Ve třetím letošním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží z různých disciplín – tentokrát hned dvě významné zimní rallye – Janner i Monte Carlo – i třeba rozhovor s Davidem Komárkem, který do nové sezóny vyrazí se zcela novým závodním vozem, plackou Norma. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu již je na internetu na známé adrese www.tvmotormix.cz.
„Ještě jednou se vracíme k nedávné rakouské Janner rallye a v druhém příspěvku představíme zcela novou techniku vrchaře Davida Komárka, který přestupuje do rychlé placky Norma, tedy do vozu, s jakým ještě ve své bohaté kariéře nezávodil. Závodní tým Buggyra zase na letošní sezónu připravuje opět dva vozy a představíme i letošní kalendář české rallye. Okruhoví závodníci Petr Kačírek a Dan Suchý zase vyzkoušeli společně rallye a krátce nám o tomto přestupu a své loňské sezóně popovídají. Na závěr pořadu zavítáme na věhlasné Rallye Monte Carlo, které opět bylo velmi náročné především na správnou volbu pneumatik,“ nastínil obsah pořadu šéfredaktor Pavel Jelínek.Připomenout pro případné nepravidelné diváky můžeme také obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu „Podíváme se na rakouskou Janner rallye, jíž se zúčastnila i řada českých posádek. Cíl Dakaru 2011 většina českých posádek přes slibně rozjetý závod bohužel neviděla, ale tři stroje s českou vlaječkou nakonec zdárně dojely. Zato Tomáš Tomeček na Africa Eco Race uspěl a dojel až do skutečného Dakaru, navíc jako zlatý. Další zajímavostí nahlédneme do světa okruhů a to informací, že okruhový Octavia cup se letos pojede společně s novým Renault Clio cupem, což slibuje přece jen plnější startovní pole. Český motokross má naopak po odchodu dvou nejvýznamnějších sponzorů poměrně značný problém, i když nakonec je už znám kalendář a snad se i letos tento šampionát pojede. Zmíníme se také o 24 hodinovce v Dubaji, kde český tým dojel druhý. A na závěr ještě příběh, jako z Kocourkova: V Brně byla rozhodnutím soudu zastavena stavba téměř dokončených tunelů Dobrovského za šest miliard, na jejichž zprovoznění čekají desetitisíce motoristů,“ zakončil výčet příspěvků z minulého dílu šéf Motormixu.MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na kabelovkách v některých městech na severu Čech. Nově se nyní vysílá v části Kuřimi.Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz , kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu jsou k dispozici vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno a během pouze několika minut uložit do počítače a pak pustit bez cukání, případně s možností posunování atd. Stačí kliknout pravou myší uložit jako.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.