První letošní svezení s Fordem Fiesta S2000 má Jiří Navrátil, pilot Interaction Ford Czech Rally Teamu, za sebou. O víkendu se představil na testovací RZ v Žiželicích.
Pořadatelé připravili velice příjemný podnik, který si svou organizací v ničem nezadal s klasickými soutěžemi. Přestože se jednalo především o jakýsi shakedown před začátkem sezóny, organizace fungovala na jedničku, kolem trati se sešlo celkem hodně diváků, byl k dispozici i výsledkový servis a účastníci dostali na památku krásné půllitry.
Interacttin Ford Czech Rally Team využil této příležitosti také k drobné medializaci, když se za volant vozu posadil i novinář Jan Červenka, který tak měl možnost na vlastní kůži alespoň trochu okusit rallye z pozice pilota. V minulosti už absolvoval Pražský rallyesprint na sedadle spolujezdce ve voze Jana Kopeckého. Technika S2000 mu učarovala...
To Julda Gál tyhle typy akcí moc v lásce nemá, bere je jako nutné zlo a nadšení, které doslova prýštilo z Jirky Navrátila a Honzy Červenky byste u něj tentokrát hledali marně. Už aby začala sezóna a přetahování o desetinky na tratích rychlostních zkoušek, tam je Julda ve svém živlu!
Jiří Navrátil„Trať nebyla úplně čistokrevnou „erzetou“, spíše jakousi diváckou speciálkou. Trochu mne mrzí, že tu nestartoval nikdo z domácí špičky, abychom měli přímé srovnání. I tak jsem si ale svezení užil a porovnání s Václavem Dunovským s Fabií S2000 a Václavem Kopáčkem se Subaru Impreza N4 je rovněž jakýmsi měřítkem.“
„Musím říct, jsem velice mile překvapen organizací celé akce a musím pořadatelům vystřihnout velkou poklonu. Vstřícně reagovali na veškeré připomínky ze strany nás jezdců, poskytovaný servis byl na vysoké úrovni. Například aby nám pořadatel po akci poslal výsledky jsem zažil pouze ve FIA GT3 a na Rallye Legend v San Marinu. Někteří pořadatelé by se od těch v Žíželicích měli co učit.“
„Jedeme stále nastavení po Martinovi a jsem s ním spokojený. Opět se mi ovšem potvrdilo, že není jednoduché naplno využít potenciál auta. S každým průjezdem jsem zrychloval, posouval brzdné body a nájezdové rychlosti, ale ani tak jsem neměl jedinou krizovou situaci, což jen ukazuje, že stále nejsem na limitu auta. Proto mám před Valašskou Rallye v plánu ještě jeden nebo dva testy, abych si na auto zvykl.“
Celkové výsledky1. Jiří NAVRÁTIL - Jůlius GÁL Ford Fiesta S20002. Václav KOPÁČEK - Petr PICKA Subaru Impreza WRX STi3. Václav DUNOVSKÝ - Stanislav KAFKA Škoda Fabia S2000
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.