I v Českém Krumlově pokračoval další ze zajímavých značkových pohárů, který se v Česku jede. Z vítězství se radoval domácí matador.
39. Rallye Český Krumlov si mnozí z účastníků budou pamatovat jako nejmokřejší rally, kterou ve své kariéře zažili. Soutěžní posádky včetně těch, které se přihlásily do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, totiž zapnuly stěrače hned na úvodní rychlostní zkoušce, a vypnuli je až po průjezdu té poslední. To znamenalo, že trať jihočeské soutěže byla pokryta vodou a vrstvou nepříjemného a mnohdy neočekávaného bláta, což pro jezdce s vozy s poháněnou přední nápravou dělalo trať rally nesmírně těžkou.
Do poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy se na jihu Čech přihlásily čtyři posádky startující s vozy Renault Clio R3 na pneumatikách Pirelli. Mezi nimi nechyběla ani vítězná posádka předchozí soutěže, kterou byl Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem. Doplňoval je David Štefan s Ivou Víchovou. Kdyby existovala jihočeská vlajka, tak by ji na svých vozech jistě vezly i další posádky poháru, kterými byl místní matador Jiří Trojan, jehož navigovala jeho manželka Eva Trojanová a samozřejmě jihočeský navrátilec na tratě rychlostních zkoušek, Pavel Kundrát navigovaný Zdeňkem Pilsem. Tato čtveřice se jako pověstní mušketýři vydala v pátek 27. května na tratě rychlostních zkoušek, které, jak již bylo řečeno, zkrápěl hustší, či mírnější, ale o to nepříjemnější déšť.
Hned v úvodu soutěže bohužel musela odstoupit průběžně vedoucí posádka ROPRO Trophy Milan Kneifel a Jaroslav Blažek. Na jejich Renaultu Clio R3 totiž v průběhu druhé RZ totiž selhal hasící systém v kabině jejich vozu. Hned od počátku rally se souboj dalších účastníků poháru nesl v duchu jihočeského souboje. Pavel Kundrát, který se po dlouhé době vrátil za volant závodního automobilu a poprvé do Renaultu Clio R3, nic nedaroval zkušenému soutěžákovi Jiřímu Trojanovi, který pravidelně ukazuje, že vyrovnanou a klidnou jízdou lze dosáhnout skvělých výsledků. Trochu z povzdálí vše pozorovala posádka David Štefan s Ivou Víchovou, kterým mokré tratě Rallye Český Krumlov zřejmě příliš neseděly. Do cíle první etapy přijely posádky účastnící se ROPRO CR3CT v tomto pořadí: Na prvním místě byli manželé Trojanovi, ale jen necelých osmnáct vteřin za nimi byli stále zrychlující Kundrát s Pilsem. David Štefan s Ivou Víchovou již ztráceli více než dvě minuty.
Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, kterou byl známý test s názvem Malonty, ale Pavel Kundrát zatroubil k mohutnému útoku a druhým Trojanovým nadělil více než půl minuty. Zdálo se být dobojováno, protože i další dvě rychlostní zkoušky Kundrát s Pilsem proletěli v nejrychlejším čase mezi „poháristy“ a ostatní ze soupeřů na ně těžko hledali recept. Pak ale přišel opakovaný průjezd nejdelší rychlostní zkouškou Malonty, a tam Kundrát s Pilsem nechali přes dvě a půl minuty z důvodu proražení pneumatiky. Tím se do čela klasifikace ROPRO Clio R3 Czech Trophy dostala posádka manželů Trojanových a z čela už se sesadit nenechala. V posledních dvou rychlostních zkouškách ještě ukázali svou rychlost David Štefan s Ivou Víchovou, kteří tyto dva závěrečné testy vyhráli.
Cílovou rampou v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově projela na prvním místě v ROPRO Clio R3 Czech Trophy posádka Jiří Trojan – Eva Trojanová. Ti zároveň absolutně vyhráli třídu pět. Na druhém místě ve třídě i v poháru skončili David Štefan s Ivou Víchovou a třetí místo patřilo krumlovskému smolaři Pavlu Kundrátovi, jemuž četl rozpis Zdeněk Pils. Všichni tři si pak vychutnali neopakovatelnou atmosféru slavnostního vyhlášení pod zámkem v Českém Krumlově, které zakončil ohňostroj.
Dalším pokračováním poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude již za dva týdny Rally Hustopeče, kde po loňských zkušenostech oproti krumlovskému dešti hrozí zase možná hustopečské vedro.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.