Nejlepší výsledek kariéry si na domácí Horácké rally vybojovala třebíčská posádka Martin Hudec – Jiří Černoch. Na šestém podniku sprintového šampionátu si posádka Toba Czech MH Racing teamu jedoucí na Mitsubishi Lancer EVO IX vyjela sedmé místo absolutně a druhé ve své třídě 3. Těsně za první desítkou absolutního pořadí skončila svou pouť druhá týmová posádka Jaroslav Pešl – Roman Pešek, která dojela dvanáctá (šestá ve třídě 3).
Posádka Hudec – Černoch na Horácké rally o druhém zářijovém víkendu zajela vůbec nejlepší výsledek kariéry – 7. místo absolutně a druhé ve své třídě 3. „V červenci jsme skončili na Rally Vysočina osmí celkově a třetí ve třídě. Teď jsme to tedy ještě o stupínek vylepšili a jsme maximálně spokojení,“ hodnotil povedenou Horáckou rally pilot posádky Martin Hudec.
Dvojice Toba Czech MH Racing teamu však mohla skončit ještě o něco lépe. Od druhé až do předposlední páté erzety byli Hudec s Černochem stále ve vedení ve své třídě a největšího konkurenta Martin Bujáčka drželi za sebou. Drama vrcholilo v poslední šesté erzetě. Před ní vedl třídu 3 právě Hudec, druhý Bujáček ztrácel dvě desetinky vteřiny. „Před poslední erzetou jsme věděli, že nás dělí jen dvě desetiny vteřiny. Martin Bujáček jel do zkoušky před námi a říkali jsme si, že se potkáme v cíli a uvidíme, jak kdo dopadl,“ popisuje drama závěrečné zkoušky 31letý Martin Hudec. Dvanáctikilometrový test 6. RZ nakonec zvládl o něco rychleji Bujáček a nakonec se tak z vítězství ve třídě 3 radoval právě on. V cíli dělilo dva velké bojovníky Bujáčka a Hudce pouhé dvě sekundy. „Nakonec nám dvě vteřiny chyběly, ale zklamaní určitě nejsme. Je to samozřejmě škoda, že to nevyšlo o takový kousíček, ale na druhou stranu jsme taky mohli při honičce v poslední erzetě vypadnout a hloupě tak přijít i cenné body. Celkově tedy určitě bereme Horáckou rally jako super výsledek. Navíc pro mě je to zvláštní i v tom, že jako svoji domácí soutěž jsem jel Horáckou rally už potřetí a teprve nyní jsem ji dokončil,“ ohlédl se za soutěží Martin Hudec.
Ilustrační foto z Rally Tríbeč 2011
Na své „domácí“ rally, kterou má třebíčský pilot obrazně řečeno „za barákem“, se hodně vyžil a rychlé průjezdy si vychutnával plnými doušky. „Po celý den jsme si super zajezdili. Byl to krásný adrenalin. Kolikrát jsme jeli třeba stosedmdesátkou do zatáčky, ve které jsme přes keře moc neviděli na její výjezd, to mě osobně se moc líbilo. Tratě byly hodně rychlé. Vím, že někteří jezdci s tím tak spokojeni nebyli, ale mě takovéto tratě přesně sedí. Dost jsem si to užil,“ pochvaloval si jezdec šestý sprint osmidílného seriálu. Podle něj měl povedený závod jen jedinou menší kaňku. „Radost nám kazilo snad jenom to, že Jardovi Pešlovi to nejelo tak, jak by si představoval. Měl tam v úvodu i nějaké technické problémy, ve druhé erzetě navíc trošku chyboval, když se snažil pořádně přitlačit na pilu. Nicméně i tak je dvanácté místo v absolutním pořadí slušné,“ podotkl na adresu druhé týmové posádky Martin Hudec, jenž je kromě pozice pilota zároveň i šéfem týmu.
