Zo zimného spánku sa postupne prebúdza nielen príroda ale aj slovenská rally sezóna. Jej prvou zastávkou bola obec Betliar, kde sa uplynulú sobotu a nedeľu konalo školenie jazdcov, ale aj organizátorov podujatí rally, ktoré budú zaradené do kalendára Majstrovstiev Slovenska a Slovenského Rally Pohára 2011 vypísaného Slovenskou asociáciou motoristického športu.
Organizátorov v dobrom prekvapila v posledných rokoch naozaj rekordná účasť žiadateľov o licenciu jazdca rally, ktorých do Betliara v priebehu víkendu zavítalo až stopäťdesiatsedem. Noví žiadatelia o licenciu SAMŠ sa stretli už v sobotu ráno a v nedeľu sa k ním pridali aj ostatní, ktorí v priebehu sezóny budú bojovať o body v oboch šampionátoch. V nedeľu sa uskutočnilo aj zhromaždenie disciplíny SAMŠ, na ktorom sa hodnotila uplynulá sezóna a prítomní mali možnosť dozvedieť sa aj všetky novinky, ktoré pre nadchádzajúci súťažný rok pripravila medzinárodná automobilová federácia FIA a SAMŠ. Začiatok sa vydaril, sezóna však až neskôr ukáže, komu sa ako bude dariť a pre koho bude viac, či menej úspešná. Niektoré odpovede na túto otázku sa azda dozvieme už o mesiac na prvom podujatí začínajúcej sezóny na Rally Eger, ktorá odštartuje v termíne 1.- 3.apríla 2011.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.