Vsetínská posádka Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nastupovala do loňské sezony s cílem navázat na rok 2008, kdy vybojovala mistrovský titul ve třídě V. Po závěrečném sprintu sezony roku 2010 určil součet bodů smíšené posádce čtvrté místo. Přesto jsou Martin i Hana s výsledkem spokojeni.
Úvod loňské sezony byl pro posádku z Červenky lehce hektický. Nejprve byli oba její hlavní aktéři, tedy Martin i Hana, pracovně velmi vytíženi, posléze přibyl k Hrachovcům nový člen rodiny. Také proto si premiérový start nechala posádka až na rallysprint v Lužických horách. Se Škodou 130 RS zde startovali Vsetíňáci podruhé, ale ani druhý start neproměnili ve zdárný konec. Na vině byla poškozená převodovka v druhé polovině sprintu.
Na dalších třech sprintech loňské sezony si ovšem Hrachovec i Vránská Sichová opakovaně vychutnali umístění na bedně. „Rallysprint Kopná je takřka domácí sprint. Soutěž byla vloni velice pěkná a technicky velmi náročná. Nám se tady podařilo zajet třetí místo, když nás porazili pouze jezdci na mnohem silnějších vozech opel a toyota. Stejné umístění jsme si zopakovali i v polovině června v Krkonoších. Do třetice všeho dobrého jsme si dojeli pro poháry při Rally Vysočina. Erzety této rally byly umístěné do okolí Jindřichova Hradce, kde se jely poprvé a byly tudíž pro nás zcela nové. Také díky vysokým teplotám, kdy jsme v autě naměřili téměř šedesát stupňů, byla soutěž velmi náročná, ale přesto moc pěkná. Z pekelného horka jsme vydolovali druhé místo ve třídě V,“ ohlédl se za úspěšnou sérií závodů loňské sezony Martin Hrachovec.
Pokud z vsetínské posádky tekly čůrky potu na Vysočině, v Pačejově to byl déšť, který jim zmáčel kombinézy. Rally Agropa Pačejov se totiž jela v době celorepublikových záplav a počasí poznamenalo i šestý sprint loňské sezony. A špatné počasí jakoby přinášelo předzvěst neúspěšné soutěže pro Hrachovce s Vránskou Sichovou. V polovině sprintu ještě byla naše posádka na 3. místě ve své třídě s mírným odstupem od stříbrné příčky. Pak se ale ozvaly nepříjemné zvuky z převodovky a Martin Hrachovec si připsal svou druhou nedokončenou soutěž v sezoně. Podobný scénář se opakoval i při sprintu ve Vyškově. I tady posádka odstupovala z 3. místa ve třídě. „Do Vyškova jsme odjížděli pro cenné bodíky, ale naše plány překazil horizont na 2. RZ, který jsme chtěli zajet pro diváky, a kde došlo k poškození převodovky. Po 5. RZ jsme byli nuceni odevzdat jízdní výkaz,“ zavzpomínal Martin Hrachovec.
Další ztráty bodů již dvojice Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nechtěla připustit a tomu se podřídila i taktika v soutěži. Na oblíbeném sprintu v Jeseníkách nejprve vyjeli 3. místo a na závěrečném sprintu sezony ve Vsetíně vybojovali body za místo čtvrté. „Obzvláště na domácí soutěži jsme jeli hodně takticky. Po dva předchozí starty se nám vsetínský sprint nepodařilo dokončit a nedojet ani letos, to by byla ostuda. Proto jsme jeli na jistotu a bez velkého rizika,“ vysvětlil plány v poslední soutěži sezony Hrachovec. V konečném účtování dosáhla dvojice Hrachovec – Vránská Sichová na 4. místo ve třídě V a 11. místo v absolutním hodnocení K4 poháru ČR v rally. „S ohledem na podmínky, které jsme měli v průběhu loňska, beru sezonu za velmi vydařenou. Trochu nás sice rozčarovalo přeřazování vozů z historiků do naší třídy. Stávalo se, že jsme soutěžili s mnohem silnějšími závodními auty, kterým jsme jen těžko konkurovali. I proto jsem s výsledkem spokojený,“ zhodnotil sezonu Martin Hrachovec.
Vedle posádky Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová, jež startovala se Škodou 130 RS, zapůjčoval tým druhý vůz - Škodu 120 S. „Stodvacítka“ se postavila na start tří soutěží. „Na Kopné Honza Mikulík testoval odolnost místních stromů, přesto dojel na 6. místě. Ve Vyškově si Mikulík o jedno místo pohoršil. Třetí start se váže k vsetínskému sprintu a Tomáši Řezníčkovi. Tady zůstala soutěž nepokořena kvůli poruše motoru na 4. RZ,“ uvedl Martin Hrachovec.
Kalendář sezony 2011 pro K4 pohár ČR v rally je již daný a obsahuje celkem deset soutěží. Po boku Martina Hrachovce by se znovu měla objevit Hana Vránská Sichová společně se Škodou 130 RS. Pronájem Škody 120 S je ve fázi vyjednávání a její nasazení na tratě sprintů je zatím ve hvězdách. Ve vsetínské Července se ale připravuje i jedno překvapení. „V letošním roce bude totiž průběžně probíhat stavba vozu Lada 2105 VFTS skupiny „B“. Tuto jsme chtěli stavět již vloni, ale byly tady nejasnosti v předpisech. Problémy jsou odstraněny a stavba již začala,“ prozradil budoucí technický skvost v týmu Martin Hrachovec.
Posádka nezapomněla ani na své nejbližší. „Chtěli bychom poděkovat hlavně našim rodinám za podporu, kterou nám vyjadřovaly v průběhu celé loňské sezony, i našim zaměstnavatelům za pochopení a vstřícnost. Naše poděkování směřuje také všem mechanikům, sponzorům, mediálním partnerům, pořadatelům a všem, kteří nám v loňské sezoně drželi palce,“ poděkoval za posádku Martin Hrachovec
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.