Žilinský KL Racing Team vstúpil do slovenského rally sveta až v tohtoročnej sezóne. Už na svojom premiérovom podujatí šokoval slovenských fanúšikov zložením súťažnej posádky. Rovnaké prekvapenie si odložil aj na koniec sezóny, keď sa za volantom súťažnej Škody Fabia WRC predstaví jediný slovenský zástupca seriálu Porsche Supercup, Púchovčan Štefan Rosina.
KL Racing poriadne rozvíril pokojne plynúce vody slovenského rally športu už pred tohtoročnou Rally Prešov, keď sa v kolonke posádka zjavilo meno bývalého juniorského majstra sveta Švéda Patrika Sandella navigovaného Stafanom Parmanderom. Následne tím vsadil na poľskú posádku Lukasz Markowski - Maciej Machela a vozidlo Citroën C2 R2 Max. Výsledkom bol zisk majstrovského titulu v triede 6.
Pred nami je posledné slovenské podujatie automobilového športu, Auto Show Slovakia Ring 2011. Aj tu, na koniec sezóny pre divákov pripravil KL Racing Team prekvapenie. Za volantom súťažnej Škody Fabia WRC sa predstaví jediný slovenský zástupca prestížneho značkového seriálu Porsche Mobil 1 Supercup – Štefan Rosina. „Rád by som sa poďakoval KL Racingu za dôveru. Všetci v mojom okolí vedia, že mojim životným snom bolo vyskúšať si disciplínu rally a vozidlo špecifikácie WRC. A práve tento sen sa mi podarí splniť už počas nadchádzajúcej soboty. Samozrejme, nečakám, že by som medzi rallystami urobil hneď na prvý krát nejaký výrazný výsledok. O tom ani akcia Auto Show v podstate nie je. Ide tu o zábavu, povozenie nejakých reklamných partnerov a samozrejme v mojom prípade aj o vyskúšanie si rally,“ vyjadril svoje pocity Štefan Rosina.
Podujatie Auto Show Slovakia Ring 2011 odštartuje už nadchádzajúcu sobotu (5.novembra 2011). Pre divákov sú pripravené dve rýchlostné skúšky pre disciplínu rally. Tie posádky absolvujú celkovo tri krát. Okrem nich sa prítomným divákom predstavia aj okruhoví a kopcoví jazdci. Pre nich je pripravená trať pretekárskeho okruhu Slovakia Ring.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.