Organizátor letošní Citroën Racing Trophy CZ si dovoluje oznámit, že konečná podoba CRT 2011 doznala ještě zásadních změn. Tyto změny jsou vedeny snahou o maximální motivování posádek C2 R2 Max i DS3 R3.
Citroën Racing Trophy CZ se v roce 2011 uskuteční na šesti podnicích Mediasport MMČR. Na pohárovém kalendáři závodů se proti minulé sezoně nic nemění, opět v něm zůstává i nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín.CRT CZ 2011 je nově vypsán pro vůz Citroën C2 R2 MAX (tř. 6) a žhavou novinku francouzské automobilky Citroën DS3 R3T (tř. 5). Posádky s vozy francouzské značky ale nebudou bojovat proti sobě. Oba poháry budou odděleny a vozy klasifikovány v rámci absolutního pořadí ve svých třídách. Každý tak bude moci dosáhnout na finanční odměny pouze při duelech se srovnatelnou konkurencí.Pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Jednou z dalších novinek je systém bodování v jednotlivých závodech. Na základě počtu získaných bodů budou na konci sezony rozděleny finanční šeky na nákup náhradních dílů. Podmínkou klasifikace je start v pěti závodech šestidílného seriálu. Už není nutností dokončení pěti závodů, jako tomu bylo v právě odjeté sezoně 2010.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí 27. – 28. května Rally Český Krumlov 10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července Bohemia Rally 26. – 28. srpna Barum rally Zlín23. – 24. září Rally PříbramV každé z rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2011“ lze podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 3000 € 102. místo 2000 € 8Celkem 5000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 2500 € 102. místo 1500 € 83. místo 1000 € 64. místo 500 € 4Celkem 5500 € / závodOdměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Celkové umístění Citroën Racing Trophy CZ 2011Pořadí vzejde v závislosti na počtu získaných bodů. V případě, že dva jezdci budou mít stejný počet bodů, budou rozlišeni dle kvality jejich výsledků na jednotlivých závodech kalendáře (počet prvních míst, druhých, třetích atd.). Pokud nebude možné dva jezdce rozlišit, bude jim udělena odměna ve stejné výši.Citroën C2R2 MAX1. místo 4000 € 2. místo 2000 € 3. místo 1000 € Citroën DS3 R3T1. místo 5000 €Celkem 12000 € / sezonaVšechny potřebné informace k Citroën Racing Trophy CZ 2011 naleznete na aktualizovaných stránkách: www.citroenracingtrophy.cz Citroën Racing Trophy CZ bude nově zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?