Jan Černý s Pavlem Kohoutem cestují do Německa, kde se zúčastní Rally Deutschland, soutěže v rámci WRC Academy.
Honza Černý s Pavlem Kohoutem minulý víkend závodili v Čechách na Rally Pačejov, kde se postavili na start s dvoulitrovým Renaultem Clio R3. Před závodem si posádka dělala oprávněné ambice být nejrychlejší dvojicí mezi dvoukolkami, ale to ještě netušili, že během pačejovské rally zažijí to, co ještě nikdy před tím. Hned v úvodní rychlostní zkoušce dobře rozjetému Renaultu Clio R3 zkřížila cestu srna. „Z vysoké trávy vedle silnice nám skočila srna přímo do čelního skla. Byl to docela šok, protože chvíli trvalo, než jsem si vůbec uvědomil, co se stalo. Bylo to navíc v docela vysoké rychlosti a čelní sklo přede mnou bylo téměř neprůhledné. Oba s Pavlem jsme měli nějaké úlomky skla v očích, což bylo hodně nepříjemné, ale dojeli jsme rychlostní zkoušku až do cíle. Tam jsme čelní sklo vykopli a pokračovali dál bez něj,“ popisuje Jan Černý incident, který se stal hned na úvodní rychlostní zkoušce Rally Pačejov.
Posádka se následně rozhodla soutěž dokončit alespoň do prvního servisu, kde se mechanici týmu zatím pokoušeli sehnat náhradní čelní sklo. To se nakonec podařilo. „Chtěl bych poděkovat mechanikům našeho týmu DEFRS, kterým se podařilo ve vymezeném čase sklo vyměnit a také klukům Bryndům, kteří nám sklo půjčili. Je fajn, že v rally stále funguje pomoc i mezi týmy, které spolu na trati soupeří,“ děkuje Jan Černý, který spolu s Pavlem Kohoutem vyrazili do dalších kilometrů rychlostních zkoušek Rally Pačejov s cílem, posunout se co nejvýše v pořadí dvoukolek.
V dalších rychlostních zkouškách se to bezchybně jedoucí posádce dařilo a zajížděli jeden nejrychlejší čas mezi dvoukolkami za druhým. Ve třetí RZ navíc chyboval dosud vedoucí Vrkoslav a Renault Clio R3 Jana Černého byl opět ve vedení. Už se zdálo, že ranní problém se srnou bude zapomenut na rampě při oslavě vítězství, ale následovala ještě poslední rychlostní zkouška, kde si Černý s Kohoutem vypili pačejovský kalich hořkosti až do dna. „Někde v průběhu rychlostní zkoušky zřejmě došlo k pomalému defektu, který jsem nezpozoroval. Prázdné kolo se projevilo až při prudkém brzdění před retardérem, kam jsem už nestačil zatočit a poslední řadu sudů jsem zcela srazil. Byli jsme za to odměněni penalizací 30 vteřin, což nás spolu se ztrátou způsobenou defektem posunulo až do hloubi pole,“ uzavírá zklamaný Jan Černý. Na Pačejov 2011 bude tedy chtít posádka Jan Černý – Pavel Kohout co nejdříve zapomenout. Pomůže jim k tomu jejich přesun o zhruba 700 kilometrů na západ do oblasti kolem města Trier.
Právě zde se totiž budou od pondělí Jan Černý s Pavlem Kohoutem připravovat na Německou Rally, soutěž zařazenou do mistrovství světa a současně do WRC Academy, kde česká posádka po třech odjetých soutěžích hájí průběžné páté místo. Německé vinice tak budou svědky souboje nadaných a hodně divokých mladíků, kteří závodí s identickými vozy Ford Fiesta R2. „Na Německo se moc těšíme a chtěli bychom tady uspět. Kolem trati bývá vždy obrovské množství českých fanoušků a ti nás určitě poženou dopředu. Asfalt je mi stále bližší než šotolina, a proto bych rád v Německu ukázal, co ve mně je. Nebude to ale vůbec jednoduché, protože i ostatní jezdci ve WRC Academy nejsou žádná ořezávátka, která by neuměla na asfaltu zajet. Podle toho, co jsem v Německu viděl jako divák, tak je to hodně záludná soutěž složitá hlavně na volbu pneumatik a rozpis a není vůbec snadné tady jet rychle a bez chyb. Pro mě je to ale výzva a chci se s tím poprat,“ říká před cestou do Německa Jan Černý.
Německá Rally odstartuje v pátek 19. srpna a o působení jediné české posádky ve WRC Academy v Německu vás budeme dál informovat.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?