Britská Rally bude letos posledním vystoupením Jana Černého a Pavla Kohouta v soutěžích mistrovství světa. Na místě se již pilně připravují právě na tento start.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou již od víkendu v místě dění Britské Rally, tedy ve Walesu, kde na ně za pár dní čeká start v jejich letošní poslední soutěži mistrovství světa. Rally of Wales uzavřou kapitolu svého závodění v rámci Pirelli Stars Driver teamu, tedy projektu pro podporu mladých jezdců, který uspořádala Mezinárodní Automobilová Federace FIA s podporou výrobce pneumatik, společnosti Pirelli. Honza s Pavlem tak měli letos možnost odjet již pět soutěží v nejprestižnějším šampionátu rallysportu a ta šestá na ně čeká.
Svou pouť v černožlutém Fordu Fiesta R2 začali při Rally v Portugalsku, pokračovali na Sardinii, ve Finsku a Německu, zkusili si asfalt ve Francii a nyní je před nimi britská šotolina. Před posledním závodem WRC Academy, kde se mimo jiné bude bojovat i o celkové vítězství ve finančně dotované WRC Academy, mladíkům z České republiky momentálně patří šesté místo, které se budou snažit svým výkonem ve Walesu vylepšit jak jen to půjde. Britská šotolina je ale velmi náročný a zrádný povrch, který pro poměrně slabou dvoukolku Ford Fiesta R2 není tím úplně ideálním povrchem. Britská Rally je také známa svým hodně proměnlivým počasím, které dokáže místní rychlostní zkoušky proměnit jak v bahenní lázně, tak uklouzané ledové kluziště. Vyvrcholení mistrovství světa tak proběhne na jedné z nejnáročnějších rally, kterou tento šampionát v kalendáři má. ¨
V tomto roce pořadatelé Britské Rally navíc přistoupili k trendu, kterým je uspořádání soutěže na opravdu velké ploše. Nejvzdálenější místa Britské Rally jsou od sebe vzdálena skoro 400 kilometrů, což je v našich poměrech těžko představitelná vzdálenost, kterou soutěžící budou zdolávat v závodních vozech. Účastníci WRC Academy, mezi než Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří, neabsolvují celý program Britské Rally, i tak na ně ale čeká sedmnáct rychlostních zkoušek z celkových 23.
Jak se na start na Britské Rally těší, a v jakém je rozpoložení, jsme se zeptali Honzy Černého: „Těšíme se moc a zvlášť po tom, co jsme si napsali rozpis všech rychlostních zkoušek, které jsou skvělé. Je to mix těžkých a hodně členitých pasáží a rychlých úseků s horizonty, jako jsou třeba ve Finsku. Moc se mi to líbí, ale trať bude asi při našich průjezdech už hodně rozbitá a musíme si dát pozor na vytahané kameny, o které se může auto poškodit. Ze třech etap, které nás čekají, se mi nejvíce líbí tratě sobotní. Ty už trochu známe z loňska, kdy jsme tady byly trénovat. Tady v Británii se ale asi bez nějakých větších zkušeností uspět nedá, proto nepočítáme s nějakým bojem o pódium. To by se muselo stát něco mimořádného. Je to náš poslední start za Pirelli Stars Driver team, a proto si ho chceme užít. Chceme si vychutnat šotolinu a spoustu skoků, které na trati jsou a mít dobrý pocit z jízdy. Na jaké to bude stačit umístění mezi jezdci, kteří mají se šotolinou nesrovnatelně větší zkušenosti než my, to se teprve uvidí.“
Britská Rally odstartuje ve čtvrtek 10. listopadu v severovelšském městě Llandudno a do cíle přijedou účastníci WRC Academy v sobotu 12. listopadu na jih Walesu do Cardiffu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.