Přesně rok a týden po loňské obnovené premiéře město Topoľčany opět ožije ruchem motorů soutěžních vozidel. Rally Tríbeč se v roce 2011 setkala s příznivým ohlasem soutěžících, diváků i obyvatel regionu, a tak se místní pořadatelé rozhodli za podpory představitelů města Topoľčany v tradici této atraktivní motoristické akce pokračovat i letos.
Tríbečské rally patří v kalendáři letošního Mistrovství Slovenské republiky v rally termín 25. – 26. května, který ji staví do pozice druhé soutěže sedmidílného seriálu. Organizace závodu se ujala společnost Melico, která spojila své síly s jádrem zkušených pořadatelů košické rally. Jelikož většina soutěží slovenského seriálu probíhá spíše na východě země, jedním z cílů organizátorů je i to, aby si prostřednictvím Rally Tríbeč přišli na své „rallysti“ ze západního a středního Slovenska.
Celkové schéma Rally Tríbeč se oproti loňsku výrazně nemění. Organizační výbor se přiklonil k osvědčené variantě jednodenní soutěže s přibližně jedním stem závodních kilometrů, převážně v okolí tríbečského údolí. Soutěžící ani diváci nepřijdou o úseky, které se v loňském roce setkaly s pozitivním ohlasem, včetně atraktivního kroužení v okolí topoľčanského nadjezdu.
Organizátoři očekávají účast přibližně 70 soutěžních posádek. Kromě prvoligového slovenského šampionátu v Topoľčanech změří síly i účastníci Slovenského rally poháru, který pro začínající a méně movité posádky představuje variantu levnějšího závodění na kratší trati (36 km rychlostních zkoušek). Rally Tríbeč by ráda vzbudila ohlas i mezi závodníky z ciziny, účasti z Čech a Moravy však vůbec nenahrává shodný termín s Rally Český Krumlov (příčinou byla snaha vyhnout se termínové kolizi s podnikem motokrosového mistrovství Evropy v nedalekých Velkých Uhercích). Uvidíme, jaký zájem topoľčanská soutěž vzbudí u sousedů v Polsku a hlavně v Maďarsku, kde se nachází v perspektivní pozici týden před Mecsek rally.
Bližší informace o letošním XIII. ročníku Rally Tríbeč nabízí právě zveřejněný průvodce soutěží – tzv. Rally Guide, který je k dispozici na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Řada informací nejen o Tríbeči, ale i o slovenském rallyovém šampionátu obecně, je pak k dispozici na webu www.rallyportal.sk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?