Tohtoročná Rally Prešov bude pre posádku Roman Grendel – Zuzana Lieskovcová poriadnou zaťažkávacou skúškou. Na štarte sa totiž predstaví v ich triede až jedenástka súťažiacich.
Pre Romana so Zuzanou je druhé podujatie zaradené do seriálu DMACK Tyres Rally 2011 takmer domácou súťažou, keďže z ich domácich Košíc je do Prešova iba necelá štyridsiatka kilometrov. Organizátorovi sa aj z dôvodu dobre utajovaných rýchlostných skúšok podarilo v tomto roku poriadne „pomotať“ hlavy všetkým súťažiacim a tak niektorí v podstate ešte stále netušia kde sa vlastne budú nachádzať trate rýchlostných skúšok.
Nami spomínaná dvojica a ich Mitsubishi Lancer EVO IX v Prešove budú mať však v Prešove poriadne sťaženú situáciu, keďže v ich triede 3, v ktorej odštartujú je prihlásených až nezvyklé množstvo posádok. Spoločne ich bude totiž až jedenásť, medzi ktorými figurujú aj mená jazdcov ako Orsák, Mozner, Csente, Tomaštík a všetci odštartujú s túžbou zvíťaziť. Navyše poradie v tejto triede bude určite chcieť poriadne zamotať aj po dlhej dobe navrátivší sa domáci Tibor Cserhalmi.
Roman Grendel má však pred súťažou v plánoch absolútne jasno: „Do Prešova sa už veľmi tešíme. Keďže z Košíc do Prešova je v podstate iba pár kilometrov bude tu určite kopa našich dvorných fanúšikov, ale aj poriadna konkurencia. Podľa zoznamu prihlásených bude v našej triede na slovenské pomery poriadna tlačenica, celkovo až jedenásť vozidiel. Samozrejme chceme zabojovať čo najlepšie, dúfame, že technika nás bude poslúchať a nebudú nás prenasledovať poruchy. Radi by sme navyše zabavili divákov a predviedli dobrý výkon.“
Rally Prešov odštartuje už nadchádzajúcu sobotu o 8,00 hodine a prvú posádku na cieľovej rampe prítomní diváci privítajú tesne po 16-tej hodine toho istého dňa.
Miro Majláth
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.