Posádky Citroën Racing Trophy CZ zavítaly ke čtvrtému závodu sezony do okolí Mladé Boleslavi k Rally Bohemia (1. – 3. 7. 2011). V rámci českého představení vozu Citroën DS3 R3T pod hlavičkou společnosti Citroën ČR se vítězstvím v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou blýsknula oficiální posádka Citroën Racing s italským mladíkem Andreou Crugnolou. Mezi účastníky CRT bylo tentokrát na prémiích vyplaceno 4 500 Euro, většinu z této částky bral Polák Jan Chmielewski se shodným vozem, jenž obsadil v hodnocení dvoukolek čtvrté místo.
Startovní listina Rally Bohemia evidovala hned čtyři speciály Citroën DS3 R3T, které měly šanci promluvit do předních příček mezi dvoukolkami. V roli „černého koně“ přijel do Mladé Boleslavi účastník WRC Academy Andrea Crugnola se spolujezdcem Robertem Momettim.
Tovární jezdec Citroënu nezklamal, držel se v čele této klasifikace, navíc po první etapě mu patřila výtečná čtrnáctá příčka. Také v deštěm notně zkrápěné nedělní etapě nenechal nikoho na pochybám o svých kvalitách a francouzský speciál DS3 R3T dovedl do cíle na fantastickém osmém místě absolutně. „Bylo to hodně těžké, Rallye Bohemia jsme jeli vůbec poprvé, navíc počasí vše ještě ztížilo . Máme novou zkušenost a věřím, že jsme tu nejeli naposledy. Naštěstí jsme neměli žádné větší problémy a postupně jsme se dostali až na osmé místo absolutně. Náš cíl byl dostat se do první desítky, takže jsme maximálně spokojeni.“, usmíval se v cíli Andrea. Šéf klientského sportu Citroën Racing, Jean Francois Lienere, který celou rallye sledoval přímo na místě k tomu dodává: „Andrea patří k mladým talentům,kteří si své jméno teprve budují, jsem rád, že na Rallye Bohemia se mu povedlo předvést potenciál svůj i vozu DS3 R3T. Dalším podnikem, kde Andréa s Robertem startují je příští víkend rumunská rallye Sibiu a já věřím, že i tam se jim bude dařit.“
Výtečně se držel i Polák Jan Chmielewski (registrován pro CRT). Ten prožil krušné chvíle už na shakedownu. Havárií připravil hodně práce svým mechanikům, ale do startu soutěže byl vůz připraven a polský jezdec si dojel pro čtvrtou příčku mezi dvoukolkami a druhé místo ve třídě 5. Vzhledem k faktu, že Andrea Crugnola jako oficiální jezdec Citroënu nemá nárok na finanční odměny v rámci CRT, Chmielewski se díky tomu posunul k prémii 3 tisíce Euro. Egon Smékal s další „déestrojkou“ skončil ve třídě 5 čtvrtý.
Nad síly vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 byly tentokrát dvě fabie Tarabuse a Černého, a tak se v rámci CRT bojovalo o finanční prémie na dalších dvou postech. Defekt v RZ2 výrazně poznamenal ambice letos nejrychlejšího Miroslava Březíka, v RZ4 zradila poloosa i jeho rivala Marcela Svačinu. Za této situace se na místa zaručující finanční prémie posunuli další jezdci. Očekávání konečně na Bohemii potvrdil Petr Křížek a třetí pozice ve třídě 6 mu zaručila finanční prémii 1 000 euro. Dlouhou dobu se na slibných pozicích držel i Slovák Martin Koči, ale výlet mimo trať v závěru RZ12 Sychrov znamenal citelnou ztrátu a nakonec svou pozici přenechal finišujícímu Polákovi Rafalu Janczakovi (zisk 500 euro). Koči skončil ve třídě 6 pátý, Březík ještě o příčku níže. Cíl nespatřili další dva polští jezdci. Tomasze Gryce zastavila v RZ12 poloosa, Szymon Kornicki havaroval už na shakedownu a do závodu nenastoupil.
„Rally Bohemia se stala velmi náročnou pro posádky CRT díky podmínkám, které na tratích panovaly. Andrea Crugnola potvrdil konkurenceschopnost vozu Citroën DS3 R3T, dokázal pro něj na absolutně neznámých tratích zvítězit ve dvoukolkách a zároveň dojet na 8. místě v absolutním pořadí. Ani jezdci s Citroëny C2 se neztratili. Vzhledem k počasí se stala vítěznou každá posádka, která spatřila cíl. Nyní se už chystáme na vrchol letošní sezony Barum Czech Rally Zlín, kde očekávám nejsilnější obsazení vozů Citroën,“ komentoval průběh Rally Bohemia promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Dalším podnikem CRT CZ bude Barum rally Zlín (26. – 28. srpna).
Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieKřížek / Novák 3. místo 1 000 EuroJanczak / Spentany 4. místo 500 EuroKoči / Ferencz 5. místo 0Březík / Kostka 6. místo 0Gryc / Kusnierz poloosa v RZ12 -Svačina / Zámečník poloosa v RZ 4 -Kornicki / Hundla havárie na shakedownu -
Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T – Tř. 5 PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?