Vsetínská posádka Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nastupovala do loňské sezony s cílem navázat na rok 2008, kdy vybojovala mistrovský titul ve třídě V. Po závěrečném sprintu sezony roku 2010 určil součet bodů smíšené posádce čtvrté místo. Přesto jsou Martin i Hana s výsledkem spokojeni.
Úvod loňské sezony byl pro posádku z Červenky lehce hektický. Nejprve byli oba její hlavní aktéři, tedy Martin i Hana, pracovně velmi vytíženi, posléze přibyl k Hrachovcům nový člen rodiny. Také proto si premiérový start nechala posádka až na rallysprint v Lužických horách. Se Škodou 130 RS zde startovali Vsetíňáci podruhé, ale ani druhý start neproměnili ve zdárný konec. Na vině byla poškozená převodovka v druhé polovině sprintu.
Na dalších třech sprintech loňské sezony si ovšem Hrachovec i Vránská Sichová opakovaně vychutnali umístění na bedně. „Rallysprint Kopná je takřka domácí sprint. Soutěž byla vloni velice pěkná a technicky velmi náročná. Nám se tady podařilo zajet třetí místo, když nás porazili pouze jezdci na mnohem silnějších vozech opel a toyota. Stejné umístění jsme si zopakovali i v polovině června v Krkonoších. Do třetice všeho dobrého jsme si dojeli pro poháry při Rally Vysočina. Erzety této rally byly umístěné do okolí Jindřichova Hradce, kde se jely poprvé a byly tudíž pro nás zcela nové. Také díky vysokým teplotám, kdy jsme v autě naměřili téměř šedesát stupňů, byla soutěž velmi náročná, ale přesto moc pěkná. Z pekelného horka jsme vydolovali druhé místo ve třídě V,“ ohlédl se za úspěšnou sérií závodů loňské sezony Martin Hrachovec.
Pokud z vsetínské posádky tekly čůrky potu na Vysočině, v Pačejově to byl déšť, který jim zmáčel kombinézy. Rally Agropa Pačejov se totiž jela v době celorepublikových záplav a počasí poznamenalo i šestý sprint loňské sezony. A špatné počasí jakoby přinášelo předzvěst neúspěšné soutěže pro Hrachovce s Vránskou Sichovou. V polovině sprintu ještě byla naše posádka na 3. místě ve své třídě s mírným odstupem od stříbrné příčky. Pak se ale ozvaly nepříjemné zvuky z převodovky a Martin Hrachovec si připsal svou druhou nedokončenou soutěž v sezoně. Podobný scénář se opakoval i při sprintu ve Vyškově. I tady posádka odstupovala z 3. místa ve třídě. „Do Vyškova jsme odjížděli pro cenné bodíky, ale naše plány překazil horizont na 2. RZ, který jsme chtěli zajet pro diváky, a kde došlo k poškození převodovky. Po 5. RZ jsme byli nuceni odevzdat jízdní výkaz,“ zavzpomínal Martin Hrachovec.
Další ztráty bodů již dvojice Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová nechtěla připustit a tomu se podřídila i taktika v soutěži. Na oblíbeném sprintu v Jeseníkách nejprve vyjeli 3. místo a na závěrečném sprintu sezony ve Vsetíně vybojovali body za místo čtvrté. „Obzvláště na domácí soutěži jsme jeli hodně takticky. Po dva předchozí starty se nám vsetínský sprint nepodařilo dokončit a nedojet ani letos, to by byla ostuda. Proto jsme jeli na jistotu a bez velkého rizika,“ vysvětlil plány v poslední soutěži sezony Hrachovec. V konečném účtování dosáhla dvojice Hrachovec – Vránská Sichová na 4. místo ve třídě V a 11. místo v absolutním hodnocení K4 poháru ČR v rally. „S ohledem na podmínky, které jsme měli v průběhu loňska, beru sezonu za velmi vydařenou. Trochu nás sice rozčarovalo přeřazování vozů z historiků do naší třídy. Stávalo se, že jsme soutěžili s mnohem silnějšími závodními auty, kterým jsme jen těžko konkurovali. I proto jsem s výsledkem spokojený,“ zhodnotil sezonu Martin Hrachovec.
Vedle posádky Martin Hrachovec – Hana Vránská Sichová, jež startovala se Škodou 130 RS, zapůjčoval tým druhý vůz - Škodu 120 S. „Stodvacítka“ se postavila na start tří soutěží. „Na Kopné Honza Mikulík testoval odolnost místních stromů, přesto dojel na 6. místě. Ve Vyškově si Mikulík o jedno místo pohoršil. Třetí start se váže k vsetínskému sprintu a Tomáši Řezníčkovi. Tady zůstala soutěž nepokořena kvůli poruše motoru na 4. RZ,“ uvedl Martin Hrachovec.
Kalendář sezony 2011 pro K4 pohár ČR v rally je již daný a obsahuje celkem deset soutěží. Po boku Martina Hrachovce by se znovu měla objevit Hana Vránská Sichová společně se Škodou 130 RS. Pronájem Škody 120 S je ve fázi vyjednávání a její nasazení na tratě sprintů je zatím ve hvězdách. Ve vsetínské Července se ale připravuje i jedno překvapení. „V letošním roce bude totiž průběžně probíhat stavba vozu Lada 2105 VFTS skupiny „B“. Tuto jsme chtěli stavět již vloni, ale byly tady nejasnosti v předpisech. Problémy jsou odstraněny a stavba již začala,“ prozradil budoucí technický skvost v týmu Martin Hrachovec.
Posádka nezapomněla ani na své nejbližší. „Chtěli bychom poděkovat hlavně našim rodinám za podporu, kterou nám vyjadřovaly v průběhu celé loňské sezony, i našim zaměstnavatelům za pochopení a vstřícnost. Naše poděkování směřuje také všem mechanikům, sponzorům, mediálním partnerům, pořadatelům a všem, kteří nám v loňské sezoně drželi palce,“ poděkoval za posádku Martin Hrachovec
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?