V posledním letošním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží – od skákajících motocyklů, přes závody vrchařských i soutěžních aut, sněhovou rallye až třeba po závodící trucky. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu již je na internetu na www.tvmotormix.cz.
„V posledním letošním pořadu se vracíme k tečce za vrchařskou sezónou LMBT, kterou bylo tradičně netradiční klání na autodromu ve Vysokém Mýtě. Ostravský dvojzávod MS halovém freestyle vyhrál náš Libor Podmol, který se nakonec a po zásluze stal letos dokonce mistrem světa! Obrovský úspěch si letos vyzávodil také Antonín Tlusťák, který se stal vícemistrem Evropy, což je historický úspěch i z hlediska českého motorsportu! Vracíme se také k tradičnímu Setkání mistrů v Sosnové a přinášíme i novinku, že závodní trucky se premiérově objeví na soutěžích cross coutry rallye v Evropě. Což by mohla být i zajímavá příležitost pro testování a „ukázání se“ i pro české dakarské týmy. Letos vyloženě sněhová byla Mikuláš rallye Slušovice, které věnujeme nejvíce prostoru a právě v tomto příspěvku se mimochodem s Tomášem Kostkou ( ve Slušovicích stříbrným) vracíme k jeho startu na letošní Barumce i k jeho poměrně hodně dramatickému výletu mimo trať. Před závěrem se pak ještě podruhé vracíme na podzimní Rallye Legend v San Marinu, tentokrát s důrazem na čtyři české posádky. Na úplný závěr si pak opět zájemci mohou zasoutěžit o DVD Dobrodružství zvané Dakar ,“ vypočítává šéfredaktor Motormixu Pavel Jelínek A připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu: „Vydařenou tečku za sezónou u našich sousedů udělala Waldvierttel rallye a vracíme se také k motokrosovému šampionátu žen, jenž vyvrcholil na známém závodišti v Přerově. Věnujeme se také Dakaru 2011, který se pojede z větší části zcela novou trasou, zmíníme rovněž připravovaný šampionát Cross country rallye 2011 a vrátíme se k okruhovému Epilogu a zároveň k přípravám českého týmu na lednový závod 24 hodin v Dubaji,“ připomíná Pavel Jelínek. MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na kabelovkách v některých městech na severu Čech. Jedná se o nízkorozpočtový půlhodinový pořad, který má premiéru každé dva týdny. Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz, kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu stačí kdykoliv kliknout a pořad se okamžitě a kdykoliv po několika sekundách spustí. K dispozici jsou zde vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno uložit do počítače a pak pustit bez cukání atd. „Na závěr roku chci ještě poděkovat partnerům za podporu, zejména pak firmě Agrotec Hustopeče, vedení BVV a především veletrhu Autosalon a Autotec a firmě Michl Motorsport. Dále samozřejmě všem kameramanům a spolupracovníkům, samozřejmě i závodníkům, kteří vozí na svých vozech naše nálepky, a také divákům za pozornost i ohlasy,“ dodává Pavel Jelínek.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.