Britská Rally bude letos posledním vystoupením Jana Černého a Pavla Kohouta v soutěžích mistrovství světa. Na místě se již pilně připravují právě na tento start.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou již od víkendu v místě dění Britské Rally, tedy ve Walesu, kde na ně za pár dní čeká start v jejich letošní poslední soutěži mistrovství světa. Rally of Wales uzavřou kapitolu svého závodění v rámci Pirelli Stars Driver teamu, tedy projektu pro podporu mladých jezdců, který uspořádala Mezinárodní Automobilová Federace FIA s podporou výrobce pneumatik, společnosti Pirelli. Honza s Pavlem tak měli letos možnost odjet již pět soutěží v nejprestižnějším šampionátu rallysportu a ta šestá na ně čeká.
Svou pouť v černožlutém Fordu Fiesta R2 začali při Rally v Portugalsku, pokračovali na Sardinii, ve Finsku a Německu, zkusili si asfalt ve Francii a nyní je před nimi britská šotolina. Před posledním závodem WRC Academy, kde se mimo jiné bude bojovat i o celkové vítězství ve finančně dotované WRC Academy, mladíkům z České republiky momentálně patří šesté místo, které se budou snažit svým výkonem ve Walesu vylepšit jak jen to půjde. Britská šotolina je ale velmi náročný a zrádný povrch, který pro poměrně slabou dvoukolku Ford Fiesta R2 není tím úplně ideálním povrchem. Britská Rally je také známa svým hodně proměnlivým počasím, které dokáže místní rychlostní zkoušky proměnit jak v bahenní lázně, tak uklouzané ledové kluziště. Vyvrcholení mistrovství světa tak proběhne na jedné z nejnáročnějších rally, kterou tento šampionát v kalendáři má. ¨
V tomto roce pořadatelé Britské Rally navíc přistoupili k trendu, kterým je uspořádání soutěže na opravdu velké ploše. Nejvzdálenější místa Britské Rally jsou od sebe vzdálena skoro 400 kilometrů, což je v našich poměrech těžko představitelná vzdálenost, kterou soutěžící budou zdolávat v závodních vozech. Účastníci WRC Academy, mezi než Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří, neabsolvují celý program Britské Rally, i tak na ně ale čeká sedmnáct rychlostních zkoušek z celkových 23.
Jak se na start na Britské Rally těší, a v jakém je rozpoložení, jsme se zeptali Honzy Černého: „Těšíme se moc a zvlášť po tom, co jsme si napsali rozpis všech rychlostních zkoušek, které jsou skvělé. Je to mix těžkých a hodně členitých pasáží a rychlých úseků s horizonty, jako jsou třeba ve Finsku. Moc se mi to líbí, ale trať bude asi při našich průjezdech už hodně rozbitá a musíme si dát pozor na vytahané kameny, o které se může auto poškodit. Ze třech etap, které nás čekají, se mi nejvíce líbí tratě sobotní. Ty už trochu známe z loňska, kdy jsme tady byly trénovat. Tady v Británii se ale asi bez nějakých větších zkušeností uspět nedá, proto nepočítáme s nějakým bojem o pódium. To by se muselo stát něco mimořádného. Je to náš poslední start za Pirelli Stars Driver team, a proto si ho chceme užít. Chceme si vychutnat šotolinu a spoustu skoků, které na trati jsou a mít dobrý pocit z jízdy. Na jaké to bude stačit umístění mezi jezdci, kteří mají se šotolinou nesrovnatelně větší zkušenosti než my, to se teprve uvidí.“
Britská Rally odstartuje ve čtvrtek 10. listopadu v severovelšském městě Llandudno a do cíle přijedou účastníci WRC Academy v sobotu 12. listopadu na jih Walesu do Cardiffu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?