Už dnes podvečer odštartuje posledné dejstvo seriálu DMACK Tyres Rally 2011 na podujatí pod názvom 37. Rally Košice. V hre o absolútny titul majstra ešte stále trojica posádok, medzi nimi aj Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom.
"Posledné podujatie sezóny bude pre náš tím veľmi príťažlivé. Sme totiž stále v hre o tri majstrovské tituly. V priebežnom poradí v triede 11 ako aj v súťaži teamov aktuálne figurujeme na prvom mieste, čo sa samozrejme budeme snažiť udržať, no našim hlavným cieľom je ten najdôležitejší titul absolútneho majstra. Tu nám síce pred Košicami patrí priebežne až tretia priečka, no možnosť na zisk titulu tu stále je a preto sa budeme snažiť zabojovať a získať vo svoj prospech čo najviac bodov,“ vyjadril svoje myšlienky hneď na úvod Erik Melichárek, manažér Melico Racing Teamu.
Na rozlúštenie záhady ako sa podarí zvládnuť nástrahy košickej rally nielen posádke topoľčianskeho Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič jazdiacej na Mitsubishi Lancer WRC, ale aj ostatným účastníkom, si však musíme počkať až do sobotňajšieho cieľa súťaže.
Pre všetkých súťažiach pripravil organizátor 37. Rally Košice trať v celkovej dĺžke takmer päťstoštyridsať kilometrov, pričom samotná súťaž je rozdelená do dvoch samostatných súťažných dní. Počas prvého z nich musia posádky zvládnuť šesticu rýchlostných skúšok, pričom súčet „ostrých“ kilometrov sa v tomto prípade zastavil na čísle sedemdesiatsedem. Za túto etapu bude posádkam v rámci bodovania seriálu DMACK Tyres Rally 2011 pripísaný zodpovedajúci počet bodov, podľa ich konkrétneho umiestnenia. Počas druhej etapy to bude platiť bodové hodnotenie rovnako ako v prvý deň súťaže, avšak iba v prípade, ak sa jej účastníci úspešne popasujú s ďalšími sedemdesiatimi piatimi kilometrami rozdelenými v tomto prípade do štyroch samostatných testov.
„Dnes je ešte skoro hovoriť nejaké prognózy. Všetci majú na štarte rovnakú šancu na úspech, alebo neúspech. Sme v rally, kde sa už veľakrát v minulosti ukázalo, že súťaž končí až na cieľovej rampe, v niektorých prípadoch ani tam nie. Škoda tej veľkej medzery od poslednej súťaže, ktorou pre nás bola ešte augustová Rallye Deutschland. Pred Košicami sme totiž neabsolvovali žiadnu súťaž a tak sa chalani asi ťažšie budú dostávať do tempa. Verím však, že urobia čo bude v ich silách a potešia všetkých našich fanúšikov. Nechajme sa prekvapiť ako to dopadne,“ dokončil úvodné myšlienky Erik Melichárek.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.