Posádka Jaromír Tarabus - Igor Norek má za sebou výtečné vystoupení na Valašské rally s novým vozem Škoda Fabia R2. Po většinu soutěže vedla nejen ve třídě R2, ale i v celé klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Jaromír Tarabus musel v poslední rychlostní zkoušce sice odstoupit kvůli technické závadě, ovšem ani to nepokazilo dobrý dojem ze závodu. Navíc jej na prvním místě ve třídě vystřídala při svém prvním nasazení další Škoda Fabia R2.
Start Jaromíra Tarabuse s novým vozem Škoda Fabia R2 byl předem očekáván s velkým napětím a pozorností. Razantní odpověď na to, jak si jezdec i premiérově představený vůz Fabia R2 povedou, daly již první rychlostní zkoušky úvodní soutěže MMČR v rally 2011. Od první rychlostní zkoušky vedli Jaromír Tarabus s Igorem Norkem ve třídě 6, kam Fabia R2 patří. Již od druhé rychlostní zkoušky pak navíc přidali i neočekávané vedení mezi všemi vozy s jednou poháněnou nápravu, před všemi vozy vyšší specifikace R3 i respektovanými vozy S1600. Páteční etapu posádka uzavírala na lichotivé 17. příčce absolutní klasifikace.
Pilot Jaromír Tarabus viděl první etapu soutěže takto: „Páteční etapa nám vyšla celkově pěkně. Trochu nás potrápil zvířený prach po předchozích vozech na druhé RZ, kdy toho místy nebylo moc vidět, ale to bylo pro všechny stejné. Jediné menší problémy nastaly na RZ 3, kdy nás drobná jezdecká chyba stála nějakou tu vteřinku a pak na závěrečné páteční vložce, kdy se nám nepříjemně zamlžilo okno. Hlavní pro nás ale bylo příjemné překvapení, že nebojujeme s vozy v naší třídě 6 respektive R2, ale s vozy o třídu silnějšími. Již po pátku tedy bylo podle dosažených časů jasné, že Fabia R2 je velmi konkurenceschopné auto a jede se s ní příjemně.“
V sobotu posádka navázala na páteční výsledky a po prvních dvou sobotních sekcích stále držela prvenství ve třídě 6 i mezi vozy s jednou poháněnou nápravu. „Sobota se pro nás odvíjela až do odstoupení bez problémů, dařilo se nám udržovat si náskok na druhou dvoukolkou Venci Dunovského. Na závěr nás však čekaly průjezdy kopcovitou Bystřičkou s velkým převýšením. Zde nám to Venca zase vrátil,“ popisuje jezdec těsný souboj s posádkou Dunovský-Machů na voze vyšší třídy 5 ve specifikaci S1600. V této chvíli se však již bohužel přiblížil předčasný konec jeho účinkování na Valašské rally: „Před cílem prvního průjezdu Bystřičky jsme si v zatáčkách všimli, že se začal ztrácet z motoru olej. Před druhým průjezdem jsme tedy již tušili, že to bude to bude ještě náročné a sledovali stav oleje. Po rozsvícení alarmu po polovině poslední RZ jsme auto raději odstavili, abychom předešli většímu poškození motoru.“ První místo ve třídě 6 v této chvíli převzala posádka druhého nasazeného vozu Škoda Fabia R2 s Dušanem Kouřilem za volantem.
