Šestatřicátý ročník slavné Sanremo Rally Storico, který startuje tento pátek v 16 hodin ze známého italského letoviska, zahájí jedenáctidílný seriál Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů 2011. Soutěže, do níž se přihlásilo 115 posádek, se zúčastní také dvojice Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler. Na dveřích Opelu Kadett C-GT/E 16V z roku 1975 povezou startovní číslo 22. Kromě vozů zařazených do závodu Storico bude na stejných tratích k vidění také dalších jedenapadesát soutěžních speciálů v rámci tradiční rallye pravidelnosti Coppa dei Fiori.
Janota s Dreslerem si odbyli společný debut vloni ve Francii při Rallye Historique du Var, když mladý spolujezdec ze Studénky zaskakoval za zraněného Pavla Stráského. Ten se kvůli opakovaným obtížím s krční páteří rozhodl tuto sezonu vynechat, a tak nová posádka společně absolvuje celý letošní šampionát. Jejich prvním závodem bude právě náročná Sanremo Rally Storico.„Jsme šťastni, že se můžeme Sanrema zúčastnit. Závod je stejně jako v loňském roce perfektně obsazený. Atraktivitě startovního pole jistě prospěje nová třída J, ve které budou startovat vozy bývalé skupiny B,“ řekl před soutěží jezdec Miroslav Janota a dodal: „Rychlostní zkoušky částečně znám už z minulého ročníku. Některé jsou však nové, jedou se v opačném směru či jsou kombinací loňských testů. Na závody se moc těším!“Před soutěží je plný očekávání také Janotův navigátor Pavel Dresler. „Sanremo je jeden z nejznámějších závodů světa, proto jsem rád, že můžu být jeho součástí. Startovní pole je opravdu nabité, jede tady například přes čtyřicet vozů značky Porsche. Určitě díky této soutěži získám spoustu dalších zkušeností.“S nejnižším startovním číslem vyrazí vstříc devíti rychlostním zkouškám, jedoucím se na devíti rozdílných úsecích o celkové délce 144,61 kilometrů, domácí posádka Tony Fassina – Marco Verdelli s Lancií Stratos týmu Sandra Munariho, bývalého továrního jezdce Lancie. O přední příčky se jistě poperou také další Italové Enrico Brazzoli, jenž bude obhajovat loňské vítězství, dále Pierangelo Rossi, Marco Savioli či Gabriele Noberasco, všichni pilotující vozy Porsche 911. Na trati se objeví rovněž loňský mistr Evropy v Kategorii 2 Valter Christian Jensen z Norska, jenž poprvé představí svoji Lancii 037 Rally skupiny B. Se startovním číslem 18 a Porsche 911 RS pojede českým fanouškům velmi dobře známý rakouský matador Kris Rosenberger. Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem budou při 36. Sanremo Rally Storico 2011 jedinými českými zástupci. V Kategorii 2 budou soupeřit se 44 rivaly, do třídy C3 je přihlášeno celkem devět vozů.„Sanremo je obzvlášť náročná soutěž, jejíž členitou trať lemují skály a hluboké propasti. V letošním roce je rallye opět obsazena jezdci zvučných jmen pilotujícími vozy slavných značek. Budu spokojen, pokud se klukům podaří dojet na předních místech. Myslím si, že při troše potřebného závodnického štěstí a fungující techniky se jim to může podařit,“ řekl nedlouho před startem první letošní rallye majitel týmu Ctirad Hájek.Průběžné výsledky úvodního podniku ME historiků 2011 můžete sledovat na oficiálních internetových stránkách soutěže www.sanremorally.it.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?