Slovenský rally sport se snaží jít s dobou a pro potřeby komunikace mezi soutěžními týmy a pořadateli stále hojněji využívá moderních technických vymožeností.
Novinkou, kterou slovenská národní asociace SAMŠ připravila na letošní sezónu, je přihlašování posádek na jednotlivé soutěže on-line, prostřednictvím internetových stránek http://www.prihlaska-sams.sk. Tento systém má celý proces přihlašování usnadnit soutěžícím i organizátorům. Jeho výstupem je totiž prihláška, technická karta a další potřebné sestavy dat pro potřebu ředitelství soutěže. Je však třeba mít na paměti, že každá elektronicky zadaná přihláška musí být vytisknuta a s vlastnoručními podpisy soutěžícího i jednotlivých členů posádky předána pořadateli soutěže.
„V případě nejasností při vyplňování přihlášky jsou na internetové stránce uvedené i pokyny pro přihlašování. U vozidel národních skupin F a P je potřebné vyplnit skupinu a také příslušnou třídu, u vozidel upravených podle FIA předpisů se uvádí příslušná třída a do kolonky skupina stačí dát tečku,“ doplnila informace předsedkyně rally komise SAMŠ RNDr. Gabriela Szczeczinová.
On-line přihlašování čeká ostrá premiéra právě při tríbečské rally. Počet zaregistrovaných posádek zatím roste pomalým tempem, což má logickou příčinu v tom, že většina týmů nyní upíná svou pozornost k blížící se Rally Prešov (termín 29. – 30. dubna). Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 7. května, a tak mají soutěžní týmy na vyřízení všech formalit stále dostatek času. S přihlašováním přesto není radno otálet. Dvě stanovená pásma výše startovného znamenají, že kdo uhradí vklad do 5. května, ušetří ze své peněženky 50 Euro (v případě účastníků Slovenského rally poháru se jedná o 20 Euro). To se týká všech objemových tříd slovenského šampionátu. Vlastní startovné se pohybuje od 440 Euro pro účastníky nejsilnějších tříd 2,3,11 (snížený vklad 390 Euro) až po 100 Euro pro „poháristy“ (snížený vklad 80 Euro). Přehledná tabulka výše startovného, odstupňovaná podle tříd, je k dispozici ve zvláštních ustanoveních i v Rally Guide.
Bližší informace o Rally Tríbeč zájemci naleznou na oficiálním webu soutěže – www.rallytribec.sk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.