Už dnes podvečer odštartuje posledné dejstvo seriálu DMACK Tyres Rally 2011 na podujatí pod názvom 37. Rally Košice. V hre o absolútny titul majstra ešte stále trojica posádok, medzi nimi aj Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom.
"Posledné podujatie sezóny bude pre náš tím veľmi príťažlivé. Sme totiž stále v hre o tri majstrovské tituly. V priebežnom poradí v triede 11 ako aj v súťaži teamov aktuálne figurujeme na prvom mieste, čo sa samozrejme budeme snažiť udržať, no našim hlavným cieľom je ten najdôležitejší titul absolútneho majstra. Tu nám síce pred Košicami patrí priebežne až tretia priečka, no možnosť na zisk titulu tu stále je a preto sa budeme snažiť zabojovať a získať vo svoj prospech čo najviac bodov,“ vyjadril svoje myšlienky hneď na úvod Erik Melichárek, manažér Melico Racing Teamu.
Na rozlúštenie záhady ako sa podarí zvládnuť nástrahy košickej rally nielen posádke topoľčianskeho Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič jazdiacej na Mitsubishi Lancer WRC, ale aj ostatným účastníkom, si však musíme počkať až do sobotňajšieho cieľa súťaže.
Pre všetkých súťažiach pripravil organizátor 37. Rally Košice trať v celkovej dĺžke takmer päťstoštyridsať kilometrov, pričom samotná súťaž je rozdelená do dvoch samostatných súťažných dní. Počas prvého z nich musia posádky zvládnuť šesticu rýchlostných skúšok, pričom súčet „ostrých“ kilometrov sa v tomto prípade zastavil na čísle sedemdesiatsedem. Za túto etapu bude posádkam v rámci bodovania seriálu DMACK Tyres Rally 2011 pripísaný zodpovedajúci počet bodov, podľa ich konkrétneho umiestnenia. Počas druhej etapy to bude platiť bodové hodnotenie rovnako ako v prvý deň súťaže, avšak iba v prípade, ak sa jej účastníci úspešne popasujú s ďalšími sedemdesiatimi piatimi kilometrami rozdelenými v tomto prípade do štyroch samostatných testov.
„Dnes je ešte skoro hovoriť nejaké prognózy. Všetci majú na štarte rovnakú šancu na úspech, alebo neúspech. Sme v rally, kde sa už veľakrát v minulosti ukázalo, že súťaž končí až na cieľovej rampe, v niektorých prípadoch ani tam nie. Škoda tej veľkej medzery od poslednej súťaže, ktorou pre nás bola ešte augustová Rallye Deutschland. Pred Košicami sme totiž neabsolvovali žiadnu súťaž a tak sa chalani asi ťažšie budú dostávať do tempa. Verím však, že urobia čo bude v ich silách a potešia všetkých našich fanúšikov. Nechajme sa prekvapiť ako to dopadne,“ dokončil úvodné myšlienky Erik Melichárek.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?