Jan Černý s Pavlem Kohoutem cestují do Německa, kde se zúčastní Rally Deutschland, soutěže v rámci WRC Academy.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem minulý víkend závodili v Čechách na Rally Pačejov, kde se postavili na start s dvoulitrovým Renaultem Clio R3. Před závodem si posádka dělala oprávněné ambice být nejrychlejší dvojicí mezi dvoukolkami, ale to ještě netušili, že během pačejovské rally zažijí to, co ještě nikdy před tím. Hned v úvodní rychlostní zkoušce dobře rozjetému Renaultu Clio R3 zkřížila cestu srna. „Z vysoké trávy vedle silnice nám skočila srna přímo do čelního skla. Byl to docela šok, protože chvíli trvalo, než jsem si vůbec uvědomil, co se stalo. Bylo to navíc v docela vysoké rychlosti a čelní sklo přede mnou bylo téměř neprůhledné. Oba s Pavlem jsme měli nějaké úlomky skla v očích, což bylo hodně nepříjemné, ale dojeli jsme rychlostní zkoušku až do cíle. Tam jsme čelní sklo vykopli a pokračovali dál bez něj,“ popisuje Jan Černý incident, který se stal hned na úvodní rychlostní zkoušce Rally Pačejov.
Posádka se následně rozhodla soutěž dokončit alespoň do prvního servisu, kde se mechanici týmu zatím pokoušeli sehnat náhradní čelní sklo. To se nakonec podařilo. „Chtěl bych poděkovat mechanikům našeho týmu DEFRS, kterým se podařilo ve vymezeném čase sklo vyměnit a také klukům Bryndům, kteří nám sklo půjčili. Je fajn, že v rally stále funguje pomoc i mezi týmy, které spolu na trati soupeří,“ děkuje Jan Černý, který spolu s Pavlem Kohoutem vyrazili do dalších kilometrů rychlostních zkoušek Rally Pačejov s cílem, posunout se co nejvýše v pořadí dvoukolek.
V dalších rychlostních zkouškách se to bezchybně jedoucí posádce dařilo a zajížděli jeden nejrychlejší čas mezi dvoukolkami za druhým. Ve třetí RZ navíc chyboval dosud vedoucí Vrkoslav a Renault Clio R3 Jana Černého byl opět ve vedení. Už se zdálo, že ranní problém se srnou bude zapomenut na rampě při oslavě vítězství, ale následovala ještě poslední rychlostní zkouška, kde si Černý s Kohoutem vypili pačejovský kalich hořkosti až do dna. „Někde v průběhu rychlostní zkoušky zřejmě došlo k pomalému defektu, který jsem nezpozoroval. Prázdné kolo se projevilo až při prudkém brzdění před retardérem, kam jsem už nestačil zatočit a poslední řadu sudů jsem zcela srazil. Byli jsme za to odměněni penalizací 30 vteřin, což nás spolu se ztrátou způsobenou defektem posunulo až do hloubi pole,“ uzavírá zklamaný Jan Černý. Na Pačejov 2011 bude tedy chtít posádka Jan Černý – Pavel Kohout co nejdříve zapomenout. Pomůže jim k tomu jejich přesun o zhruba 700 kilometrů na západ do oblasti kolem města Trier.
Právě zde se totiž budou od pondělí Jan Černý s Pavlem Kohoutem připravovat na Německou Rally, soutěž zařazenou do mistrovství světa a současně do WRC Academy, kde česká posádka po třech odjetých soutěžích hájí průběžné páté místo. Německé vinice tak budou svědky souboje nadaných a hodně divokých mladíků, kteří závodí s identickými vozy Ford Fiesta R2. „Na Německo se moc těšíme a chtěli bychom tady uspět. Kolem trati bývá vždy obrovské množství českých fanoušků a ti nás určitě poženou dopředu. Asfalt je mi stále bližší než šotolina, a proto bych rád v Německu ukázal, co ve mně je. Nebude to ale vůbec jednoduché, protože i ostatní jezdci ve WRC Academy nejsou žádná ořezávátka, která by neuměla na asfaltu zajet. Podle toho, co jsem v Německu viděl jako divák, tak je to hodně záludná soutěž složitá hlavně na volbu pneumatik a rozpis a není vůbec snadné tady jet rychle a bez chyb. Pro mě je to ale výzva a chci se s tím poprat,“ říká před cestou do Německa Jan Černý.
Německá Rally odstartuje v pátek 19. srpna a o působení jediné české posádky ve WRC Academy v Německu vás budeme dál informovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.