Slovenský rally sport se snaží jít s dobou a pro potřeby komunikace mezi soutěžními týmy a pořadateli stále hojněji využívá moderních technických vymožeností.
Novinkou, kterou slovenská národní asociace SAMŠ připravila na letošní sezónu, je přihlašování posádek na jednotlivé soutěže on-line, prostřednictvím internetových stránek http://www.prihlaska-sams.sk. Tento systém má celý proces přihlašování usnadnit soutěžícím i organizátorům. Jeho výstupem je totiž prihláška, technická karta a další potřebné sestavy dat pro potřebu ředitelství soutěže. Je však třeba mít na paměti, že každá elektronicky zadaná přihláška musí být vytisknuta a s vlastnoručními podpisy soutěžícího i jednotlivých členů posádky předána pořadateli soutěže.
„V případě nejasností při vyplňování přihlášky jsou na internetové stránce uvedené i pokyny pro přihlašování. U vozidel národních skupin F a P je potřebné vyplnit skupinu a také příslušnou třídu, u vozidel upravených podle FIA předpisů se uvádí příslušná třída a do kolonky skupina stačí dát tečku,“ doplnila informace předsedkyně rally komise SAMŠ RNDr. Gabriela Szczeczinová.
On-line přihlašování čeká ostrá premiéra právě při tríbečské rally. Počet zaregistrovaných posádek zatím roste pomalým tempem, což má logickou příčinu v tom, že většina týmů nyní upíná svou pozornost k blížící se Rally Prešov (termín 29. – 30. dubna). Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 7. května, a tak mají soutěžní týmy na vyřízení všech formalit stále dostatek času. S přihlašováním přesto není radno otálet. Dvě stanovená pásma výše startovného znamenají, že kdo uhradí vklad do 5. května, ušetří ze své peněženky 50 Euro (v případě účastníků Slovenského rally poháru se jedná o 20 Euro). To se týká všech objemových tříd slovenského šampionátu. Vlastní startovné se pohybuje od 440 Euro pro účastníky nejsilnějších tříd 2,3,11 (snížený vklad 390 Euro) až po 100 Euro pro „poháristy“ (snížený vklad 80 Euro). Přehledná tabulka výše startovného, odstupňovaná podle tříd, je k dispozici ve zvláštních ustanoveních i v Rally Guide.
Bližší informace o Rally Tríbeč zájemci naleznou na oficiálním webu soutěže – www.rallytribec.sk.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?