Britská Rally bude letos posledním vystoupením Jana Černého a Pavla Kohouta v soutěžích mistrovství světa. Na místě se již pilně připravují právě na tento start.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem jsou již od víkendu v místě dění Britské Rally, tedy ve Walesu, kde na ně za pár dní čeká start v jejich letošní poslední soutěži mistrovství světa. Rally of Wales uzavřou kapitolu svého závodění v rámci Pirelli Stars Driver teamu, tedy projektu pro podporu mladých jezdců, který uspořádala Mezinárodní Automobilová Federace FIA s podporou výrobce pneumatik, společnosti Pirelli. Honza s Pavlem tak měli letos možnost odjet již pět soutěží v nejprestižnějším šampionátu rallysportu a ta šestá na ně čeká.
Svou pouť v černožlutém Fordu Fiesta R2 začali při Rally v Portugalsku, pokračovali na Sardinii, ve Finsku a Německu, zkusili si asfalt ve Francii a nyní je před nimi britská šotolina. Před posledním závodem WRC Academy, kde se mimo jiné bude bojovat i o celkové vítězství ve finančně dotované WRC Academy, mladíkům z České republiky momentálně patří šesté místo, které se budou snažit svým výkonem ve Walesu vylepšit jak jen to půjde. Britská šotolina je ale velmi náročný a zrádný povrch, který pro poměrně slabou dvoukolku Ford Fiesta R2 není tím úplně ideálním povrchem. Britská Rally je také známa svým hodně proměnlivým počasím, které dokáže místní rychlostní zkoušky proměnit jak v bahenní lázně, tak uklouzané ledové kluziště. Vyvrcholení mistrovství světa tak proběhne na jedné z nejnáročnějších rally, kterou tento šampionát v kalendáři má. ¨
V tomto roce pořadatelé Britské Rally navíc přistoupili k trendu, kterým je uspořádání soutěže na opravdu velké ploše. Nejvzdálenější místa Britské Rally jsou od sebe vzdálena skoro 400 kilometrů, což je v našich poměrech těžko představitelná vzdálenost, kterou soutěžící budou zdolávat v závodních vozech. Účastníci WRC Academy, mezi než Jan Černý s Pavlem Kohoutem patří, neabsolvují celý program Britské Rally, i tak na ně ale čeká sedmnáct rychlostních zkoušek z celkových 23.
Jak se na start na Britské Rally těší, a v jakém je rozpoložení, jsme se zeptali Honzy Černého: „Těšíme se moc a zvlášť po tom, co jsme si napsali rozpis všech rychlostních zkoušek, které jsou skvělé. Je to mix těžkých a hodně členitých pasáží a rychlých úseků s horizonty, jako jsou třeba ve Finsku. Moc se mi to líbí, ale trať bude asi při našich průjezdech už hodně rozbitá a musíme si dát pozor na vytahané kameny, o které se může auto poškodit. Ze třech etap, které nás čekají, se mi nejvíce líbí tratě sobotní. Ty už trochu známe z loňska, kdy jsme tady byly trénovat. Tady v Británii se ale asi bez nějakých větších zkušeností uspět nedá, proto nepočítáme s nějakým bojem o pódium. To by se muselo stát něco mimořádného. Je to náš poslední start za Pirelli Stars Driver team, a proto si ho chceme užít. Chceme si vychutnat šotolinu a spoustu skoků, které na trati jsou a mít dobrý pocit z jízdy. Na jaké to bude stačit umístění mezi jezdci, kteří mají se šotolinou nesrovnatelně větší zkušenosti než my, to se teprve uvidí.“
Britská Rally odstartuje ve čtvrtek 10. listopadu v severovelšském městě Llandudno a do cíle přijedou účastníci WRC Academy v sobotu 12. listopadu na jih Walesu do Cardiffu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.