27. Rally Sanremo Storico, druhý závod FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel, odstartuje již tento pátek. Na startu bude český Opel Kadett posádky Janota – Vyoral.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral z Hájek Historic Czech National Rally Teamu se poslední dva dny seznamovali s rychlostními zkouškami legendární Rally Sanremo, která má centrum ve stejnojmenném přímořském letovisku a rychlostní zkoušky rozeseté v nedalekých, členitých kopcích. Tratě Rally Sanremo zažily v minulosti jezdce těch nejslavnějších jmen, kdy se zde pořádaly soutěže Mistrovství světa rally. V té době se po klikatých horských silničkách proháněly například legendární Lancie Stratos, Audi Quattro, Lancie 037 či Porsche 911. Záplava těchto nablýskaných vozů s bohatou rally historií stojí na nábřeží italského Sanrema i dnes a čeká, až padne hodina startu této slavné rally. Spolu s nimi se na start Rally Sanremo připravuje i žlutý Opel Kadett C/GT – E z Hájek Historic Czech National Rally Teamu, jehož posádka by ráda bojovala o body do FIA mistrovství Evropy v rally historických vozidel v kategorii 2. Úkol to ale nebude vůbec snadný.
Seznam přihlášených čítá skoro stovku soutěžních posádek. Opel Kadett C/GT – E, 16 V posádky Janota – Vyoral bude mít na svých dveřích startovní číslo 19. Slavnostní start Rally Sanremo Storico proběhne na tradičním místě, na mořské promenádě, v pátek 30.3.2012 v 15:30 hodin, a do první rychlostní zkoušky soutěže názvem „Coldirodi“ vyrazí první soutěžní automobil v 16:00. Na posádky, včetně té z České republiky, čeká v první etapě sedm rychlostních zkoušek, z nichž většina se již pojede za tmy. Ve druhé – sobotní etapě Rally Sanremo Storico se bude závodit na 4 rychlostních zkouškách, které mají stejně technický charakter, jako ty v první etapě a představují to nejnáročnější, s čím se lze při rally na asfaltovém povrchu setkat.
Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota: „Máme s Rally Sanremo již zkušenosti z předchozích dvou ročníků, kdy jsme tady startovali. Víme tedy, že nás čeká jedna z nejnáročnějších rally v mistrovství Evropy historiků na těch nejtěžších rychlostních zkouškách, které jsem dosud poznal. Jede se stále ze zatáčky do zatáčky a člověk si neodpočine ani na přejezdu mezi rychlostními zkouškami, který je stejně členitý, jako RZ samotné. Přesný rozpis je absolutní nutností, protože buď dojde k fatální chybě, a nebo auto ztrácí drahocenné vteřiny v každé zatáčce a nabírá tak obrovskou ztrátu. První etapu pojedeme navíc skoro celou za tmy a tam se nutnost přesného rozpisu ještě násobí. V seznamovacích jízdách ale panovala pohoda a klid a měl jsem dobrý pocit z rozpisu, který jsme si s Lukášem připravili. Děkujeme všem fanouškům, kteří nám fandí jak doma, tak tady v Itálii. Potěšily nás například nápisy sprejem na zdi, kde jsou napsaná jména Janota nebo Dresler. Uděláme všechno proto, aby tam letos bylo napsáno i Vyoral.“
Sportovní manažer týmu, Jan Možný: „ Letošní ročník je naší třetí zkušeností s tratěmi Sanrema. Sezóna je na samém počátku a i díky systému bodování, kdy se z celkového počtu závodů počítá nejlepších sedm, není Mirek svazován žádnými taktickými pokyny, takže bych rád, kdyby se jim podařilo s Lukášem zajet časy, které by ukázaly, že to s obhajobou titulu myslíme vážně. I se všemi riziky, které jsou s tím spojeny.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.