DESING VOZU:Pred časom sme už avizovali, že slovenský RUFA Šport Team pre svojich fanúšikov prichystal prekvapenie v podobe súťažného vozidla Citroën C4 WRC. Napriek veľkej snahe celého tímu sa však prekvapenie odkladá a na štart Eger Rally sa tím postaví s vozidlom Škoda Fabia WRC.
Správa, v ktorej tím oznamoval nasadenie vozidla Citroën C4 WRC v rámci slovenského šampionátu v rally nadchla celú divácku obec a nikto z fanúšikov sa už nevedel dočkať chvíle keď toto vozidlo bude sledovať na tratiach rally.
Dnes je však ako sme už naznačili situácia úplne iná a posádka RUFA Šport v zložení Grzegorz Grzyb – Róbert Hundla odštartuje tohtoročnú sezónu na Škode Fabia WRC. Dôvod prečo je tomu tak sme zisťovali u manažéra RUFA Šport Teamu Ľubomíra Klemana: „V momente prihlasovania nášho tímu na Rally Eger sme mali zmluvne dojednané vozidlo Citroën C4 WRC od talianskeho nájomcu súťažných špeciálov. Ešte v priebehu posledného víkendu bolo všetko v poriadku, Citroën mal doraziť v stredu na Slovensko na polep a testovanie, ale v priebehu dopoludnia tento pondelok nám Taliani z ničoho nič jednoducho oznámili, že nám C4-ku na Eger Rally nedodajú. Pýtal som sa na dôvod, odpoveď na moju otázku som však nedostal. Samozrejme nastalo hektické obdobie v ktorom bolo treba v priebehu pár hodín nájsť náhradu, našťastie sa nám v priebehu jeden a pol dňa podarilo zabezpečiť náhradné vozidlo špecifikácie WRC. Mrzí ma, že sme boli talianskym nájomcom tak dlho zavádzaný. Našim skalným fanúšikom sme chceli urobiť radosť hneď na prvej súťaži čo nevyšlo, ale určite im v priebehu sezóny ešte nejaké to prekvapenie pripravíme. Napriek týmto ťažkostiam sa však do Egeru tešíme a týmto ďakujeme všetkým ktorí nás podporili. Dúfame, že sa nám podarí dojazdiť až do cieľa a navyše vybojovať aj nejaké body do celkového hodnotenia seriálu.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?