Britská Rally bude letos posledním vystoupením Jana Černého a Pavla Kohouta v soutěžích mistrovství světa. Na místě se již pilně připravují právě na tento start.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou již od víkendu v místě dění Britské Rally, tedy ve Walesu, kde na ně za pár dní čeká start v jejich letošní poslední soutěži mistrovství světa. Rally of Wales uzavřou kapitolu svého závodění v rámci Pirelli Stars Driver teamu, tedy projektu pro podporu mladých jezdců, který uspořádala Mezinárodní Automobilová Federace FIA s podporou výrobce pneumatik, společnosti Pirelli. Honza s Pavlem tak měli letos možnost odjet již pět soutěží v nejprestižnějším šampionátu rallysportu a ta šestá na ně čeká.
Svou pouť v černožlutém Fordu Fiesta R2 začali při Rally v Portugalsku, pokračovali na Sardinii, ve Finsku a Německu, zkusili si asfalt ve Francii a nyní je před nimi britská šotolina. Před posledním závodem WRC Academy, kde se mimo jiné bude bojovat i o celkové vítězství ve finančně dotované WRC Academy, mladíkům z České republiky momentálně patří šesté místo, které se budou snažit svým výkonem ve Walesu vylepšit jak jen to půjde. Britská šotolina je ale velmi náročný a zrádný povrch, který pro poměrně slabou dvoukolku Ford Fiesta R2 není tím úplně ideálním povrchem. Britská Rally je také známa svým hodně proměnlivým počasím, které dokáže místní rychlostní zkoušky proměnit jak v bahenní lázně, tak uklouzané ledové kluziště. Vyvrcholení mistrovství světa tak proběhne na jedné z nejnáročnějších rally, kterou tento šampionát v kalendáři má. ¨
V tomto roce pořadatelé Britské Rally navíc přistoupili k trendu, kterým je uspořádání soutěže na opravdu velké ploše. Nejvzdálenější místa Britské Rally jsou od sebe vzdálena skoro 400 kilometrů, což je v našich poměrech těžko představitelná vzdálenost, kterou soutěžící budou zdolávat v závodních vozech. Účastníci WRC Academy, mezi než Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří, neabsolvují celý program Britské Rally, i tak na ně ale čeká sedmnáct rychlostních zkoušek z celkových 23.
Jak se na start na Britské Rally těší, a v jakém je rozpoložení, jsme se zeptali Honzy Černého: „Těšíme se moc a zvlášť po tom, co jsme si napsali rozpis všech rychlostních zkoušek, které jsou skvělé. Je to mix těžkých a hodně členitých pasáží a rychlých úseků s horizonty, jako jsou třeba ve Finsku. Moc se mi to líbí, ale trať bude asi při našich průjezdech už hodně rozbitá a musíme si dát pozor na vytahané kameny, o které se může auto poškodit. Ze třech etap, které nás čekají, se mi nejvíce líbí tratě sobotní. Ty už trochu známe z loňska, kdy jsme tady byly trénovat. Tady v Británii se ale asi bez nějakých větších zkušeností uspět nedá, proto nepočítáme s nějakým bojem o pódium. To by se muselo stát něco mimořádného. Je to náš poslední start za Pirelli Stars Driver team, a proto si ho chceme užít. Chceme si vychutnat šotolinu a spoustu skoků, které na trati jsou a mít dobrý pocit z jízdy. Na jaké to bude stačit umístění mezi jezdci, kteří mají se šotolinou nesrovnatelně větší zkušenosti než my, to se teprve uvidí.“
Britská Rally odstartuje ve čtvrtek 10. listopadu v severovelšském městě Llandudno a do cíle přijedou účastníci WRC Academy v sobotu 12. listopadu na jih Walesu do Cardiffu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?