První letošní svezení s Fordem Fiesta S2000 má Jiří Navrátil, pilot Interaction Ford Czech Rally Teamu, za sebou. O víkendu se představil na testovací RZ v Žiželicích.
Pořadatelé připravili velice příjemný podnik, který si svou organizací v ničem nezadal s klasickými soutěžemi. Přestože se jednalo především o jakýsi shakedown před začátkem sezóny, organizace fungovala na jedničku, kolem trati se sešlo celkem hodně diváků, byl k dispozici i výsledkový servis a účastníci dostali na památku krásné půllitry.
Interacttin Ford Czech Rally Team využil této příležitosti také k drobné medializaci, když se za volant vozu posadil i novinář Jan Červenka, který tak měl možnost na vlastní kůži alespoň trochu okusit rallye z pozice pilota. V minulosti už absolvoval Pražský rallyesprint na sedadle spolujezdce ve voze Jana Kopeckého. Technika S2000 mu učarovala...
To Julda Gál tyhle typy akcí moc v lásce nemá, bere je jako nutné zlo a nadšení, které doslova prýštilo z Jirky Navrátila a Honzy Červenky byste u něj tentokrát hledali marně. Už aby začala sezóna a přetahování o desetinky na tratích rychlostních zkoušek, tam je Julda ve svém živlu!
Jiří Navrátil„Trať nebyla úplně čistokrevnou „erzetou“, spíše jakousi diváckou speciálkou. Trochu mne mrzí, že tu nestartoval nikdo z domácí špičky, abychom měli přímé srovnání. I tak jsem si ale svezení užil a porovnání s Václavem Dunovským s Fabií S2000 a Václavem Kopáčkem se Subaru Impreza N4 je rovněž jakýmsi měřítkem.“
„Musím říct, jsem velice mile překvapen organizací celé akce a musím pořadatelům vystřihnout velkou poklonu. Vstřícně reagovali na veškeré připomínky ze strany nás jezdců, poskytovaný servis byl na vysoké úrovni. Například aby nám pořadatel po akci poslal výsledky jsem zažil pouze ve FIA GT3 a na Rallye Legend v San Marinu. Někteří pořadatelé by se od těch v Žíželicích měli co učit.“
„Jedeme stále nastavení po Martinovi a jsem s ním spokojený. Opět se mi ovšem potvrdilo, že není jednoduché naplno využít potenciál auta. S každým průjezdem jsem zrychloval, posouval brzdné body a nájezdové rychlosti, ale ani tak jsem neměl jedinou krizovou situaci, což jen ukazuje, že stále nejsem na limitu auta. Proto mám před Valašskou Rallye v plánu ještě jeden nebo dva testy, abych si na auto zvykl.“
Celkové výsledky1. Jiří NAVRÁTIL - Jůlius GÁL Ford Fiesta S20002. Václav KOPÁČEK - Petr PICKA Subaru Impreza WRX STi3. Václav DUNOVSKÝ - Stanislav KAFKA Škoda Fabia S2000
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.