Již za necelé dva týdny odstartuje v Itálii šestatřicátý ročník Sanremo Rally Storico, úvodní podnik jedenáctidílného seriálu Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů, kterého se zúčastní také posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler.
V průběhu zimní přestávky se celý tým intenzivně připravoval na soutěžní sezonu 2011, v níž se svěřenci Ctirada Hájka představí na všech závodech započítaných do evropského kalendáře. Velká pozornost byla v radotínských dílnách věnována především oběma speciálům Opel Kadett C-GT/E 16V, s nimiž bude týmová posádka reprezentovat Českou republiku a tuzemského dovozce vozů značky Opel. Letos poprvé také okusí Janota s Dreslerem šotolinové tratě v Řecku a Finsku.Funkční test vozu, který v závěru příštího týdne sjede ze startovní rampy v Sanremu, se uskutečnil v neděli 20. března v areálu bývalého vojenského letiště u Milovic nedaleko Lysé nad Labem. „Celý tým v Milovicích pracoval na tom, aby bylo naše auto na italských asfaltech co nejlépe funkční. Kromě toho jsem si po několikaměsíční přestávce zatrénoval, abych byl do Sanrema dobře jezdecky připraven,“ řekl pilot Opelu Kadett Miroslav Janota.
Možnost svezení v kokpitu závodního historického speciálu neodmítl ani marketingový ředitel Opelu Česká republika Andrej Barčák. „Líbil se mi výkon motoru, jelikož auto – na to, že je to historik - zrychlovalo neskutečně. Překvapil mě také podvozek, který musel vydržet spoustu ran od nerovností na trati. Vyzdvihl bych výkon pilota, jenž dokázal jet s autem bez posilovače na hraně a smykem. Zároveň smekám před týmovým zázemím a výkonem mechaniků. Ti dokázali vyměnit celou zadní osu včetně diferenciálu za necelých deset minut bez nejmenšího problému,“ podělil se o dojmy z testování Hájek Historic Czech National Rally Teamu Andrej Barčák.Odpověď na otázku, jak dobře se pražský tým připravil na nadcházející sezonu, budeme znát zanedlouho. Italská Sanremo Rally Storico startuje už v pátek 8. dubna ve známém přímořském letovisku. „Tento ani jiný start bychom však nemohli uskutečnit bez podpory našich partnerů. Musím poděkovat českému dovozci Opelu, jmenovitě panu Andreji Barčákovi, majiteli týmu Ctiradu Hájkovi a rovněž našemu dvornímu motoráři Tomáši Fuchsovi, který nám, díky zkušenostem získaným v průběhu jeho bohaté soutěžácké kariéry, dokáže poradit s nastavením celého auta,“ řekl pár dní před odjezdem do Itálie jezdec Miroslav Janota.„V Milovicích prošel celý tým zátěžovou zkouškou před startem prvního letošního závodu. Testování dopadlo na jedničku a troufám si říct, že jsme na novou sezonu připraveni. Držme si palce, ať nám v roce 2011 nechybí potřebné závodnické štěstíčko,“ uvedl majitel týmu Ctirad Hájek.Více fotografií z testování včetně onboardů z loňské sezony najdete na oficiálních internetových stránkách týmu www.hajek-reklama.cz.PR Hájek Historic Czech National Rally Team
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.