Šestatřicátý ročník slavné Sanremo Rally Storico, který startuje tento pátek v 16 hodin ze známého italského letoviska, zahájí jedenáctidílný seriál Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů 2011. Soutěže, do níž se přihlásilo 115 posádek, se zúčastní také dvojice Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler. Na dveřích Opelu Kadett C-GT/E 16V z roku 1975 povezou startovní číslo 22. Kromě vozů zařazených do závodu Storico bude na stejných tratích k vidění také dalších jedenapadesát soutěžních speciálů v rámci tradiční rallye pravidelnosti Coppa dei Fiori.
Janota s Dreslerem si odbyli společný debut vloni ve Francii při Rallye Historique du Var, když mladý spolujezdec ze Studénky zaskakoval za zraněného Pavla Stráského. Ten se kvůli opakovaným obtížím s krční páteří rozhodl tuto sezonu vynechat, a tak nová posádka společně absolvuje celý letošní šampionát. Jejich prvním závodem bude právě náročná Sanremo Rally Storico.„Jsme šťastni, že se můžeme Sanrema zúčastnit. Závod je stejně jako v loňském roce perfektně obsazený. Atraktivitě startovního pole jistě prospěje nová třída J, ve které budou startovat vozy bývalé skupiny B,“ řekl před soutěží jezdec Miroslav Janota a dodal: „Rychlostní zkoušky částečně znám už z minulého ročníku. Některé jsou však nové, jedou se v opačném směru či jsou kombinací loňských testů. Na závody se moc těším!“Před soutěží je plný očekávání také Janotův navigátor Pavel Dresler. „Sanremo je jeden z nejznámějších závodů světa, proto jsem rád, že můžu být jeho součástí. Startovní pole je opravdu nabité, jede tady například přes čtyřicet vozů značky Porsche. Určitě díky této soutěži získám spoustu dalších zkušeností.“S nejnižším startovním číslem vyrazí vstříc devíti rychlostním zkouškám, jedoucím se na devíti rozdílných úsecích o celkové délce 144,61 kilometrů, domácí posádka Tony Fassina – Marco Verdelli s Lancií Stratos týmu Sandra Munariho, bývalého továrního jezdce Lancie. O přední příčky se jistě poperou také další Italové Enrico Brazzoli, jenž bude obhajovat loňské vítězství, dále Pierangelo Rossi, Marco Savioli či Gabriele Noberasco, všichni pilotující vozy Porsche 911. Na trati se objeví rovněž loňský mistr Evropy v Kategorii 2 Valter Christian Jensen z Norska, jenž poprvé představí svoji Lancii 037 Rally skupiny B. Se startovním číslem 18 a Porsche 911 RS pojede českým fanouškům velmi dobře známý rakouský matador Kris Rosenberger. Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem budou při 36. Sanremo Rally Storico 2011 jedinými českými zástupci. V Kategorii 2 budou soupeřit se 44 rivaly, do třídy C3 je přihlášeno celkem devět vozů.„Sanremo je obzvlášť náročná soutěž, jejíž členitou trať lemují skály a hluboké propasti. V letošním roce je rallye opět obsazena jezdci zvučných jmen pilotujícími vozy slavných značek. Budu spokojen, pokud se klukům podaří dojet na předních místech. Myslím si, že při troše potřebného závodnického štěstí a fungující techniky se jim to může podařit,“ řekl nedlouho před startem první letošní rallye majitel týmu Ctirad Hájek.Průběžné výsledky úvodního podniku ME historiků 2011 můžete sledovat na oficiálních internetových stránkách soutěže www.sanremorally.it.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?