Složení letošního kalendáře Mistrovství Slovenské republiky v rally přineslo dobrou zprávu pro automobilové nadšence ze západu Slovenska. Po dlouhých 24 letech se do okolí Topoľčan, Partizánského a Bánovců nad Bebravou vrací automobilová soutěž, která bude navazovat na slavnou tradici motoristických akcí v tomto regionu.
Obnovená Rally Tríbeč se uskuteční v termínu 20. – 21. května 2011 jako součást Mistrovství Slovenské republiky v rally, a mimo to na svém startu přivítá i účastníky Slovenského rally poháru, určeného především pro začínající posádky.Historie Rally Tríbeč se začala psát v roce 1976, ještě za dob Československé republiky. Město Topoľčany díky tomu nebylo známé jen svým pivovarem, ale mezi příznivci motoristického sportu si získalo popularitu i automobilovou soutěží, která se brzy zařadila mezi nejtěžší závody v Československu. Důkazem toho budiž fakt, že v 80. letech minulého století s tríbečskou soutěží spojil tratě a název jeden z nejslavnějších středoevropských automobilových podniků - zlínská Barum rally. V posledních letech můžeme na slávu, kterou byla Rally Tríbeč opředená, bohužel už jen vzpomínat. Právě proto se topoľčanský organizátor M.R.T. Slovakia rozhodl ustanovit organizační tým, který má za cíl na úspěšnou éru tríbečské soutěže navázat. Topoľčanští nadšenci nemají s organizací automobilové soutěže dosud žádné zkušenosti, a tak se při přípravě letošní ročníku rozhodli oslovit ke spolupráci zkušené pořadatele ze spřátelených rally klubů. V přípravném štábu topoľčanské soutěže mají své zástupce mj. organizátoři z Košic a Vyškova, jejichž společným úkolem je dostat Rally Tríbeč mezi nejlepší soutěže slovenského rallyového šampionátu. V cestě za splněním tohoto cíle pořadatelům příkladně pomáhá město Topoľčany, jehož primátor Ing. Peter Baláž nad Rally Tríbeč 2011 osobně převzal záštitu.Rally Tríbeč je připravována jako klasická jednodenní soutěž s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Jak je na Slovensku běžné, trať by se měla skládat ze tří úseků, které se pojedou třikrát. Na bližší informace o jednotlivých úsecích je ještě brzy, zatím stačí naznačit, že si na své přijdou soutěžní posádky i diváci. Soutěžící se mohou těšit na klikaté úseky, vedoucí po úzkých i širších cestách, pro fanoušky bude připraven atraktivní městský okruh přímo v centru Topoľčan.Bližší informace o soutěži budou v horizontu několika týdnů dostupné na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Již nyní je v provozu prezentace na facebooku, kde zájemci mohou nalézt mj. odkazy na řadu zajímavých materiálů z historie Rally Tríbeč.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?