Účastník WRC Academy Jan Černý absolvoval první etapu Portugalské rally s minimem problémů.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout se svým Forem Fiesta R2 odstartovala do první etapy Portugalské rally. Mladíci, bojující ve WRC Academy spolu s dalšími jezdci na identických vozech, se ve čtvrtek předvedli tisícům diváků, kteří lemovali rychlostní zkoušku v portugalském hlavním městě Lisabonu. To pravé závodění ale začalo až v pátek, kdy nejen na posádky WRC Academy čekalo šest rychlostních zkoušek.
Typická portugalská šotolina na rychlostních zkouškách byla při průjezdu Fordu Fiesta R2 Jana Černého už hodně rozbitá, s čímž si musel jezdec poradit a zvolit tempo, které jeho vůz vydrží. „Rozbitých míst je víc než jsme čekali, ale musíme se s tím poprat. Na mnoha místech už jsou vyjeté velké koleje a dvoukolka v nich hodně ztrácí. Jsme na tom ale všichni z WRC Academy stejně,“ popisuje těžkou trať Portugalské rally Honza Černý, kterému v cíli první etapy patřilo šesté místo mezi mladými jezdci WRC Academy.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem je Portugalská rally první světovou soutěží a tak nás zajímal jejich názor na soutěže nejvyšší úrovně. „Je to hodně náročná rally, ale maximálně si to snažíme užít. Jsem rád, že nám až na malé výjimky sedí rozpis a rozhodně máme dobrý základ. Vždy je na čem pracovat a co zlepšovat, ale jsem s našimi poznámkami spokojený. Dnes nám až na malý problém s brzdami fungovalo auto a já se mohl soustředit na jízdu. Snažím se jet bezpečně a šetřit auto, abychom dojeli až do cíle. Ve druhé sekci už jsme se snažili jet o něco rychleji a dařilo se nám to. Celkově jsem tedy s úvodem Portugalské rally spokojený,“ uzavírá Jan Černý, který během úvodní etapy zajížděl vyrovnané časy.
WRC Academy má tu zvláštnost, že posádky v ní absolvují jen dvě etapy ze soutěže. Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem tedy zítra Portugalská rally končí. Budeme dál sledovat jak se jim bude dařit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?