V prvním letošním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží z různých disciplín. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu již je na internetu na známé adrese www.tvmotormix.cz.
"V pořadu se vracíme k nečekaně sněhové tečce za sezónou, kterou v Česku udělal tradičně šestnáctý Pražský rallyesprint. Zmíníme také, že v letošním evropském šampionátu trucků chce stáj MKR do svého třetího vozu nasadit českého jezdce a že se pečlivě na sezónu chystá také stáj Buggyra. S příchodem nového roku odstartoval Dakar 2011, o kterém se rovněž zmíníme. Další novinkou ze světa okruhů pak je, že Octavia cup se letos pojede společně se zcela novým Renault Clio Cupem. Dále jsme připravili také několik rozhovorů s českými vrchaři, včetně Davida Komárka, který do nové sezóny vyrazí se zcela novým vozem – prototypem Norma M20 F s třílitrovým motorem. Věnujeme se také startu Tomáše Tomečka, který se svoji Tatrou vyrazil letos namísto na Dakar na Africa Eco Race, kterou mimochodem v kategori kamionů i vyhrál. Motormix pak zakončujeme pozvánkou na brněnský freestylový závod do Brna, kam by měl již začátkem února přijet skákat i čerstvý mistr světa - Ostravák Libor Podmol, i informací o tom, že evropský trucktrial se letos pojede také u nás. Diváci si pak mohou i zasoutěžit o pěkný nástěnný kalendář partnerského týmu CP motorsport.,“ vypočítává obsah tohoto dílu šéfredaktor Pavel Jelínek.
A připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu: „V posledním loňském pořadu se vracíme k tečce za vrchařskou sezónou LMBT, kterou bylo tradičně netradiční klání na autodromu ve Vysokém Mýtě i k ostravskému dvojzávodu MS halovém freestyle, který vyhrál náš Libor Podmol, čerstvý mistr světa! Obrovský úspěch si vyzávodil také Antonín Tlusťák, který se stal vícemistrem Evropy v rallye, což je historický úspěch i z hlediska českého motorsportu! Vracíme se také k tradičnímu Setkání mistrů v Sosnové a přinášíme i novinku, že závodní trucky se premiérově objeví na soutěžích cross coutry rallye ve střední Evropě, tedy na dohled.Letos vyloženě sněhová byla Mikuláš rallye Slušovice, přičemž před závěrem se pak ještě podruhé vracíme na podzimní Rallye Legend v San Marinu, tentokrát s důrazem na čtyři české posádky,“ připomíná Pavel Jelínek.
MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na kabelovkách v některých městech na severu Čech. Nově se nyní vysílá v části Kuřimi.
Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz , kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu jsou k dispozici vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno a během pouze několika minut uložit do počítače a pak pustit bez cukání, případně s možností posunování atd.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.