Rally Tríbeč Topoľčany 2011: Návrat po dvou desetiletích

rally slovenská
rally slovenská, foto: www.rallyzone.cz | Tamášová, Zdenka
Jiří Dokulil 14. března 2011 17:13
Sdílej:

Složení letošního kalendáře Mistrovství Slovenské republiky v rally přineslo dobrou zprávu pro automobilové nadšence ze západu Slovenska. Po dlouhých 24 letech se do okolí Topoľčan, Partizánského a Bánovců nad Bebravou vrací automobilová soutěž, která bude navazovat na slavnou tradici motoristických akcí v tomto regionu.

Obnovená Rally Tríbeč se uskuteční v termínu 20. – 21. května 2011 jako součást Mistrovství Slovenské republiky v rally, a mimo to na svém startu přivítá i účastníky Slovenského rally poháru, určeného především pro začínající posádky.Historie Rally Tríbeč se začala psát v roce 1976, ještě za dob Československé republiky. Město Topoľčany díky tomu nebylo známé jen svým pivovarem, ale mezi příznivci motoristického sportu si získalo popularitu i automobilovou soutěží, která se brzy zařadila mezi nejtěžší závody v Československu. Důkazem toho budiž fakt, že v 80. letech minulého století s tríbečskou soutěží spojil tratě a název jeden z nejslavnějších středoevropských automobilových podniků  - zlínská Barum rally. V posledních letech můžeme na slávu, kterou byla Rally Tríbeč opředená, bohužel už jen vzpomínat. Právě proto se topoľčanský organizátor M.R.T. Slovakia rozhodl ustanovit organizační tým, který má za cíl na úspěšnou éru tríbečské soutěže navázat. Topoľčanští nadšenci nemají s organizací automobilové soutěže dosud žádné zkušenosti, a tak se při přípravě letošní ročníku rozhodli oslovit ke spolupráci zkušené pořadatele ze spřátelených rally klubů. V přípravném štábu topoľčanské soutěže mají své zástupce mj. organizátoři z Košic a Vyškova, jejichž společným úkolem je dostat Rally Tríbeč mezi nejlepší soutěže slovenského rallyového šampionátu. V cestě za splněním tohoto cíle pořadatelům příkladně pomáhá město Topoľčany, jehož primátor Ing. Peter Baláž nad Rally Tríbeč 2011 osobně převzal záštitu.Rally Tríbeč je připravována jako klasická jednodenní soutěž s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Jak je na Slovensku běžné, trať by se měla skládat ze tří úseků, které se pojedou třikrát. Na bližší informace o jednotlivých úsecích je ještě brzy, zatím stačí naznačit, že si na své přijdou soutěžní posádky i diváci. Soutěžící se mohou těšit na klikaté úseky, vedoucí po úzkých i širších cestách, pro fanoušky bude připraven atraktivní městský okruh přímo v centru Topoľčan.Bližší informace o soutěži budou v horizontu několika týdnů dostupné na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Již nyní je v provozu prezentace na facebooku, kde zájemci mohou nalézt mj. odkazy na řadu zajímavých materiálů z historie Rally Tríbeč.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.