Složení letošního kalendáře Mistrovství Slovenské republiky v rally přineslo dobrou zprávu pro automobilové nadšence ze západu Slovenska. Po dlouhých 24 letech se do okolí Topoľčan, Partizánského a Bánovců nad Bebravou vrací automobilová soutěž, která bude navazovat na slavnou tradici motoristických akcí v tomto regionu.
Obnovená Rally Tríbeč se uskuteční v termínu 20. – 21. května 2011 jako součást Mistrovství Slovenské republiky v rally, a mimo to na svém startu přivítá i účastníky Slovenského rally poháru, určeného především pro začínající posádky.Historie Rally Tríbeč se začala psát v roce 1976, ještě za dob Československé republiky. Město Topoľčany díky tomu nebylo známé jen svým pivovarem, ale mezi příznivci motoristického sportu si získalo popularitu i automobilovou soutěží, která se brzy zařadila mezi nejtěžší závody v Československu. Důkazem toho budiž fakt, že v 80. letech minulého století s tríbečskou soutěží spojil tratě a název jeden z nejslavnějších středoevropských automobilových podniků - zlínská Barum rally. V posledních letech můžeme na slávu, kterou byla Rally Tríbeč opředená, bohužel už jen vzpomínat. Právě proto se topoľčanský organizátor M.R.T. Slovakia rozhodl ustanovit organizační tým, který má za cíl na úspěšnou éru tríbečské soutěže navázat. Topoľčanští nadšenci nemají s organizací automobilové soutěže dosud žádné zkušenosti, a tak se při přípravě letošní ročníku rozhodli oslovit ke spolupráci zkušené pořadatele ze spřátelených rally klubů. V přípravném štábu topoľčanské soutěže mají své zástupce mj. organizátoři z Košic a Vyškova, jejichž společným úkolem je dostat Rally Tríbeč mezi nejlepší soutěže slovenského rallyového šampionátu. V cestě za splněním tohoto cíle pořadatelům příkladně pomáhá město Topoľčany, jehož primátor Ing. Peter Baláž nad Rally Tríbeč 2011 osobně převzal záštitu.Rally Tríbeč je připravována jako klasická jednodenní soutěž s celkovou délkou rychlostních zkoušek přibližně 100 kilometrů. Jak je na Slovensku běžné, trať by se měla skládat ze tří úseků, které se pojedou třikrát. Na bližší informace o jednotlivých úsecích je ještě brzy, zatím stačí naznačit, že si na své přijdou soutěžní posádky i diváci. Soutěžící se mohou těšit na klikaté úseky, vedoucí po úzkých i širších cestách, pro fanoušky bude připraven atraktivní městský okruh přímo v centru Topoľčan.Bližší informace o soutěži budou v horizontu několika týdnů dostupné na oficiálních internetových stránkách www.rallytribec.sk. Již nyní je v provozu prezentace na facebooku, kde zájemci mohou nalézt mj. odkazy na řadu zajímavých materiálů z historie Rally Tríbeč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.