Organizátor letošní Citroën Racing Trophy CZ si dovoluje oznámit, že konečná podoba CRT 2011 doznala ještě zásadních změn. Tyto změny jsou vedeny snahou o maximální motivování posádek C2 R2 Max i DS3 R3.
Citroën Racing Trophy CZ se v roce 2011 uskuteční na šesti podnicích Mediasport MMČR. Na pohárovém kalendáři závodů se proti minulé sezoně nic nemění, opět v něm zůstává i nejprestižnější domácí soutěž Barum Czech Rally Zlín.CRT CZ 2011 je nově vypsán pro vůz Citroën C2 R2 MAX (tř. 6) a žhavou novinku francouzské automobilky Citroën DS3 R3T (tř. 5). Posádky s vozy francouzské značky ale nebudou bojovat proti sobě. Oba poháry budou odděleny a vozy klasifikovány v rámci absolutního pořadí ve svých třídách. Každý tak bude moci dosáhnout na finanční odměny pouze při duelech se srovnatelnou konkurencí.Pravidla Citroën Racing Trophy CZ nedoznala podstatných změn. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 5 a 6). Jednou z dalších novinek je systém bodování v jednotlivých závodech. Na základě počtu získaných bodů budou na konci sezony rozděleny finanční šeky na nákup náhradních dílů. Podmínkou klasifikace je start v pěti závodech šestidílného seriálu. Už není nutností dokončení pěti závodů, jako tomu bylo v právě odjeté sezoně 2010.Kalendář Citroën Racing Trophy CZ 2011 25. – 26. března Valašská rally Val. Meziříčí 27. – 28. května Rally Český Krumlov 10. – 12. června Agrotec Rally Hustopeče01. – 03. července Bohemia Rally 26. – 28. srpna Barum rally Zlín23. – 24. září Rally PříbramV každé z rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2011“ lze podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky.Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600 a Kit Car)1. místo 3000 € 102. místo 2000 € 8Celkem 5000 € / závod Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 2500 € 102. místo 1500 € 83. místo 1000 € 64. místo 500 € 4Celkem 5500 € / závodOdměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Celkové umístění Citroën Racing Trophy CZ 2011Pořadí vzejde v závislosti na počtu získaných bodů. V případě, že dva jezdci budou mít stejný počet bodů, budou rozlišeni dle kvality jejich výsledků na jednotlivých závodech kalendáře (počet prvních míst, druhých, třetích atd.). Pokud nebude možné dva jezdce rozlišit, bude jim udělena odměna ve stejné výši.Citroën C2R2 MAX1. místo 4000 € 2. místo 2000 € 3. místo 1000 € Citroën DS3 R3T1. místo 5000 €Celkem 12000 € / sezonaVšechny potřebné informace k Citroën Racing Trophy CZ 2011 naleznete na aktualizovaných stránkách: www.citroenracingtrophy.cz Citroën Racing Trophy CZ bude nově zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?