I v Českém Krumlově pokračoval další ze zajímavých značkových pohárů, který se v Česku jede. Z vítězství se radoval domácí matador.
39. Rallye Český Krumlov si mnozí z účastníků budou pamatovat jako nejmokřejší rally, kterou ve své kariéře zažili. Soutěžní posádky včetně těch, které se přihlásily do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, totiž zapnuly stěrače hned na úvodní rychlostní zkoušce, a vypnuli je až po průjezdu té poslední. To znamenalo, že trať jihočeské soutěže byla pokryta vodou a vrstvou nepříjemného a mnohdy neočekávaného bláta, což pro jezdce s vozy s poháněnou přední nápravou dělalo trať rally nesmírně těžkou.
Do poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy se na jihu Čech přihlásily čtyři posádky startující s vozy Renault Clio R3 na pneumatikách Pirelli. Mezi nimi nechyběla ani vítězná posádka předchozí soutěže, kterou byl Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem. Doplňoval je David Štefan s Ivou Víchovou. Kdyby existovala jihočeská vlajka, tak by ji na svých vozech jistě vezly i další posádky poháru, kterými byl místní matador Jiří Trojan, jehož navigovala jeho manželka Eva Trojanová a samozřejmě jihočeský navrátilec na tratě rychlostních zkoušek, Pavel Kundrát navigovaný Zdeňkem Pilsem. Tato čtveřice se jako pověstní mušketýři vydala v pátek 27. května na tratě rychlostních zkoušek, které, jak již bylo řečeno, zkrápěl hustší, či mírnější, ale o to nepříjemnější déšť.
Hned v úvodu soutěže bohužel musela odstoupit průběžně vedoucí posádka ROPRO Trophy Milan Kneifel a Jaroslav Blažek. Na jejich Renaultu Clio R3 totiž v průběhu druhé RZ totiž selhal hasící systém v kabině jejich vozu. Hned od počátku rally se souboj dalších účastníků poháru nesl v duchu jihočeského souboje. Pavel Kundrát, který se po dlouhé době vrátil za volant závodního automobilu a poprvé do Renaultu Clio R3, nic nedaroval zkušenému soutěžákovi Jiřímu Trojanovi, který pravidelně ukazuje, že vyrovnanou a klidnou jízdou lze dosáhnout skvělých výsledků. Trochu z povzdálí vše pozorovala posádka David Štefan s Ivou Víchovou, kterým mokré tratě Rallye Český Krumlov zřejmě příliš neseděly. Do cíle první etapy přijely posádky účastnící se ROPRO CR3CT v tomto pořadí: Na prvním místě byli manželé Trojanovi, ale jen necelých osmnáct vteřin za nimi byli stále zrychlující Kundrát s Pilsem. David Štefan s Ivou Víchovou již ztráceli více než dvě minuty.
Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, kterou byl známý test s názvem Malonty, ale Pavel Kundrát zatroubil k mohutnému útoku a druhým Trojanovým nadělil více než půl minuty. Zdálo se být dobojováno, protože i další dvě rychlostní zkoušky Kundrát s Pilsem proletěli v nejrychlejším čase mezi „poháristy“ a ostatní ze soupeřů na ně těžko hledali recept. Pak ale přišel opakovaný průjezd nejdelší rychlostní zkouškou Malonty, a tam Kundrát s Pilsem nechali přes dvě a půl minuty z důvodu proražení pneumatiky. Tím se do čela klasifikace ROPRO Clio R3 Czech Trophy dostala posádka manželů Trojanových a z čela už se sesadit nenechala. V posledních dvou rychlostních zkouškách ještě ukázali svou rychlost David Štefan s Ivou Víchovou, kteří tyto dva závěrečné testy vyhráli.
Cílovou rampou v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově projela na prvním místě v ROPRO Clio R3 Czech Trophy posádka Jiří Trojan – Eva Trojanová. Ti zároveň absolutně vyhráli třídu pět. Na druhém místě ve třídě i v poháru skončili David Štefan s Ivou Víchovou a třetí místo patřilo krumlovskému smolaři Pavlu Kundrátovi, jemuž četl rozpis Zdeněk Pils. Všichni tři si pak vychutnali neopakovatelnou atmosféru slavnostního vyhlášení pod zámkem v Českém Krumlově, které zakončil ohňostroj.
Dalším pokračováním poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude již za dva týdny Rally Hustopeče, kde po loňských zkušenostech oproti krumlovskému dešti hrozí zase možná hustopečské vedro.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.