Šestatřicátý ročník slavné Sanremo Rally Storico, který startuje tento pátek v 16 hodin ze známého italského letoviska, zahájí jedenáctidílný seriál Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů 2011. Soutěže, do níž se přihlásilo 115 posádek, se zúčastní také dvojice Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler. Na dveřích Opelu Kadett C-GT/E 16V z roku 1975 povezou startovní číslo 22. Kromě vozů zařazených do závodu Storico bude na stejných tratích k vidění také dalších jedenapadesát soutěžních speciálů v rámci tradiční rallye pravidelnosti Coppa dei Fiori.
Janota s Dreslerem si odbyli společný debut vloni ve Francii při Rallye Historique du Var, když mladý spolujezdec ze Studénky zaskakoval za zraněného Pavla Stráského. Ten se kvůli opakovaným obtížím s krční páteří rozhodl tuto sezonu vynechat, a tak nová posádka společně absolvuje celý letošní šampionát. Jejich prvním závodem bude právě náročná Sanremo Rally Storico.„Jsme šťastni, že se můžeme Sanrema zúčastnit. Závod je stejně jako v loňském roce perfektně obsazený. Atraktivitě startovního pole jistě prospěje nová třída J, ve které budou startovat vozy bývalé skupiny B,“ řekl před soutěží jezdec Miroslav Janota a dodal: „Rychlostní zkoušky částečně znám už z minulého ročníku. Některé jsou však nové, jedou se v opačném směru či jsou kombinací loňských testů. Na závody se moc těším!“Před soutěží je plný očekávání také Janotův navigátor Pavel Dresler. „Sanremo je jeden z nejznámějších závodů světa, proto jsem rád, že můžu být jeho součástí. Startovní pole je opravdu nabité, jede tady například přes čtyřicet vozů značky Porsche. Určitě díky této soutěži získám spoustu dalších zkušeností.“S nejnižším startovním číslem vyrazí vstříc devíti rychlostním zkouškám, jedoucím se na devíti rozdílných úsecích o celkové délce 144,61 kilometrů, domácí posádka Tony Fassina – Marco Verdelli s Lancií Stratos týmu Sandra Munariho, bývalého továrního jezdce Lancie. O přední příčky se jistě poperou také další Italové Enrico Brazzoli, jenž bude obhajovat loňské vítězství, dále Pierangelo Rossi, Marco Savioli či Gabriele Noberasco, všichni pilotující vozy Porsche 911. Na trati se objeví rovněž loňský mistr Evropy v Kategorii 2 Valter Christian Jensen z Norska, jenž poprvé představí svoji Lancii 037 Rally skupiny B. Se startovním číslem 18 a Porsche 911 RS pojede českým fanouškům velmi dobře známý rakouský matador Kris Rosenberger. Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem budou při 36. Sanremo Rally Storico 2011 jedinými českými zástupci. V Kategorii 2 budou soupeřit se 44 rivaly, do třídy C3 je přihlášeno celkem devět vozů.„Sanremo je obzvlášť náročná soutěž, jejíž členitou trať lemují skály a hluboké propasti. V letošním roce je rallye opět obsazena jezdci zvučných jmen pilotujícími vozy slavných značek. Budu spokojen, pokud se klukům podaří dojet na předních místech. Myslím si, že při troše potřebného závodnického štěstí a fungující techniky se jim to může podařit,“ řekl nedlouho před startem první letošní rallye majitel týmu Ctirad Hájek.Průběžné výsledky úvodního podniku ME historiků 2011 můžete sledovat na oficiálních internetových stránkách soutěže www.sanremorally.it.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.