Nejlepší výsledek kariéry si na domácí Horácké rally vybojovala třebíčská posádka Martin Hudec – Jiří Černoch. Na šestém podniku sprintového šampionátu si posádka Toba Czech MH Racing teamu jedoucí na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjela sedmé místo absolutně a druhé ve své třídě 3. Těsně za první desítkou absolutního pořadí skončila svou pouť druhá týmová posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek, která dojela dvanáctá (šestá ve třídě 3).
Posádka Hudec – Černoch na Horácké rally o druhém zářijovém víkendu zajela vůbec nejlepší výsledek kariéry – 7. místo absolutně a druhé ve své třídě 3. „V červenci jsme skončili na Rally Vysočina osmí celkově a třetí ve třídě. Teď jsme to tedy ještě o stupínek vylepšili a jsme maximálně spokojení,“ hodnotil povedenou Horáckou rally pilot posádky Martin Hudec.
Dvojice Toba Czech MH Racing teamu však mohla skončit ještě o něco lépe. Od druhé až do předposlední páté erzety byli Hudec s Černochem stále ve vedení ve své třídě a největšího konkurenta Martin Bujáčka drželi za sebou. Drama vrcholilo v poslední šesté erzetě. Před ní vedl třídu 3 právě Hudec, druhý Bujáček ztrácel dvě desetinky vteřiny. „Před poslední erzetou jsme věděli, že nás dělí jen dvě desetiny vteřiny. Martin Bujáček jel do zkoušky před námi a říkali jsme si, že se potkáme v cíli a uvidíme, jak kdo dopadl,“ popisuje drama závěrečné zkoušky 31letý Martin Hudec. Dvanáctikilometrový test 6. RZ nakonec zvládl o něco rychleji Bujáček a nakonec se tak z vítězství ve třídě 3 radoval právě on. V cíli dělilo dva velké bojovníky Bujáčka a Hudce pouhé dvě sekundy. „Nakonec nám dvě vteřiny chyběly, ale zklamaní určitě nejsme. Je to samozřejmě škoda, že to nevyšlo o takový kousíček, ale na druhou stranu jsme taky mohli při honičce v poslední erzetě vypadnout a hloupě tak přijít i cenné body. Celkově tedy určitě bereme Horáckou rally jako super výsledek. Navíc pro mě je to zvláštní i v tom, že jako svoji domácí soutěž jsem jel Horáckou rally už potřetí a teprve nyní jsem ji dokončil,“ ohlédl se za soutěží Martin Hudec.
Ilustrační foto z Rally Tríbeč 2011
Na své „domácí“ rally, kterou má třebíčský pilot obrazně řečeno „za barákem“, se hodně vyžil a rychlé průjezdy si vychutnával plnými doušky. „Po celý den jsme si super zajezdili. Byl to krásný adrenalin. Kolikrát jsme jeli třeba stosedmdesátkou do zatáčky, ve které jsme přes keře moc neviděli na její výjezd, to mě osobně se moc líbilo. Tratě byly hodně rychlé. Vím, že někteří jezdci s tím tak spokojeni nebyli, ale mě takovéto tratě přesně sedí. Dost jsem si to užil,“ pochvaloval si jezdec šestý sprint osmidílného seriálu. Podle něj měl povedený závod jen jedinou menší kaňku. „Radost nám kazilo snad jenom to, že Jardovi Pešlovi to nejelo tak, jak by si představoval. Měl tam v úvodu i nějaké technické problémy, ve druhé erzetě navíc trošku chyboval, když se snažil pořádně přitlačit na pilu. Nicméně i tak je dvanácté místo v absolutním pořadí slušné,“ podotkl na adresu druhé týmové posádky Martin Hudec, jenž je kromě pozice pilota zároveň i šéfem týmu.
Tentokrát nebyl souboj mezi oběma týmovými vozy tak dramatický, jako minule, kdy v červenci na Vysočině rozhodla ve prospěch Hudce jediná vteřinka. „Škoda, že to tentokrát Jardovi nevyšlo tak, jak si představoval. Samozřejmě jsme se před závodem trochu museli pohecovat. To k tomu patří. Jarda říkal, že mě seřeže, já mu na to odvětil, že se nenechám,“ směje se Martin Hudec a už se těší na další souboje s Pešlem. „Jisté je, že se ještě letos utkáme minimálně dvakrát,“ říká Hudec a naráží na změnu plánu, kterou na závěr sezony udělal. „Chtěl jsem jet už jen jeden sprint, ten poslední ve Vsetíně. Ale teď jsme to přehodnotili a pojedeme i ten příští v Jeseníkách, takže se s Jardou potkáme na obou zbývajících sprintech,“ těší se Hudec. Radost udělala šéfovi týmu také jedna velmi důležitá dodávka dílů, která dorazila do týmových garáží. „Konečně nám už došly nové tlumiče a všichni nás ujišťují, že bychom s nimi snad měli být ještě o něco málo rychlejší, tak uvidíme. Na další závody už se hodně těšíme,“ směje se Martin Hudec.
O něco méně spokojenější odjížděla z Horácké rally druhá týmová posádka, ve které po boku řidiče Jaroslava Pešla tentokrát obvyklého navigátora Radka Juřicu nahradil Roman Pešek. Kvůli technickým problémům se Pešl nemohl pustit do souboje s týmovým kolegou Hudcem tak ostře, jak si představoval. „Před závodem jsme se trošku hecovali a „Hudovi“ jsme slibovali, že ho natřeme. Bohužel jsme měli nějaké technické potíže a nemohli jsme jet úplně naplno,“ posteskl si po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl.
Ilustrační foto z Rally Agropa Pačejov 2011
A co se vlastně posádce Pešl - Juřica přihodilo? Klíčovou byla druhá zkouška. „Při nájezdu do zatáčky jsme zachytili o krajnici a poškodili jsme výfukový svod. Tím pádem kromě výfuku nefungovalo na sto procent ani turbo a my jsme vlastně jali tak zhruba na polovinu výkonu,“ popisuje Pešl situaci, která rozhodla o tom, že tentokrát to na první desítku celkového pořadí určitě nebude. Závadu se totiž nepodařilo odstranit hned v prvním nejbližším servisu, ale až v tom dalším. Mezitím ale uběhly tři erzety a ztráty Pešla na Hudce i další své soupeře po troškách narůstala. „V průběhu soutěže jsme to v servisu stihli zčásti opravit, ale stoprocentní to nebylo. Spravit se to podařilo až v servisu před poslední šestou zkouškou, ve které jsme hlavně chtěli udržet dvanácté místo absolutně. To se nám podařilo a vzhledem k podmínkám a technickým problémům je pro nás dvanáctá příčka určitě dobrá,“ hodnotí 31letý Pešl Horáckou rally Třebíč.
V cíli 31letého pilota z Valašského Meziříčí jen trochu mrzelo, že nemohl splnit slib, který dal soupeři a zároveň týmovému kolegovi Hudcovi na startu závodu, tedy že jej porazí. „Je škoda, že jsme nemohli jet úplně naplno a poměřit tak s „Hudem“ naše síly. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že Martin zajel skvěle a sedmé místo absolutně je super. I pro nás je to motivace do dalších závodů. Ještě se oba utkáme v Jeseníkách a ve Vsetíně, takže do toho půjdeme znovu. Už jsem Martinovu říkal, že náš slib o tom, že ho porazíme, se posouvá na příště. Takže v Jeseníkách je řada na nás,“ směje se Jaroslav Pešl.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.