I v Českém Krumlově pokračoval další ze zajímavých značkových pohárů, který se v Česku jede. Z vítězství se radoval domácí matador.
39. Rallye Český Krumlov si mnozí z účastníků budou pamatovat jako nejmokřejší rally, kterou ve své kariéře zažili. Soutěžní posádky včetně těch, které se přihlásily do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, totiž zapnuly stěrače hned na úvodní rychlostní zkoušce, a vypnuli je až po průjezdu té poslední. To znamenalo, že trať jihočeské soutěže byla pokryta vodou a vrstvou nepříjemného a mnohdy neočekávaného bláta, což pro jezdce s vozy s poháněnou přední nápravou dělalo trať rally nesmírně těžkou.
Do poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy se na jihu Čech přihlásily čtyři posádky startující s vozy Renault Clio R3 na pneumatikách Pirelli. Mezi nimi nechyběla ani vítězná posádka předchozí soutěže, kterou byl Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem. Doplňoval je David Štefan s Ivou Víchovou. Kdyby existovala jihočeská vlajka, tak by ji na svých vozech jistě vezly i další posádky poháru, kterými byl místní matador Jiří Trojan, jehož navigovala jeho manželka Eva Trojanová a samozřejmě jihočeský navrátilec na tratě rychlostních zkoušek, Pavel Kundrát navigovaný Zdeňkem Pilsem. Tato čtveřice se jako pověstní mušketýři vydala v pátek 27. května na tratě rychlostních zkoušek, které, jak již bylo řečeno, zkrápěl hustší, či mírnější, ale o to nepříjemnější déšť.
Hned v úvodu soutěže bohužel musela odstoupit průběžně vedoucí posádka ROPRO Trophy Milan Kneifel a Jaroslav Blažek. Na jejich Renaultu Clio R3 totiž v průběhu druhé RZ totiž selhal hasící systém v kabině jejich vozu. Hned od počátku rally se souboj dalších účastníků poháru nesl v duchu jihočeského souboje. Pavel Kundrát, který se po dlouhé době vrátil za volant závodního automobilu a poprvé do Renaultu Clio R3, nic nedaroval zkušenému soutěžákovi Jiřímu Trojanovi, který pravidelně ukazuje, že vyrovnanou a klidnou jízdou lze dosáhnout skvělých výsledků. Trochu z povzdálí vše pozorovala posádka David Štefan s Ivou Víchovou, kterým mokré tratě Rallye Český Krumlov zřejmě příliš neseděly. Do cíle první etapy přijely posádky účastnící se ROPRO CR3CT v tomto pořadí: Na prvním místě byli manželé Trojanovi, ale jen necelých osmnáct vteřin za nimi byli stále zrychlující Kundrát s Pilsem. David Štefan s Ivou Víchovou již ztráceli více než dvě minuty.
Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, kterou byl známý test s názvem Malonty, ale Pavel Kundrát zatroubil k mohutnému útoku a druhým Trojanovým nadělil více než půl minuty. Zdálo se být dobojováno, protože i další dvě rychlostní zkoušky Kundrát s Pilsem proletěli v nejrychlejším čase mezi „poháristy“ a ostatní ze soupeřů na ně těžko hledali recept. Pak ale přišel opakovaný průjezd nejdelší rychlostní zkouškou Malonty, a tam Kundrát s Pilsem nechali přes dvě a půl minuty z důvodu proražení pneumatiky. Tím se do čela klasifikace ROPRO Clio R3 Czech Trophy dostala posádka manželů Trojanových a z čela už se sesadit nenechala. V posledních dvou rychlostních zkouškách ještě ukázali svou rychlost David Štefan s Ivou Víchovou, kteří tyto dva závěrečné testy vyhráli.
Cílovou rampou v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově projela na prvním místě v ROPRO Clio R3 Czech Trophy posádka Jiří Trojan – Eva Trojanová. Ti zároveň absolutně vyhráli třídu pět. Na druhém místě ve třídě i v poháru skončili David Štefan s Ivou Víchovou a třetí místo patřilo krumlovskému smolaři Pavlu Kundrátovi, jemuž četl rozpis Zdeněk Pils. Všichni tři si pak vychutnali neopakovatelnou atmosféru slavnostního vyhlášení pod zámkem v Českém Krumlově, které zakončil ohňostroj.
Dalším pokračováním poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude již za dva týdny Rally Hustopeče, kde po loňských zkušenostech oproti krumlovskému dešti hrozí zase možná hustopečské vedro.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?