Tovární jezdec Fordu Mikko Hirvonen je nadšený z rychlostní zkoušky, kterou pořadatelé připravili na závěr Švédské rally a která se poprvé v MS rally pojede jako tzv. Power Stage. Tuto „erzetu“ uvidí čeští a slovenští diváci v neděli 13. února živě na SPORT 5.
Koncept tzv. Power Stage je jednou z novinek letošní sezony mistrovství světa v rally. Organizátoři všech soutěží světového šampionátu musí nově zařadit do itineráře závěrečné etapy každého podniku krátkou rychlostní zkoušku (3 až 8 km), kterou budou po celém světě živě přenášet televize, včetně českého kanálu SPORT 5. Vítěz této erzety navíc získá tři bonusové body do tabulky šampionátu, druhý v cíli si připíše dva body a třetí nejrychlejší závodník pak inkasuje jeden bonusový bod.Organizátoři Švédské rally, která o tomto víkendu otevírá sezonu MS rally 2011, měli při výběru tratě Power Stage mimořádně šťastnou ruku. Tento názor sdílí s dalšími účastníky Švédské rally i Mikko Hirvonen, jenž v okolí Karlstadu startuje s novým Fordem Fiesta WRC: "Nejsem si úplně jistý, pokud jde o udělování bonusových bodů, ale samotná rychlostní zkouška je opravdu velmi dobrá. Mohu říct, že je nejhezčí z celé soutěže. Je tam rychlá i pomalá sekce, široký i úzký úsek; zkrátka všechno. Nemohu se dočkat, až tam pojedeme."Hirvonen ale zatím není rozhodnutý, jak moc usilovně bude bojovat o bonusové body. "Možná, pokud bych byl sedmý nebo osmý, zkrátka kdybych byl vzadu, pak bych do toho asi šel důrazněji. Pokud byste ale měli naději na vítězství, tak přece nebudete riskovat 25 bodů kvůli tomu, abyste získali další tři, že?"S Hirvonenem souhlasí i úřadující mistr světa Sébastien Loeb. Francouz chápe důvody, proč byla Power Stage zavedena, osobně by jí ale nezapočítával do celkových výsledků rally. "Jet tuhle zkoušku až poté, kdy by soutěž skončila, by bylo lepší. Pak už byste měli v kapse body, které jste si vysloužili za celý víkend, a zabojovali byste o další. Pro televizi to asi bude zajímavé, ale ne všichni jezdci budou při Power Stage opravdu riskovat," míní Sébastien Loeb.Atraktivní podívanou si budou moci vychutnat také motorističtí nadšenci v Čechách a na Slovensku. Poprvé už v neděli 13. února, kdy SPORT 5 od 15 hodin přinese hodinový přímý přenos rychlostní zkoušky Gustavsfors 2, která bude posledním testem Švédské rally 2011.To nejdůležitější z WRC před, během i po soutěžiStejně jako loni nabídne SPORT 5 i letos fanouškům rally kompletní balíček pořadů ze světa WRC. Ve středu před každou soutěží premiérově odvysílá hodinový pořad Rally World, který nabídne preview před závodem a ohlédnutí za událostmi uplynulých týdnů. Během rally SPORT 5 přinese půlhodinový sestřih každé z etap a již zmíněný přímý přenos Power Stage. Druhou středu po soutěži pak SPORT 5 odvysílá ohlédnutí nazvané Access All Areas. Jak už název pořadu napovídá, čeká nás hodina plná analýz a pohledů do zákulisí světového šampionátu v automobilových soutěžích.Švédská rally 2011 na SPORT 5Sobota 12. února 08:00-08:30 Sestřih 1. etapy premiéra 09:50-10:20 Sestřih 1. etapy 15:30-16:00 Sestřih 1. etapy 18:05-18:35 Sestřih 1. etapy 21:10-21:40 Sestřih 1. etapyNeděle 13. února 08:00-08:30 Sestřih 2. etapy premiéra 10:05-10:35 Sestřih 2. etapy 15:00-16:00 POWER STAGE přímý přenos 18:20-18:50 Sestřih 2. etapyPondělí 14. února 08:00-08:30 Sestřih 3. etapy premiéra 18:05-18:35 Sestřih 3. etapy 22:10-22:40 Sestřih 3. etapy Středa 23. února 18:20-19:15 Access All Areas premiéra 21:45-22:40 Access All Areas
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.