Posádky Citroën Racing Trophy CZ zavítaly ke čtvrtému závodu sezony do okolí Mladé Boleslavi k Rally Bohemia (1. – 3. 7. 2011). V rámci českého představení vozu Citroën DS3 R3T pod hlavičkou společnosti Citroën ČR se vítězstvím v hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou blýsknula oficiální posádka Citroën Racing s italským mladíkem Andreou Crugnolou. Mezi účastníky CRT bylo tentokrát na prémiích vyplaceno 4 500 Euro, většinu z této částky bral Polák Jan Chmielewski se shodným vozem, jenž obsadil v hodnocení dvoukolek čtvrté místo.
Startovní listina Rally Bohemia evidovala hned čtyři speciály Citroën DS3 R3T, které měly šanci promluvit do předních příček mezi dvoukolkami. V roli „černého koně“ přijel do Mladé Boleslavi účastník WRC Academy Andrea Crugnola se spolujezdcem Robertem Momettim.
Tovární jezdec Citroënu nezklamal, držel se v čele této klasifikace, navíc po první etapě mu patřila výtečná čtrnáctá příčka. Také v deštěm notně zkrápěné nedělní etapě nenechal nikoho na pochybám o svých kvalitách a francouzský speciál DS3 R3T dovedl do cíle na fantastickém osmém místě absolutně. „Bylo to hodně těžké, Rallye Bohemia jsme jeli vůbec poprvé, navíc počasí vše ještě ztížilo . Máme novou zkušenost a věřím, že jsme tu nejeli naposledy. Naštěstí jsme neměli žádné větší problémy a postupně jsme se dostali až na osmé místo absolutně. Náš cíl byl dostat se do první desítky, takže jsme maximálně spokojeni.“, usmíval se v cíli Andrea. Šéf klientského sportu Citroën Racing, Jean Francois Lienere, který celou rallye sledoval přímo na místě k tomu dodává: „Andrea patří k mladým talentům,kteří si své jméno teprve budují, jsem rád, že na Rallye Bohemia se mu povedlo předvést potenciál svůj i vozu DS3 R3T. Dalším podnikem, kde Andréa s Robertem startují je příští víkend rumunská rallye Sibiu a já věřím, že i tam se jim bude dařit.“
Výtečně se držel i Polák Jan Chmielewski (registrován pro CRT). Ten prožil krušné chvíle už na shakedownu. Havárií připravil hodně práce svým mechanikům, ale do startu soutěže byl vůz připraven a polský jezdec si dojel pro čtvrtou příčku mezi dvoukolkami a druhé místo ve třídě 5. Vzhledem k faktu, že Andrea Crugnola jako oficiální jezdec Citroënu nemá nárok na finanční odměny v rámci CRT, Chmielewski se díky tomu posunul k prémii 3 tisíce Euro. Egon Smékal s další „déestrojkou“ skončil ve třídě 5 čtvrtý.
Nad síly vozů Citroën C2 R2 MAX ve třídě 6 byly tentokrát dvě fabie Tarabuse a Černého, a tak se v rámci CRT bojovalo o finanční prémie na dalších dvou postech. Defekt v RZ2 výrazně poznamenal ambice letos nejrychlejšího Miroslava Březíka, v RZ4 zradila poloosa i jeho rivala Marcela Svačinu. Za této situace se na místa zaručující finanční prémie posunuli další jezdci. Očekávání konečně na Bohemii potvrdil Petr Křížek a třetí pozice ve třídě 6 mu zaručila finanční prémii 1 000 euro. Dlouhou dobu se na slibných pozicích držel i Slovák Martin Koči, ale výlet mimo trať v závěru RZ12 Sychrov znamenal citelnou ztrátu a nakonec svou pozici přenechal finišujícímu Polákovi Rafalu Janczakovi (zisk 500 euro). Koči skončil ve třídě 6 pátý, Březík ještě o příčku níže. Cíl nespatřili další dva polští jezdci. Tomasze Gryce zastavila v RZ12 poloosa, Szymon Kornicki havaroval už na shakedownu a do závodu nenastoupil.
„Rally Bohemia se stala velmi náročnou pro posádky CRT díky podmínkám, které na tratích panovaly. Andrea Crugnola potvrdil konkurenceschopnost vozu Citroën DS3 R3T, dokázal pro něj na absolutně neznámých tratích zvítězit ve dvoukolkách a zároveň dojet na 8. místě v absolutním pořadí. Ani jezdci s Citroëny C2 se neztratili. Vzhledem k počasí se stala vítěznou každá posádka, která spatřila cíl. Nyní se už chystáme na vrchol letošní sezony Barum Czech Rally Zlín, kde očekávám nejsilnější obsazení vozů Citroën,“ komentoval průběh Rally Bohemia promotér CRT CZ Tomáš Pletka.
Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz. Dalším podnikem CRT CZ bude Barum rally Zlín (26. – 28. srpna).
Výsledky účastníků CRT CZ při Rally Bohemia 2011:
Posádka Umístění CRT C2 MAX – Tř. 6 PrémieKřížek / Novák 3. místo 1 000 EuroJanczak / Spentany 4. místo 500 EuroKoči / Ferencz 5. místo 0Březík / Kostka 6. místo 0Gryc / Kusnierz poloosa v RZ12 -Svačina / Zámečník poloosa v RZ 4 -Kornicki / Hundla havárie na shakedownu -
Celkem C2 R2 Max 1 500 Euro Posádka Umístění CRT DS3 R3T – Tř. 5 PrémieChmielewski / Zawada 1. místo 3 000 EuroCelkem DS3 R3T 3 000 Euro
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?