ROPRO Clio R3 Czech Trophy v Českém Krumlově

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Petr Eliáš 6. června 2011 08:54
Sdílej:

I v Českém Krumlově pokračoval další ze zajímavých značkových pohárů, který se v Česku jede. Z vítězství se radoval domácí matador.

39. Rallye Český Krumlov si mnozí z účastníků budou pamatovat jako nejmokřejší rally, kterou ve své kariéře zažili. Soutěžní posádky včetně těch, které se přihlásily do ROPRO Clio R3 Czech Trophy, totiž zapnuly stěrače hned na úvodní rychlostní zkoušce, a vypnuli je až po průjezdu té poslední. To znamenalo, že trať jihočeské soutěže byla pokryta vodou a vrstvou nepříjemného a mnohdy neočekávaného bláta, což pro jezdce s vozy s poháněnou přední nápravou dělalo trať rally nesmírně těžkou.

Do poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy se na jihu Čech přihlásily čtyři posádky startující s vozy Renault Clio R3 na pneumatikách Pirelli. Mezi nimi nechyběla ani vítězná posádka předchozí soutěže, kterou byl Milan Kneifel s Jaroslavem Blažkem. Doplňoval je David Štefan s Ivou Víchovou. Kdyby existovala jihočeská vlajka, tak by ji na svých vozech jistě vezly i další posádky poháru, kterými byl místní matador Jiří Trojan, jehož navigovala jeho manželka Eva Trojanová a samozřejmě jihočeský navrátilec na tratě rychlostních zkoušek,  Pavel Kundrát navigovaný Zdeňkem Pilsem. Tato čtveřice se jako pověstní mušketýři vydala v pátek 27. května na tratě rychlostních zkoušek, které, jak již bylo řečeno, zkrápěl hustší, či mírnější, ale o to nepříjemnější déšť.

Hned v úvodu soutěže bohužel musela odstoupit průběžně vedoucí posádka ROPRO Trophy Milan Kneifel a Jaroslav Blažek. Na jejich Renaultu Clio R3 totiž v průběhu druhé RZ totiž selhal hasící systém v kabině jejich vozu. Hned od počátku rally se souboj dalších účastníků poháru nesl v duchu jihočeského souboje. Pavel Kundrát, který se po dlouhé době vrátil za volant závodního automobilu a poprvé do Renaultu Clio R3, nic nedaroval zkušenému soutěžákovi Jiřímu Trojanovi, který pravidelně ukazuje, že vyrovnanou a klidnou jízdou lze dosáhnout skvělých výsledků. Trochu z povzdálí vše pozorovala posádka David Štefan s Ivou Víchovou, kterým mokré tratě Rallye Český Krumlov zřejmě příliš neseděly. Do cíle první etapy přijely posádky účastnící se ROPRO CR3CT v tomto pořadí: Na prvním místě byli manželé Trojanovi, ale jen necelých osmnáct vteřin za nimi byli stále zrychlující Kundrát s Pilsem. David Štefan s Ivou Víchovou již ztráceli více než dvě minuty.

Hned na první rychlostní zkoušce druhé etapy, kterou byl známý test s názvem Malonty, ale Pavel Kundrát zatroubil k mohutnému útoku a druhým Trojanovým nadělil více než půl minuty. Zdálo se být dobojováno, protože i další dvě rychlostní zkoušky Kundrát s Pilsem proletěli v nejrychlejším čase mezi „poháristy“ a ostatní ze soupeřů na ně těžko hledali recept. Pak ale přišel opakovaný průjezd nejdelší rychlostní zkouškou Malonty, a tam Kundrát s Pilsem nechali přes dvě a půl minuty z důvodu proražení pneumatiky. Tím se do čela klasifikace ROPRO Clio R3 Czech Trophy dostala posádka manželů Trojanových a z čela už se sesadit nenechala. V posledních dvou rychlostních zkouškách ještě ukázali svou rychlost David Štefan s Ivou Víchovou, kteří tyto dva závěrečné testy vyhráli.

Cílovou rampou v Jelení zahradě pod zámkem v Českém Krumlově projela na prvním místě v ROPRO Clio R3 Czech Trophy posádka Jiří Trojan – Eva Trojanová. Ti zároveň absolutně vyhráli třídu pět. Na druhém místě ve třídě i v poháru skončili David Štefan s Ivou Víchovou a třetí místo patřilo krumlovskému smolaři Pavlu Kundrátovi, jemuž četl rozpis Zdeněk Pils. Všichni tři si pak vychutnali neopakovatelnou atmosféru slavnostního vyhlášení pod zámkem v Českém Krumlově, které zakončil ohňostroj.

Dalším pokračováním poháru ROPRO Clio R3 Czech Trophy bude již za dva týdny Rally Hustopeče, kde po loňských zkušenostech oproti krumlovskému dešti hrozí zase možná hustopečské vedro. 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.