DESING VOZU:Pred časom sme už avizovali, že slovenský RUFA Šport Team pre svojich fanúšikov prichystal prekvapenie v podobe súťažného vozidla Citroën C4 WRC. Napriek veľkej snahe celého tímu sa však prekvapenie odkladá a na štart Eger Rally sa tím postaví s vozidlom Škoda Fabia WRC.
Správa, v ktorej tím oznamoval nasadenie vozidla Citroën C4 WRC v rámci slovenského šampionátu v rally nadchla celú divácku obec a nikto z fanúšikov sa už nevedel dočkať chvíle keď toto vozidlo bude sledovať na tratiach rally.
Dnes je však ako sme už naznačili situácia úplne iná a posádka RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Róbert Hundla odštartuje tohtoročnú sezónu na Škode Fabia WRC. Dôvod prečo je tomu tak sme zisťovali u manažéra RUFA Šport Teamu Ľubomíra Klemana: „V momente prihlasovania nášho tímu na Rally Eger sme mali zmluvne dojednané vozidlo Citroën C4 WRC od talianskeho nájomcu súťažných špeciálov. Ešte v priebehu posledného víkendu bolo všetko v poriadku, Citroën mal doraziť v stredu na Slovensko na polep a testovanie, ale v priebehu dopoludnia tento pondelok nám Taliani z ničoho nič jednoducho oznámili, že nám C4-ku na Eger Rally nedodajú. Pýtal som sa na dôvod, odpoveď na moju otázku som však nedostal. Samozrejme nastalo hektické obdobie v ktorom bolo treba v priebehu pár hodín nájsť náhradu, našťastie sa nám v priebehu jeden a pol dňa podarilo zabezpečiť náhradné vozidlo špecifikácie WRC. Mrzí ma, že sme boli talianskym nájomcom tak dlho zavádzaný. Našim skalným fanúšikom sme chceli urobiť radosť hneď na prvej súťaži čo nevyšlo, ale určite im v priebehu sezóny ešte nejaké to prekvapenie pripravíme. Napriek týmto ťažkostiam sa však do Egeru tešíme a týmto ďakujeme všetkým ktorí nás podporili. Dúfame, že sa nám podarí dojazdiť až do cieľa a navyše vybojovať aj nejaké body do celkového hodnotenia seriálu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.