Účastník WRC Academy Jan Černý absolvoval první etapu Portugalské rally s minimem problémů.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout se svým Forem Fiesta R2 odstartovala do první etapy Portugalské rally. Mladíci, bojující ve WRC Academy spolu s dalšími jezdci na identických vozech, se ve čtvrtek předvedli tisícům diváků, kteří lemovali rychlostní zkoušku v portugalském hlavním městě Lisabonu. To pravé závodění ale začalo až v pátek, kdy nejen na posádky WRC Academy čekalo šest rychlostních zkoušek.
Typická portugalská šotolina na rychlostních zkouškách byla při průjezdu Fordu Fiesta R2 Jana Černého už hodně rozbitá, s čímž si musel jezdec poradit a zvolit tempo, které jeho vůz vydrží. „Rozbitých míst je víc než jsme čekali, ale musíme se s tím poprat. Na mnoha místech už jsou vyjeté velké koleje a dvoukolka v nich hodně ztrácí. Jsme na tom ale všichni z WRC Academy stejně,“ popisuje těžkou trať Portugalské rally Honza Černý, kterému v cíli první etapy patřilo šesté místo mezi mladými jezdci WRC Academy.
Pro Honzu Černého s Pavlem Kohoutem je Portugalská rally první světovou soutěží a tak nás zajímal jejich názor na soutěže nejvyšší úrovně. „Je to hodně náročná rally, ale maximálně si to snažíme užít. Jsem rád, že nám až na malé výjimky sedí rozpis a rozhodně máme dobrý základ. Vždy je na čem pracovat a co zlepšovat, ale jsem s našimi poznámkami spokojený. Dnes nám až na malý problém s brzdami fungovalo auto a já se mohl soustředit na jízdu. Snažím se jet bezpečně a šetřit auto, abychom dojeli až do cíle. Ve druhé sekci už jsme se snažili jet o něco rychleji a dařilo se nám to. Celkově jsem tedy s úvodem Portugalské rally spokojený,“ uzavírá Jan Černý, který během úvodní etapy zajížděl vyrovnané časy.
WRC Academy má tu zvláštnost, že posádky v ní absolvují jen dvě etapy ze soutěže. Pro Jana Černého s Pavlem Kohoutem tedy zítra Portugalská rally končí. Budeme dál sledovat jak se jim bude dařit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?