Vsetínská posádka Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nastupovala do loňské sezony s cílem navázat na rok 2008, kdy vybojovala mistrovský titul ve třídě V. Po závěrečném sprintu sezony roku 2010 určil součet bodů smíšené posádce čtvrté místo. Přesto jsou Martin i Hana s výsledkem spokojeni.
Úvod loňské sezony byl pro posádku z Červenky lehce hektický. Nejprve byli oba její hlavní aktéři, tedy Martin i Hana, pracovně velmi vytíženi, posléze přibyl k Hrachovcům nový člen rodiny. Také proto si premiérový start nechala posádka až na rallysprint v Lužických horách. Se Škodou 130 RS zde startovali Vsetíňáci podruhé, ale ani druhý start neproměnili ve zdárný konec. Na vině byla poškozená převodovka v druhé polovině sprintu.
Na dalších třech sprintech loňské sezony si ovšem Hrachovec i Vránská Sichová opakovaně vychutnali umístění na bedně. „Rallysprint Kopná je takřka domácí sprint. Soutěž byla vloni velice pěkná a technicky velmi náročná. Nám se tady podařilo zajet třetí místo, když nás porazili pouze jezdci na mnohem silnějších vozech opel a toyota. Stejné umístění jsme si zopakovali i v polovině června v Krkonoších. Do třetice všeho dobrého jsme si dojeli pro poháry při Rally Vysočina. Erzety této rally byly umístěné do okolí Jindřichova Hradce, kde se jely poprvé a byly tudíž pro nás zcela nové. Také díky vysokým teplotám, kdy jsme v autě naměřili téměř šedesát stupňů, byla soutěž velmi náročná, ale přesto moc pěkná. Z pekelného horka jsme vydolovali druhé místo ve třídě V,“ ohlédl se za úspěšnou sérií závodů loňské sezony Martin Hrachovec.
Pokud z vsetínské posádky tekly čůrky potu na Vysočině, v Pačejově to byl déšť, který jim zmáčel kombinézy. Rally Agropa Pačejov se totiž jela v době celorepublikových záplav a počasí poznamenalo i šestý sprint loňské sezony. A špatné počasí jakoby přinášelo předzvěst neúspěšné soutěže pro Hrachovce s Vránskou Sichovou. V polovině sprintu ještě byla naše posádka na 3. místě ve své třídě s mírným odstupem od stříbrné příčky. Pak se ale ozvaly nepříjemné zvuky z převodovky a Martin Hrachovec si připsal svou druhou nedokončenou soutěž v sezoně. Podobný scénář se opakoval i při sprintu ve Vyškově. I tady posádka odstupovala z 3. místa ve třídě. „Do Vyškova jsme odjížděli pro cenné bodíky, ale naše plány překazil horizont na 2. RZ, který jsme chtěli zajet pro diváky, a kde došlo k poškození převodovky. Po 5. RZ jsme byli nuceni odevzdat jízdní výkaz,“ zavzpomínal Martin Hrachovec.
Další ztráty bodů již dvojice Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nechtěla připustit a tomu se podřídila i taktika v soutěži. Na oblíbeném sprintu v Jeseníkách nejprve vyjeli 3. místo a na závěrečném sprintu sezony ve Vsetíně vybojovali body za místo čtvrté. „Obzvláště na domácí soutěži jsme jeli hodně takticky. Po dva předchozí starty se nám vsetínský sprint nepodařilo dokončit a nedojet ani letos, to by byla ostuda. Proto jsme jeli na jistotu a bez velkého rizika,“ vysvětlil plány v poslední soutěži sezony Hrachovec. V konečném účtování dosáhla dvojice Hrachovec – Vránská Sichová na 4. místo ve třídě V a 11. místo v absolutním hodnocení K4 poháru ČR v rally. „S ohledem na podmínky, které jsme měli v průběhu loňska, beru sezonu za velmi vydařenou. Trochu nás sice rozčarovalo přeřazování vozů z historiků do naší třídy. Stávalo se, že jsme soutěžili s mnohem silnějšími závodními auty, kterým jsme jen těžko konkurovali. I proto jsem s výsledkem spokojený,“ zhodnotil sezonu Martin Hrachovec.
Vedle posádky Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová, jež startovala se Škodou 130 RS, zapůjčoval tým druhý vůz - Škodu 120 S. „Stodvacítka“ se postavila na start tří soutěží. „Na Kopné Honza Mikulík testoval odolnost místních stromů, přesto dojel na 6. místě. Ve Vyškově si Mikulík o jedno místo pohoršil. Třetí start se váže k vsetínskému sprintu a Tomáši Řezníčkovi. Tady zůstala soutěž nepokořena kvůli poruše motoru na 4. RZ,“ uvedl Martin Hrachovec.
Kalendář sezony 2011 pro K4 pohár ČR v rally je již daný a obsahuje celkem deset soutěží. Po boku Martina Hrachovce by se znovu měla objevit Hana Vránská Sichová společně se Škodou 130 RS. Pronájem Škody 120 S je ve fázi vyjednávání a její nasazení na tratě sprintů je zatím ve hvězdách. Ve vsetínské Července se ale připravuje i jedno překvapení. „V letošním roce bude totiž průběžně probíhat stavba vozu Lada 2105 VFTS skupiny „B“. Tuto jsme chtěli stavět již vloni, ale byly tady nejasnosti v předpisech. Problémy jsou odstraněny a stavba již začala,“ prozradil budoucí technický skvost v týmu Martin Hrachovec.
Posádka nezapomněla ani na své nejbližší. „Chtěli bychom poděkovat hlavně našim rodinám za podporu, kterou nám vyjadřovaly v průběhu celé loňské sezony, i našim zaměstnavatelům za pochopení a vstřícnost. Naše poděkování směřuje také všem mechanikům, sponzorům, mediálním partnerům, pořadatelům a všem, kteří nám v loňské sezoně drželi palce,“ poděkoval za posádku Martin Hrachovec
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?