Po popisu průběhu závodu se „Mira“ ještě vrací k dojmům z vozu Škoda Fabia R2 jako takového: „Musím pochválit zpracování vozu, je moc pečlivé. Na první pohled je zřejmý důraz na jednoduchost a účelnost, která odpovídá skutečnému závodnímu autu a je evidentní, že Fabia plně využívá homologace R2. Takže ve spojení se sekvenčním řazením to za volantem vypadá pomalu jako v S2000. Je vidět, že se vůz povedl, dá se s ním jet rychle a je s ním pěkné svezení.“
Hluboké dojmy zanechalo svezení novou akvizicí třídy R2 i ve spolujezdci Igoru Norkovi: „Závod pro nás začal smolně a skončil také smolně. Na testovací RZ před startem došlo k menšímu výletu mimo trať, naštěstí v únikové zóně nic nestálo, a na poslední RZ před cílem celého závodu jsme museli odstoupit. Vzhledem k tomu, že jsme se v té chvíli pohybovali první ve třídě a druzí ve dvoukolkách, bylo naše zklamání obrovské. Již před závěrečným průjezdem Bystřičky jsme věděli, že začal téci olej z motoru přímo na rozpálený výfuk. Preventivně jsme se tedy před startem do RZ nachystali na evakuaci z auta a následné hašení případného požáru. Po sjezdu ze Santova jsme ve stoupání závodu do vrchu na Dušnou museli odstoupit, aby motor nezůstal bez oleje.“ Tolik Igor Norek k závodu. Samotná Škoda Fabia R2 v něm pak zanechala následující pocity: „Dojmy z nového vozu nám odstoupení ale nepokazilo! Za sebe musím pochválit všechny, kteří se na vývoji tohoto auta podíleli, bylo to super svezení a auto fungovalo bezvadně. Motor mě velmi mile překvapil a ve spojení s dobře „naskládanou“ převodovkou to bylo opravdové svezení v závodním stroji, jak má být. V servisu vše fungovalo na jedničku. Myslím si, že pan Brůzl a lidé kolem něj udělali velký kus práce a doufám, že jsme vynikajícími časy ukázali, že Fabia R2 má velké možnosti a udělali tomuto speciálu dobrou reklamu. Takže velké díky patří celému týmu Impromat Motorsport!“ Po Valašské rally už spolujezdec myslí i na další soutěže: „Že jsme jeli Valašku je dobře i z toho důvodu, že jsme se, jak se ukázalo, potřebovali s Mirou po pěti letech trochu sehrát. Doufám, že ve Fiatu Abarth S2000 již bude vše bez chybiček.“
Co říci ke startu na Valašské rally má samozřejmě i duchovní otec vozu Škoda Fabia R2 a majitel vozu Vlastimil Brůzl: „Předně musím říci, že mě velmi potěšil celkový přístup Jaromíra Tarabuse i celé posádky k závodu, stejně jako dosahované časy,“ a dále pak upřesňuje konkrétní důvod odstoupení ze závodu: „Příčinou odstoupení byl únik oleje z porézního bloku motoru. Již v pátek jsme blok lepili dvousložkovým lepidlem a celou dobu soutěže jsme problematické místo kontrolovali. Vše nasvědčovalo tomu, že oprava se zdařila. Při průjezdu desáté RZ se ovšem uvolnila ještě větší část odlitku a došlo k velkému úniku oleje. Jsem rád, že se díky odpovědnému Jaromírově přístupu a včasnému zastavení předešlo větším škodám na vozidle.“
Na závěr dejme slovo týmovému manažerovi a spolujezdci minulých sezon Danielu Trunkátovi: „Jak již víme, nakonec to nedopadlo tak, jak bychom si všichni přáli, ale přece jenom šlo o zcela nový vůz a s možností závady bylo třeba počítat. Celkově ovšem hodnotíme tento start rozhodně pozitivně a jsme rádi, že vše takto proběhlo. Naše poděkování za možnost tohoto startu patří samozřejmě předně panu Brůzlovi.“ Na závěr čerstvý čtyřicátník ještě lehce odlehčuje a svěřuje se svými pocity během závodu. „Přestože jsem nebyl přítomen přímo na závodě, odnesl jsem si z něho novou zkušenost. Sledování průběhu soutěže na internetu bylo místy snad napínavější, než když člověk sedí přímo v závodním voze, jak jsem zvyklý. Ale současně vůbec není příjemný ten pocit, kdy člověk může vnímat veškeré dění pouze na dálku a nemůže jej nijak ovlivnit.“, přibližuje Dan pocity „spolujezdce na mateřské“ při sledování úspěšné světové premiéry závodního nasazení vozů Škoda Fabia R2.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.