Posádka Košického Procar Speed Teamu sa predstavila počas uplynulého víkendu na treťom podujatí seriálu DMACK Tyres Rally 2011, na XII.Rally Tríbeč.
Do Topoľčian a ich okolia zavítala rally súťaž po dlhej dvadsaťpäť ročnej pauze. To znamenalo, že všetky posádky, ktoré sa postavili na štart tejto súťaže v podstate nevedeli do čoho idú. V Romanovom prípade to platilo dvojnásobne, keďže ešte pred súťažou vyhlásil, že ešte nikdy v živote nebol nielen v Topoľčanoch, ale aj ich okolí.
V rámci XII.Rally Tríbeč sa trieda 3 v ktorej Roman Grendel so Zuzanou Lieskovcovou štartovali bola najobsadenejšou a na štart sa v rámci nej postavilo dvanásť posádok. Počas celej súťaže jazdila posádka bieleho Mitsubishi Lancer EVO IX časy na piatom až siedmom čase, čo pri veľmi silnej konkurencii, ak vezmeme v úvahu aj fakt, že Roman so Zuzanou jazdia na už spomínanom vozidle iba prvú sezónu nebolo zlé. Konečná siedma priečka v triede 3 nebola však ako nám Roman Grendel vysvetlil zapríčinená neskúsenosťou: „Napriek tomu, že sme sa obaja ráno zobudili dobre naladený a odhodlaný bojovať, už od prvej rýchlostnej skúšky sme sa akosi so Zuzanou nevedeli v aute nájsť. Samozrejme z tejto nervozity pramenili aj chyby, ktorých sme na tejto súťaži narobili viacej ako na predchádzajúcich dvoch dokopy. Neviem čo sa dialo, jednoducho sme asi nemali ten správny deň.“
Fanúšikovia Procar Speed Teamu budú môcť ďalšie Romanove výkony sledovať už v rámci prvého júnového víkendu na pretekoch automobilov do vrchu Moris Cup Jahodná v Košiciach, kde sa predstaví s rovnakým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX ako tomu bolo na rally.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?