Slovenský rally sport se snaží jít s dobou a pro potřeby komunikace mezi soutěžními týmy a pořadateli stále hojněji využívá moderních technických vymožeností.
Novinkou, kterou slovenská národní asociace SAMŠ připravila na letošní sezónu, je přihlašování posádek na jednotlivé soutěže on-line, prostřednictvím internetových stránek http://www.prihlaska-sams.sk. Tento systém má celý proces přihlašování usnadnit soutěžícím i organizátorům. Jeho výstupem je totiž prihláška, technická karta a další potřebné sestavy dat pro potřebu ředitelství soutěže. Je však třeba mít na paměti, že každá elektronicky zadaná přihláška musí být vytisknuta a s vlastnoručními podpisy soutěžícího i jednotlivých členů posádky předána pořadateli soutěže.
„V případě nejasností při vyplňování přihlášky jsou na internetové stránce uvedené i pokyny pro přihlašování. U vozidel národních skupin F a P je potřebné vyplnit skupinu a také příslušnou třídu, u vozidel upravených podle FIA předpisů se uvádí příslušná třída a do kolonky skupina stačí dát tečku,“ doplnila informace předsedkyně rally komise SAMŠ RNDr. Gabriela Szczeczinová.
On-line přihlašování čeká ostrá premiéra právě při tríbečské rally. Počet zaregistrovaných posádek zatím roste pomalým tempem, což má logickou příčinu v tom, že většina týmů nyní upíná svou pozornost k blížící se Rally Prešov (termín 29. – 30. dubna). Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 7. května, a tak mají soutěžní týmy na vyřízení všech formalit stále dostatek času. S přihlašováním přesto není radno otálet. Dvě stanovená pásma výše startovného znamenají, že kdo uhradí vklad do 5. května, ušetří ze své peněženky 50 Euro (v případě účastníků Slovenského rally poháru se jedná o 20 Euro). To se týká všech objemových tříd slovenského šampionátu. Vlastní startovné se pohybuje od 440 Euro pro účastníky nejsilnějších tříd 2,3,11 (snížený vklad 390 Euro) až po 100 Euro pro „poháristy“ (snížený vklad 80 Euro). Přehledná tabulka výše startovného, odstupňovaná podle tříd, je k dispozici ve zvláštních ustanoveních i v Rally Guide.
Bližší informace o Rally Tríbeč zájemci naleznou na oficiálním webu soutěže – www.rallytribec.sk.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?