Ve druhém letošním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží z různých disciplín – od zimní rallye přes okruhy a motokross pod Dakar. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu již je na internetu na známé adrese www.tvmotormix.cz.
„Podíváme se na rakouskou Janner rallye, jíž se zúčastnila i řada českých posádek. Cíl Dakaru 2011 většina českých posádek přes slibně rozjetý závod bohužel neviděla, ale tři stroje s českou vlaječkou nakonec zdárně dojely. Zato Tomáš Tomeček na Africa Eco Race uspěl a dojel až do skutečného Dakaru, navíc jako zlatý – a navíc i s nálepkami Motormixu na své Tatře. Další zajímavostí nahlédneme do světa okruhů a to informací, že okruhový Octavia cup se letos pojede společně s novým Renault Clio cupem, což slibuje přece jen plnější startovní pole. Český motokross má naopak po odchodu dvou nejvýznamnějších sponzorů poměrně značný problém, i když nakonec je už znám kalendář a snad se i letos tento šampionát pojede. Zmíníme se také o 24 hodinovce v Dubaji, kde český tým dojel druhý. A na závěr ještě příběh, jako z Kocourkova: V Brně byla rozhodnutím soudu zastavena stavba téměř dokončených tunelů Dobrovského za šest miliard, na jejichž zprovoznění čekají desetitisíce motoristů,“ zakončil výčet příspěvků šéf Motormixu Pavel Jelínek.A připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu: „V pořadu se vracíme k nečekaně sněhové tečce za sezónou, kterou v Česku udělal tradičně šestnáctý Pražský rallyesprint. Zmíníme také, že v letošním evropském šampionátu trucků chce stáj MKR do svého třetího vozu nasadit českého jezdce a že se pečlivě na sezónu chystá také stáj Buggyra. S příchodem nového roku odstartoval Dakar 2011, o kterém se rovněž zmíníme. Dále jsme připravili také několik rozhovorů s českými vrchaři, včetně Davida Komárka, který do nové sezóny vyrazí se zcela novým vozem – prototypem Norma M20 F s třílitrovým motorem. Motormix pak zakončujeme pozvánkou na brněnský freestylový závod do Brna, kam by měl již začátkem února přijet skákat i čerstvý mistr světa - Ostravák Libor Podmol, i informací o tom, že evropský trucktrial se letos pojede také u nás. Diváci si pak mohou i zasoutěžit o pěkný nástěnný kalendář partnerského týmu CP motorsport.,“ připomíná šéfredaktor Pavel Jelínek.MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na kabelovkách v některých městech na severu Čech. Nově se nyní vysílá v části Kuřimi.Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz , kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu jsou k dispozici vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno a během pouze několika minut uložit do počítače a pak pustit bez cukání, případně s možností posunování atd.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?