Posádky Citroën Racing Trophy CZ zavítaly ke čtvrtému závodu sezony do okolí Mladé Boleslavi k Rally Bohemia (1. – 3. 7. 2011). V rámci českého představení vozu Citroën DS3 R3T pod hlavičkou společnosti Citroën ČR se vítězstvím v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou blýsknula oficiální posádka Citroën Racing s italským mladíkem Andreou Crugnolou. Mezi účastníky CRT bylo tentokrát na prémiích vyplaceno 4 500 Euro, většinu z této částky bral Polák Jan Chmielewski se shodným vozem, jenž obsadil v hodnocení dvoukolek čtvrté místo.
Startovní listina Rally Bohemia evidovala hned čtyři speciály Citroën DS3 R3T, které měly šanci promluvit do předních příček mezi dvoukolkami. V roli „černého koně“ přijel do Mladé Boleslavi účastník WRC Academy Andrea Crugnola se spolujezdcem Robertem Momettim.
Tovární jezdec Citroënu nezklamal, držel se v čele této klasifikace, navíc po první etapě mu patřila výtečná čtrnáctá příčka. Také v deštěm notně zkrápěné nedělní etapě nenechal nikoho na pochybám o svých kvalitách a francouzský speciál DS3 R3T dovedl do cíle na fantastickém osmém místě absolutně. „Bylo to hodně těžké, Rallye Bohemia jsme jeli vůbec poprvé, navíc počasí vše ještě ztížilo . Máme novou zkušenost a věřím, že jsme tu nejeli naposledy. Naštěstí jsme neměli žádné větší problémy a postupně jsme se dostali až na osmé místo absolutně. Náš cíl byl dostat se do první desítky, takže jsme maximálně spokojeni.“, usmíval se v cíli Andrea. Šéf klientského sportu Citroën Racing, Jean Francois Lienere, který celou rallye sledoval přímo na místě k tomu dodává: „Andrea patří k mladým talentům,kteří si své jméno teprve budují, jsem rád, že na Rallye Bohemia se mu povedlo předvést potenciál svůj i vozu DS3 R3T. Dalším podnikem, kde Andréa s Robertem startují je příští víkend rumunská rallye Sibiu a já věřím, že i tam se jim bude dařit.“
Výtečně se držel i Polák Jan Chmielewski (registrován pro CRT). Ten prožil krušné chvíle už na shakedownu. Havárií připravil hodně práce svým mechanikům, ale do startu soutěže byl vůz připraven a polský jezdec si dojel pro čtvrtou příčku mezi dvoukolkami a druhé místo ve třídě 5. Vzhledem k faktu, že Andrea Crugnola jako oficiální jezdec Citroënu nemá nárok na finanční odměny v rámci CRT, Chmielewski se díky tomu posunul k prémii 3 tisíce Euro. Egon Smékal s další „déestrojkou“ skončil ve třídě 5 čtvrtý.
Nad síly vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 byly tentokrát dvě fabie Tarabuse a Černého, a tak se v rámci CRT bojovalo o finanční prémie na dalších dvou postech. Defekt v RZ2 výrazně poznamenal ambice letos nejrychlejšího Miroslava Březíka, v RZ4 zradila poloosa i jeho rivala Marcela Svačinu. Za této situace se na místa zaručující finanční prémie posunuli další jezdci. Očekávání konečně na Bohemii potvrdil Petr Křížek a třetí pozice ve třídě 6 mu zaručila finanční prémii 1 000 euro. Dlouhou dobu se na slibných pozicích držel i Slovák Martin Koči, ale výlet mimo trať v závěru RZ12 Sychrov znamenal citelnou ztrátu a nakonec svou pozici přenechal finišujícímu Polákovi Rafalu Janczakovi (zisk 500 euro). Koči skončil ve třídě 6 pátý, Březík ještě o příčku níže. Cíl nespatřili další dva polští jezdci. Tomasze Gryce zastavila v RZ12 poloosa, Szymon Kornicki havaroval už na shakedownu a do závodu nenastoupil.
„Rally Bohemia se stala velmi náročnou pro posádky CRT díky podmínkám, které na tratích panovaly. Andrea Crugnola potvrdil konkurenceschopnost vozu Citroën DS3 R3T, dokázal pro něj na absolutně neznámých tratích zvítězit ve dvoukolkách a zároveň dojet na 8. místě v absolutním pořadí. Ani jezdci s Citroëny C2 se neztratili. Vzhledem k počasí se stala vítěznou každá posádka, která spatřila cíl. Nyní se už chystáme na vrchol letošní sezony Barum Czech Rally Zlín, kde očekávám nejsilnější obsazení vozů Citroën,“ komentoval průběh Rally Bohemia promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Dalším podnikem CRT CZ bude Barum rally Zlín (26. – 28. srpna).
Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieKřížek / Novák 3. místo 1 000 EuroJanczak / Spentany 4. místo 500 EuroKoči / Ferencz 5. místo 0Březík / Kostka 6. místo 0Gryc / Kusnierz poloosa v RZ12 -Svačina / Zámečník poloosa v RZ 4 -Kornicki / Hundla havárie na shakedownu -
Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T – Tř. 5 PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.