Britská Rally bude letos posledním vystoupením Jana Černého a Pavla Kohouta v soutěžích mistrovství světa. Na místě se již pilně připravují právě na tento start.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou již od víkendu v místě dění Britské Rally, tedy ve Walesu, kde na ně za pár dní čeká start v jejich letošní poslední soutěži mistrovství světa. Rally of Wales uzavřou kapitolu svého závodění v rámci Pirelli Stars Driver teamu, tedy projektu pro podporu mladých jezdců, který uspořádala Mezinárodní Automobilová Federace FIA s podporou výrobce pneumatik, společnosti Pirelli. Honza s Pavlem tak měli letos možnost odjet již pět soutěží v nejprestižnějším šampionátu rallysportu a ta šestá na ně čeká.
Svou pouť v černožlutém Fordu Fiesta R2 začali při Rally v Portugalsku, pokračovali na Sardinii, ve Finsku a Německu, zkusili si asfalt ve Francii a nyní je před nimi britská šotolina. Před posledním závodem WRC Academy, kde se mimo jiné bude bojovat i o celkové vítězství ve finančně dotované WRC Academy, mladíkům z České republiky momentálně patří šesté místo, které se budou snažit svým výkonem ve Walesu vylepšit jak jen to půjde. Britská šotolina je ale velmi náročný a zrádný povrch, který pro poměrně slabou dvoukolku Ford Fiesta R2 není tím úplně ideálním povrchem. Britská Rally je také známa svým hodně proměnlivým počasím, které dokáže místní rychlostní zkoušky proměnit jak v bahenní lázně, tak uklouzané ledové kluziště. Vyvrcholení mistrovství světa tak proběhne na jedné z nejnáročnějších rally, kterou tento šampionát v kalendáři má. ¨
V tomto roce pořadatelé Britské Rally navíc přistoupili k trendu, kterým je uspořádání soutěže na opravdu velké ploše. Nejvzdálenější místa Britské Rally jsou od sebe vzdálena skoro 400 kilometrů, což je v našich poměrech těžko představitelná vzdálenost, kterou soutěžící budou zdolávat v závodních vozech. Účastníci WRC Academy, mezi než Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří, neabsolvují celý program Britské Rally, i tak na ně ale čeká sedmnáct rychlostních zkoušek z celkových 23.
Jak se na start na Britské Rally těší, a v jakém je rozpoložení, jsme se zeptali Honzy Černého: „Těšíme se moc a zvlášť po tom, co jsme si napsali rozpis všech rychlostních zkoušek, které jsou skvělé. Je to mix těžkých a hodně členitých pasáží a rychlých úseků s horizonty, jako jsou třeba ve Finsku. Moc se mi to líbí, ale trať bude asi při našich průjezdech už hodně rozbitá a musíme si dát pozor na vytahané kameny, o které se může auto poškodit. Ze třech etap, které nás čekají, se mi nejvíce líbí tratě sobotní. Ty už trochu známe z loňska, kdy jsme tady byly trénovat. Tady v Británii se ale asi bez nějakých větších zkušeností uspět nedá, proto nepočítáme s nějakým bojem o pódium. To by se muselo stát něco mimořádného. Je to náš poslední start za Pirelli Stars Driver team, a proto si ho chceme užít. Chceme si vychutnat šotolinu a spoustu skoků, které na trati jsou a mít dobrý pocit z jízdy. Na jaké to bude stačit umístění mezi jezdci, kteří mají se šotolinou nesrovnatelně větší zkušenosti než my, to se teprve uvidí.“
Britská Rally odstartuje ve čtvrtek 10. listopadu v severovelšském městě Llandudno a do cíle přijedou účastníci WRC Academy v sobotu 12. listopadu na jih Walesu do Cardiffu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.