenní soutěže s přibližně jedním stem závodních kilometrů, převážně v okolí tríbečského údolí. Soutěžící ani diváci nepřijdou o úseky, které se v loňském roce setkaly s pozitivním ohlasem, včetně atraktivního kroužení v okolí topoľčanského nadjezdu.
Organizátoři očekávají účast přibližně 70 soutěžních posádek. Kromě prvoligového slovenského šampionátu v Topoľčanech změří síly i účastníci Slovenského rally poháru, který pro začínající a méně movité posádky představuje variantu levnějšího závodění na kratší trati (36 km rychlostních zkoušek). Rally Tríbeč by ráda vzbudila ohlas i mezi závodníky z ciziny, účasti z Čech a Moravy však vůbec nenahrává shodný termín s Rally Český Krumlov (příčinou byla snaha vyhnout se termínové kolizi s podnikem motokrosového mistrovství Evropy v nedalekých Velkých Uhercích). Uvidíme, jaký zájem topoľčanská soutěž vzbudí u sousedů v Polsku a hlavně v Maďarsku, kde se nachází v perspektivní pozici týden před Mecsek rally.
Bližší informace o letošním XIII. ročníku Rally Tríbeč nabízí právě zveřejněný průvodce soutěží – tzv. Rally Guide, který je k dispozici na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Řada informací nejen o Tríbeči, ale i o slovenském rallyovém šampionátu obecně, je pak k dispozici na webu www.rallyportal.sk.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?