Tentokrát nebyl souboj mezi oběma týmovými vozy tak dramatický, jako minule, kdy v červenci na Vysočině rozhodla ve prospěch Hudce jediná vteřinka. „Škoda, že to tentokrát Jardovi nevyšlo tak, jak si představoval. Samozřejmě jsme se před závodem trochu museli pohecovat. To k tomu patří. Jarda říkal, že mě seřeže, já mu na to odvětil, že se nenechám,“ směje se Martin Hudec a už se těší na další souboje s Pešlem. „Jisté je, že se ještě letos utkáme minimálně dvakrát,“ říká Hudec a naráží na změnu plánu, kterou na závěr sezony udělal. „Chtěl jsem jet už jen jeden sprint, ten poslední ve Vsetíně. Ale teď jsme to přehodnotili a pojedeme i ten příští v Jeseníkách, takže se s Jardou potkáme na obou zbývajících sprintech,“ těší se Hudec. Radost udělala šéfovi týmu také jedna velmi důležitá dodávka dílů, která dorazila do týmových garáží. „Konečně nám už došly nové tlumiče a všichni nás ujišťují, že bychom s nimi snad měli být ještě o něco málo rychlejší, tak uvidíme. Na další závody už se hodně těšíme,“ směje se Martin Hudec.
O něco méně spokojenější odjížděla z Horácké rally druhá týmová posádka, ve které po boku řidiče Jaroslava Pešla tentokrát obvyklého navigátora Radka Juřicu nahradil Roman Pešek. Kvůli technickým problémům se Pešl nemohl pustit do souboje s týmovým kolegou Hudcem tak ostře, jak si představoval. „Před závodem jsme se trošku hecovali a „Hudovi“ jsme slibovali, že ho natřeme. Bohužel jsme měli nějaké technické potíže a nemohli jsme jet úplně naplno,“ posteskl si po závodě pilot posádky Jaroslav Pešl.
Ilustrační foto z Rally Agropa Pačejov 2011
A co se vlastně posádce Pešl - Juřica přihodilo? Klíčovou byla druhá zkouška. „Při nájezdu do zatáčky jsme zachytili o krajnici a poškodili jsme výfukový svod. Tím pádem kromě výfuku nefungovalo na sto procent ani turbo a my jsme vlastně jali tak zhruba na polovinu výkonu,“ popisuje Pešl situaci, která rozhodla o tom, že tentokrát to na první desítku celkového pořadí určitě nebude. Závadu se totiž nepodařilo odstranit hned v prvním nejbližším servisu, ale až v tom dalším. Mezitím ale uběhly tři erzety a ztráty Pešla na Hudce i další své soupeře po troškách narůstala. „V průběhu soutěže jsme to v servisu stihli zčásti opravit, ale stoprocentní to nebylo. Spravit se to podařilo až v servisu před poslední šestou zkouškou, ve které jsme hlavně chtěli udržet dvanácté místo absolutně. To se nám podařilo a vzhledem k podmínkám a technickým problémům je pro nás dvanáctá příčka určitě dobrá,“ hodnotí 31letý Pešl Horáckou rally Třebíč.
V cíli 31letého pilota z Valašského Meziříčí jen trochu mrzelo, že nemohl splnit slib, který dal soupeři a zároveň týmovému kolegovi Hudcovi na startu závodu, tedy že jej porazí. „Je škoda, že jsme nemohli jet úplně naplno a poměřit tak s „Hudem“ naše síly. To ale samozřejmě nic nemění na tom, že Martin zajel skvěle a sedmé místo absolutně je super. I pro nás je to motivace do dalších závodů. Ještě se oba utkáme v Jeseníkách a ve Vsetíně, takže do toho půjdeme znovu. Už jsem Martinovu říkal, že náš slib o tom, že ho porazíme, se posouvá na příště. Takže v Jeseníkách je řada na nás,“ směje se Jaroslav Pešl.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.