Už koncom tohto týždňa odštartuje jedna z najstarších rally v Českej republike – Rally Bohemia.
Vysokú úroveň tejto súťaže dokresľuje aj fakt, že je v tomto roku zaradená ako kandidátsky podnik majstrovstiev sveta. Ako chutí štart na Rally Bohemia si na vlastnej koži odskúša aj Košický Procar Speed a Roman Grendel.
Na rozdiel od slovenských súťaží sa vedľa Romana do Mitsubishi Lancer EVO IX na sedadlo spolujazdca premiérovo usadí český spolujazdec Bohumil Černoch.
Tím Procar Speed a Romana grendela ešte pred Rally Bohemia čaká test v okolí Košíc. Pri ňom samozrejme okrem odskúšania Mitsubishi Lancer EVO IX, ktoré po poslednom podujatí dostalo niektoré nové súčiastky nastavia aj vozidlo na plánovanú súťaž. „Na Rally Bohemia sa neskutočne teším. Bude to pre mňa niečo úplne nové, predsa len súťaž kandiduje na majstrovstvá sveta. Čaká nás takmer dvesto kilometrov rýchlostných skúšok, ale aj zžitie sa s novým spolujazdcom. Budeme sa snažiť zajazdiť túto súťaž čo najlepšie a hlavne sa poriadne rozjazdiť pred Rally Lubeník,“ vysvetlil zámery tímu Roman Grendel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?