Tohtoročná Rally Prešov bude pre posádku Roman Grendel – Zuzana Lieskovcová poriadnou zaťažkávacou skúškou. Na štarte sa totiž predstaví v ich triede až jedenástka súťažiacich.
Pre Romana so Zuzanou je druhé podujatie zaradené do seriálu DMACK Tyres Rally 2011 takmer domácou súťažou, keďže z ich domácich Košíc je do Prešova iba necelá štyridsiatka kilometrov. Organizátorovi sa aj z dôvodu dobre utajovaných rýchlostných skúšok podarilo v tomto roku poriadne „pomotať“ hlavy všetkým súťažiacim a tak niektorí v podstate ešte stále netušia kde sa vlastne budú nachádzať trate rýchlostných skúšok.
Nami spomínaná dvojica a ich Mitsubishi Lancer EVO IX v Prešove budú mať však v Prešove poriadne sťaženú situáciu, keďže v ich triede 3, v ktorej odštartujú je prihlásených až nezvyklé množstvo posádok. Spoločne ich bude totiž až jedenásť, medzi ktorými figurujú aj mená jazdcov ako Orsák, Mozner, Csente, Tomaštík a všetci odštartujú s túžbou zvíťaziť. Navyše poradie v tejto triede bude určite chcieť poriadne zamotať aj po dlhej dobe navrátivší sa domáci Tibor Cserhalmi.
Roman Grendel má však pred súťažou v plánoch absolútne jasno: „Do Prešova sa už veľmi tešíme. Keďže z Košíc do Prešova je v podstate iba pár kilometrov bude tu určite kopa našich dvorných fanúšikov, ale aj poriadna konkurencia. Podľa zoznamu prihlásených bude v našej triede na slovenské pomery poriadna tlačenica, celkovo až jedenásť vozidiel. Samozrejme chceme zabojovať čo najlepšie, dúfame, že technika nás bude poslúchať a nebudú nás prenasledovať poruchy. Radi by sme navyše zabavili divákov a predviedli dobrý výkon.“
Rally Prešov odštartuje už nadchádzajúcu sobotu o 8,00 hodine a prvú posádku na cieľovej rampe prítomní diváci privítajú tesne po 16-tej hodine toho istého dňa.
Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?