Složení letošního kalendáře Mistrovství Slovenské republiky v rally přineslo dobrou zprávu pro automobilové nadšence ze západu Slovenska. Po dlouhých 24 letech se do okolí Topoľčan, Partizánského a Bánovců nad Bebravou vrací automobilová soutěž, která bude navazovat na slavnou tradici motoristických akcí v tomto regionu.
Obnovená Rally Tríbeč se uskuteční v termínu 20. – 21. května 2011 jako součást Mistrovství Slovenské republiky v rally, a mimo to na svém startu přivítá i účastníky Slovenského rally poháru, určeného především pro začínající posádky.Historie Rally Tríbeč se začala psát v roce 1976, ještě za dob Československé republiky. Město Topoľčany díky tomu nebylo známé jen svým pivovarem, ale mezi příznivci motoristického sportu si získalo popularitu i automobilovou soutěží, která se brzy zařadila mezi nejtěžší závody v Československu. Důkazem toho budiž fakt, že v 80. letech minulého století s tríbečskou soutěží spojil tratě a název jeden z nejslavnějších středoevropských automobilových podniků - zlínská Barum rally. V posledních letech můžeme na slávu, kterou byla Rally Tríbeč opředená, bohužel už jen vzpomínat. Právě proto se topoľčanský organizátor M.R.T. Slovakia rozhodl ustanovit organizační tým, který má za cíl na úspěšnou éru tríbečské soutěže navázat. Topoľčanští nadšenci nemají s organizací automobilové soutěže dosud žádné zkušenosti, a tak se při přípravě letošní ročníku rozhodli oslovit ke spolupráci zkušené pořadatele ze spřátelených rally klubů. V přípravném štábu topoľčanské soutěže mají své zástupce mj. organizátoři z Košic a Vyškova, jejichž společným úkolem je dostat Rally Tríbeč mezi nejlepší soutěže slovenského rallyového šampionátu. V cestě za splněním tohoto cíle pořadatelům příkladně pomáhá město Topoľčany, jehož primátor Ing. Peter Baláž nad Rally Tríbeč 2011 osobně převzal záštitu.Rally Tríbeč je připravována jako klasická jednodenní soutěž s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Jak je na Slovensku běžné, trať by se měla skládat ze tří úseků, které se pojedou třikrát. Na bližší informace o jednotlivých úsecích je ještě brzy, zatím stačí naznačit, že si na své přijdou soutěžní posádky i diváci. Soutěžící se mohou těšit na klikaté úseky, vedoucí po úzkých i širších cestách, pro fanoušky bude připraven atraktivní městský okruh přímo v centru Topoľčan.Bližší informace o soutěži budou v horizontu několika týdnů dostupné na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Již nyní je v provozu prezentace na facebooku, kde zájemci mohou nalézt mj. odkazy na řadu zajímavých materiálů z historie Rally Tríbeč.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?