Již za necelé dva týdny odstartuje v Itálii šestatřicátý ročník Sanremo Rally Storico, úvodní podnik jedenáctidílného seriálu Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů, kterého se zúčastní také posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler.
V průběhu zimní přestávky se celý tým intenzivně připravoval na soutěžní sezonu 2011, v níž se svěřenci Ctirada Hájka představí na všech závodech započítaných do evropského kalendáře. Velká pozornost byla v radotínských dílnách věnována především oběma speciálům Opel Kadett C-GT/E 16V, s nimiž bude týmová posádka reprezentovat Českou republiku a tuzemského dovozce vozů značky Opel. Letos poprvé také okusí Janota s Dreslerem šotolinové tratě v Řecku a Finsku.Funkční test vozu, který v závěru příštího týdne sjede ze startovní rampy v Sanremu, se uskutečnil v neděli 20. března v areálu bývalého vojenského letiště u Milovic nedaleko Lysé nad Labem. „Celý tým v Milovicích pracoval na tom, aby bylo naše auto na italských asfaltech co nejlépe funkční. Kromě toho jsem si po několikaměsíční přestávce zatrénoval, abych byl do Sanrema dobře jezdecky připraven,“ řekl pilot Opelu Kadett Miroslav Janota.
Možnost svezení v kokpitu závodního historického speciálu neodmítl ani marketingový ředitel Opelu Česká republika Andrej Barčák. „Líbil se mi výkon motoru, jelikož auto – na to, že je to historik - zrychlovalo neskutečně. Překvapil mě také podvozek, který musel vydržet spoustu ran od nerovností na trati. Vyzdvihl bych výkon pilota, jenž dokázal jet s autem bez posilovače na hraně a smykem. Zároveň smekám před týmovým zázemím a výkonem mechaniků. Ti dokázali vyměnit celou zadní osu včetně diferenciálu za necelých deset minut bez nejmenšího problému,“ podělil se o dojmy z testování Hájek Historic Czech National Rally Teamu Andrej Barčák.Odpověď na otázku, jak dobře se pražský tým připravil na nadcházející sezonu, budeme znát zanedlouho. Italská Sanremo Rally Storico startuje už v pátek 8. dubna ve známém přímořském letovisku. „Tento ani jiný start bychom však nemohli uskutečnit bez podpory našich partnerů. Musím poděkovat českému dovozci Opelu, jmenovitě panu Andreji Barčákovi, majiteli týmu Ctiradu Hájkovi a rovněž našemu dvornímu motoráři Tomáši Fuchsovi, který nám, díky zkušenostem získaným v průběhu jeho bohaté soutěžácké kariéry, dokáže poradit s nastavením celého auta,“ řekl pár dní před odjezdem do Itálie jezdec Miroslav Janota.„V Milovicích prošel celý tým zátěžovou zkouškou před startem prvního letošního závodu. Testování dopadlo na jedničku a troufám si říct, že jsme na novou sezonu připraveni. Držme si palce, ať nám v roce 2011 nechybí potřebné závodnické štěstíčko,“ uvedl majitel týmu Ctirad Hájek.Více fotografií z testování včetně onboardů z loňské sezony najdete na oficiálních internetových stránkách týmu www.hajek-reklama.cz.PR Hájek Historic Czech National Rally Team
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?