V Motormixu na závěr července můžete vidět tradičně pestrou směsku příspěvků z různých disciplín. Hned několik z naší i slovenské rallye a také motokros, závody okruhových trucků, ale rovněž pozvánku na závod GT3, který již brzy zavítá na Slovensko.
„Letošní Rally Bohemia, která je zájemcem o vstup mezi soutěže MS, kraloval Belgičan Loix a akci nepřálo vůbec počasí, stejně jako motokrosovému šampionátu v Holicích, jenž se jel ve stejném termínu v hlubokém bahně. Truckeři mají za sebou závody v Nogaru i na Nurburgringu a oba české týmy si zde připsaly další úspěchy. Také slovenská rallye Lubenik již je minulostí, zatímco rallye Bratislava musela být nakonec zrušena. Navíc se vracíme i k rovněž slovenské Rallye Tribeč. Také WTCC v Brně je minulostí a jistě je škoda, že vedení Masarykova okruhu nemá (větší) zájem tento světový závod v Brně udržet. Součástí blížící se Barum Rally pak bude po dvaceti letech také legendární erzeta Maják a přinášíme i do třetice ze Slovenska horkou novinku, že v srpnu se na Slovakiaringu pojede závod FIA GT3,“ vypočítává obsah tradičně pestrého pořadu Pavel Jelínek, šéfredaktor MotorMIXu.
Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu je na známé adrese www.tvmotormix.cz. Stačí kliknout na tlačítko play nebo ulož jako přímo na titulní stránce webu. Motormix má tentokrát na internetu týdenní zpoždění a tak zatímco v různých kabelových televizích, kde je vysílán, měl premiéru právě před týdnem, na internetu premiéra následuje až od dnešního dne, neděle 17. července. Novinkou ovšem je zahájení spolupráce s projektem www.regionalnitelevize.cz, kde je pořad nyní rovněž k vidění, stejně jako množství reportáží s rozličnou tématikou a z různých regionů. Zároveň zde bude i možnost vyhledání starších dílů v archivu, což na stránkách Motormixu zatím nešlo.
Připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který bude ještě dva týdny k vidění na internetu: „Ještě jednou jsem se několika rozhovory vrátili k hustopečské rallye a přidáli jste také zajímavost o zcela novém okruhovém speciálu značky Praga, se kterým při jeho premiéře startovali mimo jiné známí soutěžní ( a ostatně nejen soutěžní) jezdci Daniel Landa a Josef Peták. S truckerem Davidem Vršeckým jsme se ohlédli za letošním Dakarem a přinesli jsme rovněž pozvánku na premiérový Eurotrial v Sedlčanech, který se rychle blíží a na který si mimochodem fanoušci motorsportu mohou stále ještě zasoutěžit o vstupenky (na webu www.motormix.cz). Vyznavače trucktrialu zase í čeká ME v Ostravě a závod v Kunštátu – a ostatně také o vstupenky na evropský závod v Ostravě mohli zájemci s Motormixem soutěžit. Polská Baja Carpathia se stala kořistí naší posádky Zapletal Ouředníček s jejich novým BMW X3 a další tuzemský sprint, Rally Krkonoše, zase vyhrál Pavel Valoušek před Martinem Semerádem. Jistě atraktivní je i projížka po trati Ecce Homo ve Šternberku s letos našim nejrychlejším jezdcem - Danem Michlem, kterému jen těsně uniklo absolutní vítězství,“ upřesňuje dále Pavel Jelínek.
MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na severu Čech ve Štětí. V Čechách se dále konkrétně jedná o města Česká Třebová, Ústí nad Orlicí, Přívrat u České Třebové, Třebovice v Čechách, Jevíčko, Velké Opatovice, Pečky, Stochov, Bohuňovice, Rynholec a Ořech. Na Moravě je k vidění kromě Hustopečí také třeba v kabelovkách v Kloboukách u Brna, Troubkách či Bzenci. V jednání jsou i další lokality a pořad bude snad ještě letos k vidění i třeba na Táborsku. Novinkou je nyní již zmíněné vysílání na www.regionalnitelevize.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?