V prvním jarním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží z různých disciplín a opět nechybí řada rozhovorů s různými jezdci. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu je na známé adrese www.tvmotormix.cz a také zároveň nově na staronové adrese www.motormix.cz to přímo na titulní stránce.
„Mirek Zapletal se po více než roce od své havárie na Dakaru vrátil a s továrním speciálem BMW X3 dojel těsně za medailí na březnové Baja Italia, kam jsme za ním vyrazili. Úvod vrchařské sezóny obstará již v neděli 10. dubna obnovený závod Brněnský Drak a ještě před ním jsme mluvili s vrchaři Davidem Komárkem, Jiřím Špalkem a Markem Rybníčkem. Podíváme se také na Valašku, kterou vyhrál stylem start cíl Jan Kopecký s Fábií S2000 a hovořili jsme s „Dakaráky“ Mílou Janáčkem a Robertem Randýskem. Krátce zmíníme i blížící se Lužickou rallye, která musela pozměnit trať kvůli povodním, výsledky Zlatého volantu, Rallye Hustopeče, kde pořadatelé připravují i novou okruhovou erzetu, či tunely Dobrovského v Brně, které dostaly nové stavební povolení a opět se staví. O nové sezóně jsme hovořili také s Tomášem Mičánkem, jehož tým bude letos nasazovat hned čtyři Porsche. A v Motormixu nechybí ani rozhovor s dalším partnerským jezdcem – Martinem Matzkem – tedy nejmladším jezdcem seriálu FIA GT1, který má nyní za sebou první letošní závod v Abu Dhabi s Fordem GT. Na závěr si zájemci mohou opět zasoutěžit o vstupenky na červnový autosalon v Brně,“ upřesňuje obsah pořadu šéfredaktor Pavel Jelínek.Připomenout můžeme také obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu „Vracíme se ještě s řadou rozhovorů k nedávnému Freestylu na výstavišti Brně. Okruhová sezóna se blíží, ale zdá se, že mnoho českých závodníků bude startovat ne v českém, ale ve slovenském šampionátu, jak nám v rozhovoru naznačil jeden z nich, brněnský závodník Robert Šenkýř. V Motormixu můžete vidět rozhovor s Mirkem Zapletalem o jeho návratu do závodního vozu. Také trucktrialový kalendář se již rýsuje a navíc se u nás pojede i závod ME a to o prázdninách v Ostravě. Na závěr jsme se podívali do Litomyšle, kde se uskutečnilo již třetí vydařené Setkání mistrů. Na úplný závěr Motormixu si pak můžete zasoutěžit o vstupenky na mezinárodní Autosalon Brno 2011,“ připomíná výčet příspěvků z minulého dílu šéf Motormixu.MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na severu Čech ve Štětí. V jednání jsou i další lokality.Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz a také www.motormix.cz, kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu jsou k dispozici vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno a během pouze několika minut uložit do počítače a pak pustit bez cukání, případně s možností posunování atd. Stačí kliknout pravou myší uložit jako.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.