Žilinský KL Racing Team vstúpil do slovenského rally sveta až v tohtoročnej sezóne. Už na svojom premiérovom podujatí šokoval slovenských fanúšikov zložením súťažnej posádky. Rovnaké prekvapenie si odložil aj na koniec sezóny, keď sa za volantom súťažnej Škody Fabia WRC predstaví jediný slovenský zástupca seriálu Porsche Supercup, Púchovčan Štefan Rosina.
KL Racing poriadne rozvíril pokojne plynúce vody slovenského rally športu už pred tohtoročnou Rally Prešov, keď sa v kolonke posádka zjavilo meno bývalého juniorského majstra sveta Švéda Patrika Sandella navigovaného Stafanom Parmanderom. Následne tím vsadil na poľskú posádku Lukasz Markowski - Maciej Machela a vozidlo Citroën C2 R2 Max. Výsledkom bol zisk majstrovského titulu v triede 6.
Pred nami je posledné slovenské podujatie automobilového športu, Auto Show Slovakia Ring 2011. Aj tu, na koniec sezóny pre divákov pripravil KL Racing Team prekvapenie. Za volantom súťažnej Škody Fabia WRC sa predstaví jediný slovenský zástupca prestížneho značkového seriálu Porsche Mobil 1 Supercup – Štefan Rosina. „Rád by som sa poďakoval KL Racingu za dôveru. Všetci v mojom okolí vedia, že mojim životným snom bolo vyskúšať si disciplínu rally a vozidlo špecifikácie WRC. A práve tento sen sa mi podarí splniť už počas nadchádzajúcej soboty. Samozrejme, nečakám, že by som medzi rallystami urobil hneď na prvý krát nejaký výrazný výsledok. O tom ani akcia Auto Show v podstate nie je. Ide tu o zábavu, povozenie nejakých reklamných partnerov a samozrejme v mojom prípade aj o vyskúšanie si rally,“ vyjadril svoje pocity Štefan Rosina.
Podujatie Auto Show Slovakia Ring 2011 odštartuje už nadchádzajúcu sobotu (5.novembra 2011). Pre divákov sú pripravené dve rýchlostné skúšky pre disciplínu rally. Tie posádky absolvujú celkovo tri krát. Okrem nich sa prítomným divákom predstavia aj okruhoví a kopcoví jazdci. Pre nich je pripravená trať pretekárskeho okruhu Slovakia Ring.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.