Posádky Citroën Racing Trophy CZ zavítaly ke čtvrtému závodu sezony do okolí Mladé Boleslavi k Rally Bohemia (1. – 3. 7. 2011). V rámci českého představení vozu Citroën DS3 R3T pod hlavičkou společnosti Citroën ČR se vítězstvím v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou blýsknula oficiální posádka Citroën Racing s italským mladíkem Andreou Crugnolou. Mezi účastníky CRT bylo tentokrát na prémiích vyplaceno 4 500 Euro, většinu z této částky bral Polák Jan Chmielewski se shodným vozem, jenž obsadil v hodnocení dvoukolek čtvrté místo.
Startovní listina Rally Bohemia evidovala hned čtyři speciály Citroën DS3 R3T, které měly šanci promluvit do předních příček mezi dvoukolkami. V roli „černého koně“ přijel do Mladé Boleslavi účastník WRC Academy Andrea Crugnola se spolujezdcem Robertem Momettim.
Tovární jezdec Citroënu nezklamal, držel se v čele této klasifikace, navíc po první etapě mu patřila výtečná čtrnáctá příčka. Také v deštěm notně zkrápěné nedělní etapě nenechal nikoho na pochybám o svých kvalitách a francouzský speciál DS3 R3T dovedl do cíle na fantastickém osmém místě absolutně. „Bylo to hodně těžké, Rallye Bohemia jsme jeli vůbec poprvé, navíc počasí vše ještě ztížilo . Máme novou zkušenost a věřím, že jsme tu nejeli naposledy. Naštěstí jsme neměli žádné větší problémy a postupně jsme se dostali až na osmé místo absolutně. Náš cíl byl dostat se do první desítky, takže jsme maximálně spokojeni.“, usmíval se v cíli Andrea. Šéf klientského sportu Citroën Racing, Jean Francois Lienere, který celou rallye sledoval přímo na místě k tomu dodává: „Andrea patří k mladým talentům,kteří si své jméno teprve budují, jsem rád, že na Rallye Bohemia se mu povedlo předvést potenciál svůj i vozu DS3 R3T. Dalším podnikem, kde Andréa s Robertem startují je příští víkend rumunská rallye Sibiu a já věřím, že i tam se jim bude dařit.“
Výtečně se držel i Polák Jan Chmielewski (registrován pro CRT). Ten prožil krušné chvíle už na shakedownu. Havárií připravil hodně práce svým mechanikům, ale do startu soutěže byl vůz připraven a polský jezdec si dojel pro čtvrtou příčku mezi dvoukolkami a druhé místo ve třídě 5. Vzhledem k faktu, že Andrea Crugnola jako oficiální jezdec Citroënu nemá nárok na finanční odměny v rámci CRT, Chmielewski se díky tomu posunul k prémii 3 tisíce Euro. Egon Smékal s další „déestrojkou“ skončil ve třídě 5 čtvrtý.
Nad síly vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 byly tentokrát dvě fabie Tarabuse a Černého, a tak se v rámci CRT bojovalo o finanční prémie na dalších dvou postech. Defekt v RZ2 výrazně poznamenal ambice letos nejrychlejšího Miroslava Březíka, v RZ4 zradila poloosa i jeho rivala Marcela Svačinu. Za této situace se na místa zaručující finanční prémie posunuli další jezdci. Očekávání konečně na Bohemii potvrdil Petr Křížek a třetí pozice ve třídě 6 mu zaručila finanční prémii 1 000 euro. Dlouhou dobu se na slibných pozicích držel i Slovák Martin Koči, ale výlet mimo trať v závěru RZ12 Sychrov znamenal citelnou ztrátu a nakonec svou pozici přenechal finišujícímu Polákovi Rafalu Janczakovi (zisk 500 euro). Koči skončil ve třídě 6 pátý, Březík ještě o příčku níže. Cíl nespatřili další dva polští jezdci. Tomasze Gryce zastavila v RZ12 poloosa, Szymon Kornicki havaroval už na shakedownu a do závodu nenastoupil.
„Rally Bohemia se stala velmi náročnou pro posádky CRT díky podmínkám, které na tratích panovaly. Andrea Crugnola potvrdil konkurenceschopnost vozu Citroën DS3 R3T, dokázal pro něj na absolutně neznámých tratích zvítězit ve dvoukolkách a zároveň dojet na 8. místě v absolutním pořadí. Ani jezdci s Citroëny C2 se neztratili. Vzhledem k počasí se stala vítěznou každá posádka, která spatřila cíl. Nyní se už chystáme na vrchol letošní sezony Barum Czech Rally Zlín, kde očekávám nejsilnější obsazení vozů Citroën,“ komentoval průběh Rally Bohemia promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Dalším podnikem CRT CZ bude Barum rally Zlín (26. – 28. srpna).
Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieKřížek / Novák 3. místo 1 000 EuroJanczak / Spentany 4. místo 500 EuroKoči / Ferencz 5. místo 0Březík / Kostka 6. místo 0Gryc / Kusnierz poloosa v RZ12 -Svačina / Zámečník poloosa v RZ 4 -Kornicki / Hundla havárie na shakedownu -
Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T – Tř. 5 PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.