Účastník WRC Academy Jan Černý absolvoval první etapu Portugalské rally s minimem problémů.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout se svým Forem Fiesta R2 odstartovala do první etapy Portugalské rally. Mladíci, bojující ve WRC Academy spolu s dalšími jezdci na identických vozech, se ve čtvrtek předvedli tisícům diváků, kteří lemovali rychlostní zkoušku v portugalském hlavním městě Lisabonu. To pravé závodění ale začalo až v pátek, kdy nejen na posádky WRC Academy čekalo šest rychlostních zkoušek.
Typická portugalská šotolina na rychlostních zkouškách byla při průjezdu Fordu Fiesta R2 Jana Černého už hodně rozbitá, s čímž si musel jezdec poradit a zvolit tempo, které jeho vůz vydrží. „Rozbitých míst je víc než jsme čekali, ale musíme se s tím poprat. Na mnoha místech už jsou vyjeté velké koleje a dvoukolka v nich hodně ztrácí. Jsme na tom ale všichni z WRC Academy stejně,“ popisuje těžkou trať Portugalské rally Honza Černý, kterému v cíli první etapy patřilo šesté místo mezi mladými jezdci WRC Academy.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem je Portugalská rally první světovou soutěží a tak nás zajímal jejich názor na soutěže nejvyšší úrovně. „Je to hodně náročná rally, ale maximálně si to snažíme užít. Jsem rád, že nám až na malé výjimky sedí rozpis a rozhodně máme dobrý základ. Vždy je na čem pracovat a co zlepšovat, ale jsem s našimi poznámkami spokojený. Dnes nám až na malý problém s brzdami fungovalo auto a já se mohl soustředit na jízdu. Snažím se jet bezpečně a šetřit auto, abychom dojeli až do cíle. Ve druhé sekci už jsme se snažili jet o něco rychleji a dařilo se nám to. Celkově jsem tedy s úvodem Portugalské rally spokojený,“ uzavírá Jan Černý, který během úvodní etapy zajížděl vyrovnané časy.
WRC Academy má tu zvláštnost, že posádky v ní absolvují jen dvě etapy ze soutěže. Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem tedy zítra Portugalská rally končí. Budeme dál sledovat jak se jim bude dařit.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?