27. Rally Sanremo Storico, druhý závod FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel, odstartuje již tento pátek. Na startu bude český Opel Kadett posádky Janota – Vyoral.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral z Hájek Historic Czech National Rally Teamu se poslední dva dny seznamovali s rychlostními zkouškami legendární Rally Sanremo, která má centrum ve stejnojmenném přímořském letovisku a rychlostní zkoušky rozeseté v nedalekých, členitých kopcích. Tratě Rally Sanremo zažily v minulosti jezdce těch nejslavnějších jmen, kdy se zde pořádaly soutěže Mistrovství světa rally. V té době se po klikatých horských silničkách proháněly například legendární Lancie Stratos, Audi Quattro, Lancie 037 či Porsche 911. Záplava těchto nablýskaných vozů s bohatou rally historií stojí na nábřeží italského Sanrema i dnes a čeká, až padne hodina startu této slavné rally. Spolu s nimi se na start Rally Sanremo připravuje i žlutý Opel Kadett C/GT – E z Hájek Historic Czech National Rally Teamu, jehož posádka by ráda bojovala o body do FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel v kategorii 2. Úkol to ale nebude vůbec snadný.
Seznam přihlášených čítá skoro stovku soutěžních posádek. Opel Kadett C/GT – E, 16 V posádky Janota – Vyoral bude mít na svých dveřích startovní číslo 19. Slavnostní start Rally Sanremo Storico proběhne na tradičním místě, na mořské promenádě, v pátek 30.3.2012 v 15:30 hodin, a do první rychlostní zkoušky soutěže názvem „Coldirodi“ vyrazí první soutěžní automobil v 16:00. Na posádky, včetně té z České republiky, čeká v první etapě sedm rychlostních zkoušek, z nichž většina se již pojede za tmy. Ve druhé – sobotní etapě Rally Sanremo Storico se bude závodit na 4 rychlostních zkouškách, které mají stejně technický charakter, jako ty v první etapě a představují to nejnáročnější, s čím se lze při rally na asfaltovém povrchu setkat.
Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota: „Máme s Rally Sanremo již zkušenosti z předchozích dvou ročníků, kdy jsme tady startovali. Víme tedy, že nás čeká jedna z nejnáročnějších rally v mistrovství Evropy historiků na těch nejtěžších rychlostních zkouškách, které jsem dosud poznal. Jede se stále ze zatáčky do zatáčky a člověk si neodpočine ani na přejezdu mezi rychlostními zkouškami, který je stejně členitý, jako RZ samotné. Přesný rozpis je absolutní nutností, protože buď dojde k fatální chybě, a nebo auto ztrácí drahocenné vteřiny v každé zatáčce a nabírá tak obrovskou ztrátu. První etapu pojedeme navíc skoro celou za tmy a tam se nutnost přesného rozpisu ještě násobí. V seznamovacích jízdách ale panovala pohoda a klid a měl jsem dobrý pocit z rozpisu, který jsme si s Lukášem připravili. Děkujeme všem fanouškům, kteří nám fandí jak doma, tak tady v Itálii. Potěšily nás například nápisy sprejem na zdi, kde jsou napsaná jména Janota nebo Dresler. Uděláme všechno proto, aby tam letos bylo napsáno i Vyoral.“
Sportovní manažer týmu, Jan Možný: „ Letošní ročník je naší třetí zkušeností s tratěmi Sanrema. Sezóna je na samém počátku a i díky systému bodování, kdy se z celkového počtu závodů počítá nejlepších sedm, není Mirek svazován žádnými taktickými pokyny, takže bych rád, kdyby se jim podařilo s Lukášem zajet časy, které by ukázaly, že to s obhajobou titulu myslíme vážně. I se všemi riziky, které jsou s tím spojeny.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?