27. Rally Sanremo Storico, druhý závod FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel, odstartuje již tento pátek. Na startu bude český Opel Kadett posádky Janota – Vyoral.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral z Hájek Historic Czech National Rally Teamu se poslední dva dny seznamovali s rychlostními zkouškami legendární Rally Sanremo, která má centrum ve stejnojmenném přímořském letovisku a rychlostní zkoušky rozeseté v nedalekých, členitých kopcích. Tratě Rally Sanremo zažily v minulosti jezdce těch nejslavnějších jmen, kdy se zde pořádaly soutěže Mistrovství světa rally. V té době se po klikatých horských silničkách proháněly například legendární Lancie Stratos, Audi Quattro, Lancie 037 či Porsche 911. Záplava těchto nablýskaných vozů s bohatou rally historií stojí na nábřeží italského Sanrema i dnes a čeká, až padne hodina startu této slavné rally. Spolu s nimi se na start Rally Sanremo připravuje i žlutý Opel Kadett C/GT – E z Hájek Historic Czech National Rally Teamu, jehož posádka by ráda bojovala o body do FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel v kategorii 2. Úkol to ale nebude vůbec snadný.
Seznam přihlášených čítá skoro stovku soutěžních posádek. Opel Kadett C/GT – E, 16 V posádky Janota – Vyoral bude mít na svých dveřích startovní číslo 19. Slavnostní start Rally Sanremo Storico proběhne na tradičním místě, na mořské promenádě, v pátek 30.3.2012 v 15:30 hodin, a do první rychlostní zkoušky soutěže názvem „Coldirodi“ vyrazí první soutěžní automobil v 16:00. Na posádky, včetně té z České republiky, čeká v první etapě sedm rychlostních zkoušek, z nichž většina se již pojede za tmy. Ve druhé – sobotní etapě Rally Sanremo Storico se bude závodit na 4 rychlostních zkouškách, které mají stejně technický charakter, jako ty v první etapě a představují to nejnáročnější, s čím se lze při rally na asfaltovém povrchu setkat.
Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota: „Máme s Rally Sanremo již zkušenosti z předchozích dvou ročníků, kdy jsme tady startovali. Víme tedy, že nás čeká jedna z nejnáročnějších rally v mistrovství Evropy historiků na těch nejtěžších rychlostních zkouškách, které jsem dosud poznal. Jede se stále ze zatáčky do zatáčky a člověk si neodpočine ani na přejezdu mezi rychlostními zkouškami, který je stejně členitý, jako RZ samotné. Přesný rozpis je absolutní nutností, protože buď dojde k fatální chybě, a nebo auto ztrácí drahocenné vteřiny v každé zatáčce a nabírá tak obrovskou ztrátu. První etapu pojedeme navíc skoro celou za tmy a tam se nutnost přesného rozpisu ještě násobí. V seznamovacích jízdách ale panovala pohoda a klid a měl jsem dobrý pocit z rozpisu, který jsme si s Lukášem připravili. Děkujeme všem fanouškům, kteří nám fandí jak doma, tak tady v Itálii. Potěšily nás například nápisy sprejem na zdi, kde jsou napsaná jména Janota nebo Dresler. Uděláme všechno proto, aby tam letos bylo napsáno i Vyoral.“
Sportovní manažer týmu, Jan Možný: „ Letošní ročník je naší třetí zkušeností s tratěmi Sanrema. Sezóna je na samém počátku a i díky systému bodování, kdy se z celkového počtu závodů počítá nejlepších sedm, není Mirek svazován žádnými taktickými pokyny, takže bych rád, kdyby se jim podařilo s Lukášem zajet časy, které by ukázaly, že to s obhajobou titulu myslíme vážně. I se všemi riziky, které jsou s tím spojeny.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?