Šestatřicátý ročník slavné Sanremo Rally Storico, který startuje tento pátek v 16 hodin ze známého italského letoviska, zahájí jedenáctidílný seriál Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů 2011. Soutěže, do níž se přihlásilo 115 posádek, se zúčastní také dvojice Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler. Na dveřích Opelu Kadett C-GT/E 16V z roku 1975 povezou startovní číslo 22. Kromě vozů zařazených do závodu Storico bude na stejných tratích k vidění také dalších jedenapadesát soutěžních speciálů v rámci tradiční rallye pravidelnosti Coppa dei Fiori.
Janota s Dreslerem si odbyli společný debut vloni ve Francii při Rallye Historique du Var, když mladý spolujezdec ze Studénky zaskakoval za zraněného Pavla Stráského. Ten se kvůli opakovaným obtížím s krční páteří rozhodl tuto sezonu vynechat, a tak nová posádka společně absolvuje celý letošní šampionát. Jejich prvním závodem bude právě náročná Sanremo Rally Storico.„Jsme šťastni, že se můžeme Sanrema zúčastnit. Závod je stejně jako v loňském roce perfektně obsazený. Atraktivitě startovního pole jistě prospěje nová třída J, ve které budou startovat vozy bývalé skupiny B,“ řekl před soutěží jezdec Miroslav Janota a dodal: „Rychlostní zkoušky částečně znám už z minulého ročníku. Některé jsou však nové, jedou se v opačném směru či jsou kombinací loňských testů. Na závody se moc těším!“Před soutěží je plný očekávání také Janotův navigátor Pavel Dresler. „Sanremo je jeden z nejznámějších závodů světa, proto jsem rád, že můžu být jeho součástí. Startovní pole je opravdu nabité, jede tady například přes čtyřicet vozů značky Porsche. Určitě díky této soutěži získám spoustu dalších zkušeností.“S nejnižším startovním číslem vyrazí vstříc devíti rychlostním zkouškám, jedoucím se na devíti rozdílných úsecích o celkové délce 144,61 kilometrů, domácí posádka Tony Fassina – Marco Verdelli s Lancií Stratos týmu Sandra Munariho, bývalého továrního jezdce Lancie. O přední příčky se jistě poperou také další Italové Enrico Brazzoli, jenž bude obhajovat loňské vítězství, dále Pierangelo Rossi, Marco Savioli či Gabriele Noberasco, všichni pilotující vozy Porsche 911. Na trati se objeví rovněž loňský mistr Evropy v Kategorii 2 Valter Christian Jensen z Norska, jenž poprvé představí svoji Lancii 037 Rally skupiny B. Se startovním číslem 18 a Porsche 911 RS pojede českým fanouškům velmi dobře známý rakouský matador Kris Rosenberger. Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem budou při 36. Sanremo Rally Storico 2011 jedinými českými zástupci. V Kategorii 2 budou soupeřit se 44 rivaly, do třídy C3 je přihlášeno celkem devět vozů.„Sanremo je obzvlášť náročná soutěž, jejíž členitou trať lemují skály a hluboké propasti. V letošním roce je rallye opět obsazena jezdci zvučných jmen pilotujícími vozy slavných značek. Budu spokojen, pokud se klukům podaří dojet na předních místech. Myslím si, že při troše potřebného závodnického štěstí a fungující techniky se jim to může podařit,“ řekl nedlouho před startem první letošní rallye majitel týmu Ctirad Hájek.Průběžné výsledky úvodního podniku ME historiků 2011 můžete sledovat na oficiálních internetových stránkách soutěže www.sanremorally.it.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.