Už dnes podvečer odštartuje posledné dejstvo seriálu DMACK Tyres Rally 2011 na podujatí pod názvom 37. Rally Košice. V hre o absolútny titul majstra ešte stále trojica posádok, medzi nimi aj Jaro Melichárek s Rišom Lasevičom.
"Posledné podujatie sezóny bude pre náš tím veľmi príťažlivé. Sme totiž stále v hre o tri majstrovské tituly. V priebežnom poradí v triede 11 ako aj v súťaži teamov aktuálne figurujeme na prvom mieste, čo sa samozrejme budeme snažiť udržať, no našim hlavným cieľom je ten najdôležitejší titul absolútneho majstra. Tu nám síce pred Košicami patrí priebežne až tretia priečka, no možnosť na zisk titulu tu stále je a preto sa budeme snažiť zabojovať a získať vo svoj prospech čo najviac bodov,“ vyjadril svoje myšlienky hneď na úvod Erik Melichárek, manažér Melico Racing Teamu.
Na rozlúštenie záhady ako sa podarí zvládnuť nástrahy košickej rally nielen posádke topoľčianskeho Melico Racing Teamu v zložení Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič jazdiacej na Mitsubishi Lancer WRC, ale aj ostatným účastníkom, si však musíme počkať až do sobotňajšieho cieľa súťaže.
Pre všetkých súťažiach pripravil organizátor 37. Rally Košice trať v celkovej dĺžke takmer päťstoštyridsať kilometrov, pričom samotná súťaž je rozdelená do dvoch samostatných súťažných dní. Počas prvého z nich musia posádky zvládnuť šesticu rýchlostných skúšok, pričom súčet „ostrých“ kilometrov sa v tomto prípade zastavil na čísle sedemdesiatsedem. Za túto etapu bude posádkam v rámci bodovania seriálu DMACK Tyres Rally 2011 pripísaný zodpovedajúci počet bodov, podľa ich konkrétneho umiestnenia. Počas druhej etapy to bude platiť bodové hodnotenie rovnako ako v prvý deň súťaže, avšak iba v prípade, ak sa jej účastníci úspešne popasujú s ďalšími sedemdesiatimi piatimi kilometrami rozdelenými v tomto prípade do štyroch samostatných testov.
„Dnes je ešte skoro hovoriť nejaké prognózy. Všetci majú na štarte rovnakú šancu na úspech, alebo neúspech. Sme v rally, kde sa už veľakrát v minulosti ukázalo, že súťaž končí až na cieľovej rampe, v niektorých prípadoch ani tam nie. Škoda tej veľkej medzery od poslednej súťaže, ktorou pre nás bola ešte augustová Rallye Deutschland. Pred Košicami sme totiž neabsolvovali žiadnu súťaž a tak sa chalani asi ťažšie budú dostávať do tempa. Verím však, že urobia čo bude v ich silách a potešia všetkých našich fanúšikov. Nechajme sa prekvapiť ako to dopadne,“ dokončil úvodné myšlienky Erik Melichárek.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.