Tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen je nadšený z rychlostní zkoušky, kterou pořadatelé připravili na závěr Švédské rally a která se poprvé v MS rally pojede jako tzv. Power Stage. Tuto „erzetu“ uvidí čeští a slovenští diváci v neděli 13. února živě na SPORT 5.
Koncept tzv. Power Stage je jednou z novinek letošní sezony mistrovství světa v rally. Organizátoři všech soutěží světového šampionátu musí nově zařadit do itineráře závěrečné etapy každého podniku krátkou rychlostní zkoušku (3 až 8 km), kterou budou po celém světě živě přenášet televize, včetně českého kanálu SPORT 5. Vítěz této erzety navíc získá tři bonusové body do tabulky šampionátu, druhý v cíli si připíše dva body a třetí nejrychlejší závodník pak inkasuje jeden bonusový bod.Organizátoři Švédské rally, která o tomto víkendu otevírá sezonu MS rally 2011, měli při výběru tratě Power Stage mimořádně šťastnou ruku. Tento názor sdílí s dalšími účastníky Švédské rally i Mikko Hirvonen, jenž v okolí Karlstadu startuje s novým Fordem Fiesta WRC: "Nejsem si úplně jistý, pokud jde o udělování bonusových bodů, ale samotná rychlostní zkouška je opravdu velmi dobrá. Mohu říct, že je nejhezčí z celé soutěže. Je tam rychlá i pomalá sekce, široký i úzký úsek; zkrátka všechno. Nemohu se dočkat, až tam pojedeme."Hirvonen ale zatím není rozhodnutý, jak moc usilovně bude bojovat o bonusové body. "Možná, pokud bych byl sedmý nebo osmý, zkrátka kdybych byl vzadu, pak bych do toho asi šel důrazněji. Pokud byste ale měli naději na vítězství, tak přece nebudete riskovat 25 bodů kvůli tomu, abyste získali další tři, že?"S Hirvonenem souhlasí i úřadující mistr světa Sébastien Loeb. Francouz chápe důvody, proč byla Power Stage zavedena, osobně by jí ale nezapočítával do celkových výsledků rally. "Jet tuhle zkoušku až poté, kdy by soutěž skončila, by bylo lepší. Pak už byste měli v kapse body, které jste si vysloužili za celý víkend, a zabojovali byste o další. Pro televizi to asi bude zajímavé, ale ne všichni jezdci budou při Power Stage opravdu riskovat," míní Sébastien Loeb.Atraktivní podívanou si budou moci vychutnat také motorističtí nadšenci v Čechách a na Slovensku. Poprvé už v neděli 13. února, kdy SPORT 5 od 15 hodin přinese hodinový přímý přenos rychlostní zkoušky Gustavsfors 2, která bude posledním testem Švédské rally 2011.To nejdůležitější z WRC před, během i po soutěžiStejně jako loni nabídne SPORT 5 i letos fanouškům rally kompletní balíček pořadů ze světa WRC. Ve středu před každou soutěží premiérově odvysílá hodinový pořad Rally World, který nabídne preview před závodem a ohlédnutí za událostmi uplynulých týdnů. Během rally SPORT 5 přinese půlhodinový sestřih každé z etap a již zmíněný přímý přenos Power Stage. Druhou středu po soutěži pak SPORT 5 odvysílá ohlédnutí nazvané Access All Areas. Jak už název pořadu napovídá, čeká nás hodina plná analýz a pohledů do zákulisí světového šampionátu v automobilových soutěžích.Švédská rally 2011 na SPORT 5Sobota 12. února 08:00-08:30 Sestřih 1. etapy premiéra 09:50-10:20 Sestřih 1. etapy 15:30-16:00 Sestřih 1. etapy 18:05-18:35 Sestřih 1. etapy 21:10-21:40 Sestřih 1. etapyNeděle 13. února 08:00-08:30 Sestřih 2. etapy premiéra 10:05-10:35 Sestřih 2. etapy 15:00-16:00 POWER STAGE přímý přenos 18:20-18:50 Sestřih 2. etapyPondělí 14. února 08:00-08:30 Sestřih 3. etapy premiéra 18:05-18:35 Sestřih 3. etapy 22:10-22:40 Sestřih 3. etapy Středa 23. února 18:20-19:15 Access All Areas premiéra 21:45-22:40 Access All Areas
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?