První letošní svezení s Fordem Fiesta S2000 má Jiří Navrátil, pilot Interaction Ford Czech Rally Teamu, za sebou. O víkendu se představil na testovací RZ v Žiželicích.
Pořadatelé připravili velice příjemný podnik, který si svou organizací v ničem nezadal s klasickými soutěžemi. Přestože se jednalo především o jakýsi shakedown před začátkem sezóny, organizace fungovala na jedničku, kolem trati se sešlo celkem hodně diváků, byl k dispozici i výsledkový servis a účastníci dostali na památku krásné půllitry.
Interacttin Ford Czech Rally Team využil této příležitosti také k drobné medializaci, když se za volant vozu posadil i novinář Jan Červenka, který tak měl možnost na vlastní kůži alespoň trochu okusit rallye z pozice pilota. V minulosti už absolvoval Pražský rallyesprint na sedadle spolujezdce ve voze Jana Kopeckého. Technika S2000 mu učarovala...
To Julda Gál tyhle typy akcí moc v lásce nemá, bere je jako nutné zlo a nadšení, které doslova prýštilo z Jirky Navrátila a Honzy Červenky byste u něj tentokrát hledali marně. Už aby začala sezóna a přetahování o desetinky na tratích rychlostních zkoušek, tam je Julda ve svém živlu!
Jiří Navrátil„Trať nebyla úplně čistokrevnou „erzetou“, spíše jakousi diváckou speciálkou. Trochu mne mrzí, že tu nestartoval nikdo z domácí špičky, abychom měli přímé srovnání. I tak jsem si ale svezení užil a porovnání s Václavem Dunovským s Fabií S2000 a Václavem Kopáčkem se Subaru Impreza N4 je rovněž jakýmsi měřítkem.“
„Musím říct, jsem velice mile překvapen organizací celé akce a musím pořadatelům vystřihnout velkou poklonu. Vstřícně reagovali na veškeré připomínky ze strany nás jezdců, poskytovaný servis byl na vysoké úrovni. Například aby nám pořadatel po akci poslal výsledky jsem zažil pouze ve FIA GT3 a na Rallye Legend v San Marinu. Někteří pořadatelé by se od těch v Žíželicích měli co učit.“
„Jedeme stále nastavení po Martinovi a jsem s ním spokojený. Opět se mi ovšem potvrdilo, že není jednoduché naplno využít potenciál auta. S každým průjezdem jsem zrychloval, posouval brzdné body a nájezdové rychlosti, ale ani tak jsem neměl jedinou krizovou situaci, což jen ukazuje, že stále nejsem na limitu auta. Proto mám před Valašskou Rallye v plánu ještě jeden nebo dva testy, abych si na auto zvykl.“
Celkové výsledky1. Jiří NAVRÁTIL - Jůlius GÁL Ford Fiesta S20002. Václav KOPÁČEK - Petr PICKA Subaru Impreza WRX STi3. Václav DUNOVSKÝ - Stanislav KAFKA Škoda Fabia S2000
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?