Jan Černý s Pavlem Kohoutem cestují do Německa, kde se zúčastní Rally Deutschland, soutěže v rámci WRC Academy.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem minulý víkend závodili v Čechách na Rally Pačejov, kde se postavili na start s dvoulitrovým Renaultem Clio R3. Před závodem si posádka dělala oprávněné ambice být nejrychlejší dvojicí mezi dvoukolkami, ale to ještě netušili, že během pačejovské rally zažijí to, co ještě nikdy před tím. Hned v úvodní rychlostní zkoušce dobře rozjetému Renaultu Clio R3 zkřížila cestu srna. „Z vysoké trávy vedle silnice nám skočila srna přímo do čelního skla. Byl to docela šok, protože chvíli trvalo, než jsem si vůbec uvědomil, co se stalo. Bylo to navíc v docela vysoké rychlosti a čelní sklo přede mnou bylo téměř neprůhledné. Oba s Pavlem jsme měli nějaké úlomky skla v očích, což bylo hodně nepříjemné, ale dojeli jsme rychlostní zkoušku až do cíle. Tam jsme čelní sklo vykopli a pokračovali dál bez něj,“ popisuje Jan Černý incident, který se stal hned na úvodní rychlostní zkoušce Rally Pačejov.
Posádka se následně rozhodla soutěž dokončit alespoň do prvního servisu, kde se mechanici týmu zatím pokoušeli sehnat náhradní čelní sklo. To se nakonec podařilo. „Chtěl bych poděkovat mechanikům našeho týmu DEFRS, kterým se podařilo ve vymezeném čase sklo vyměnit a také klukům Bryndům, kteří nám sklo půjčili. Je fajn, že v rally stále funguje pomoc i mezi týmy, které spolu na trati soupeří,“ děkuje Jan Černý, který spolu s Pavlem Kohoutem vyrazili do dalších kilometrů rychlostních zkoušek Rally Pačejov s cílem, posunout se co nejvýše v pořadí dvoukolek.
V dalších rychlostních zkouškách se to bezchybně jedoucí posádce dařilo a zajížděli jeden nejrychlejší čas mezi dvoukolkami za druhým. Ve třetí RZ navíc chyboval dosud vedoucí Vrkoslav a Renault Clio R3 Jana Černého byl opět ve vedení. Už se zdálo, že ranní problém se srnou bude zapomenut na rampě při oslavě vítězství, ale následovala ještě poslední rychlostní zkouška, kde si Černý s Kohoutem vypili pačejovský kalich hořkosti až do dna. „Někde v průběhu rychlostní zkoušky zřejmě došlo k pomalému defektu, který jsem nezpozoroval. Prázdné kolo se projevilo až při prudkém brzdění před retardérem, kam jsem už nestačil zatočit a poslední řadu sudů jsem zcela srazil. Byli jsme za to odměněni penalizací 30 vteřin, což nás spolu se ztrátou způsobenou defektem posunulo až do hloubi pole,“ uzavírá zklamaný Jan Černý. Na Pačejov 2011 bude tedy chtít posádka Jan Černý – Pavel Kohout co nejdříve zapomenout. Pomůže jim k tomu jejich přesun o zhruba 700 kilometrů na západ do oblasti kolem města Trier.
Právě zde se totiž budou od pondělí Jan Černý s Pavlem Kohoutem připravovat na Německou Rally, soutěž zařazenou do mistrovství světa a současně do WRC Academy, kde česká posádka po třech odjetých soutěžích hájí průběžné páté místo. Německé vinice tak budou svědky souboje nadaných a hodně divokých mladíků, kteří závodí s identickými vozy Ford Fiesta R2. „Na Německo se moc těšíme a chtěli bychom tady uspět. Kolem trati bývá vždy obrovské množství českých fanoušků a ti nás určitě poženou dopředu. Asfalt je mi stále bližší než šotolina, a proto bych rád v Německu ukázal, co ve mně je. Nebude to ale vůbec jednoduché, protože i ostatní jezdci ve WRC Academy nejsou žádná ořezávátka, která by neuměla na asfaltu zajet. Podle toho, co jsem v Německu viděl jako divák, tak je to hodně záludná soutěž složitá hlavně na volbu pneumatik a rozpis a není vůbec snadné tady jet rychle a bez chyb. Pro mě je to ale výzva a chci se s tím poprat,“ říká před cestou do Německa Jan Černý.
Německá Rally odstartuje v pátek 19. srpna a o působení jediné české posádky ve WRC Academy v Německu vás budeme dál informovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.