Slovenský rally sport se snaží jít s dobou a pro potřeby komunikace mezi soutěžními týmy a pořadateli stále hojněji využívá moderních technických vymožeností.
Novinkou, kterou slovenská národní asociace SAMŠ připravila na letošní sezónu, je přihlašování posádek na jednotlivé soutěže on-line, prostřednictvím internetových stránek http://www.prihlaska-sams.sk. Tento systém má celý proces přihlašování usnadnit soutěžícím i organizátorům. Jeho výstupem je totiž prihláška, technická karta a další potřebné sestavy dat pro potřebu ředitelství soutěže. Je však třeba mít na paměti, že každá elektronicky zadaná přihláška musí být vytisknuta a s vlastnoručními podpisy soutěžícího i jednotlivých členů posádky předána pořadateli soutěže.
„V případě nejasností při vyplňování přihlášky jsou na internetové stránce uvedené i pokyny pro přihlašování. U vozidel národních skupin F a P je potřebné vyplnit skupinu a také příslušnou třídu, u vozidel upravených podle FIA předpisů se uvádí příslušná třída a do kolonky skupina stačí dát tečku,“ doplnila informace předsedkyně rally komise SAMŠ RNDr. Gabriela Szczeczinová.
On-line přihlašování čeká ostrá premiéra právě při tríbečské rally. Počet zaregistrovaných posádek zatím roste pomalým tempem, což má logickou příčinu v tom, že většina týmů nyní upíná svou pozornost k blížící se Rally Prešov (termín 29. – 30. dubna). Uzávěrka přihlášek byla stanovena na 7. května, a tak mají soutěžní týmy na vyřízení všech formalit stále dostatek času. S přihlašováním přesto není radno otálet. Dvě stanovená pásma výše startovného znamenají, že kdo uhradí vklad do 5. května, ušetří ze své peněženky 50 Euro (v případě účastníků Slovenského rally poháru se jedná o 20 Euro). To se týká všech objemových tříd slovenského šampionátu. Vlastní startovné se pohybuje od 440 Euro pro účastníky nejsilnějších tříd 2,3,11 (snížený vklad 390 Euro) až po 100 Euro pro „poháristy“ (snížený vklad 80 Euro). Přehledná tabulka výše startovného, odstupňovaná podle tříd, je k dispozici ve zvláštních ustanoveních i v Rally Guide.
Bližší informace o Rally Tríbeč zájemci naleznou na oficiálním webu soutěže – www.rallytribec.sk.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?