Organizátor letošní Citroën Racing Trophy CZ si dovoluje oznámit, že konečná podoba CRT 2011 doznala ještě zásadních změn. Tyto změny jsou vedeny snahou o maximální motivování posádek C2 R2 Max i DS3 R3.
Citroën Racing Trophy CZ se v roce 2011 uskuteční na šesti podnicích Mediasport MMČR. Na pohárovém kalendáři závodů se proti minulé sezoně nic nemění, opět v něm zůstává i nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín.CRT CZ 2011 je nově vypsán pro vůz Citroën C2 R2 MAX (tř. 6) a žhavou novinku francouzské automobilky Citroën DS3 R3T (tř. 5). Posádky s vozy francouzské značky ale nebudou bojovat proti sobě. Oba poháry budou odděleny a vozy klasifikovány v rámci absolutního pořadí ve svých třídách. Každý tak bude moci dosáhnout na finanční odměny pouze při duelech se srovnatelnou konkurencí.Pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Jednou z dalších novinek je systém bodování v jednotlivých závodech. Na základě počtu získaných bodů budou na konci sezony rozděleny finanční šeky na nákup náhradních dílů. Podmínkou klasifikace je start v pěti závodech šestidílného seriálu. Už není nutností dokončení pěti závodů, jako tomu bylo v právě odjeté sezoně 2010.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí 27. – 28. května Rally Český Krumlov 10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července Bohemia Rally 26. – 28. srpna Barum rally Zlín23. – 24. září Rally PříbramV každé z rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2011“ lze podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 3000 € 102. místo 2000 € 8Celkem 5000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 2500 € 102. místo 1500 € 83. místo 1000 € 64. místo 500 € 4Celkem 5500 € / závodOdměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Celkové umístění Citroën Racing Trophy CZ 2011Pořadí vzejde v závislosti na počtu získaných bodů. V případě, že dva jezdci budou mít stejný počet bodů, budou rozlišeni dle kvality jejich výsledků na jednotlivých závodech kalendáře (počet prvních míst, druhých, třetích atd.). Pokud nebude možné dva jezdce rozlišit, bude jim udělena odměna ve stejné výši.Citroën C2R2 MAX1. místo 4000 € 2. místo 2000 € 3. místo 1000 € Citroën DS3 R3T1. místo 5000 €Celkem 12000 € / sezonaVšechny potřebné informace k Citroën Racing Trophy CZ 2011 naleznete na aktualizovaných stránkách: www.citroenracingtrophy.cz Citroën Racing Trophy CZ bude nově zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.