V posledním letošním Motormixu je k vidění tradičně řada reportáží – od skákajících motocyklů, přes závody vrchařských i soutěžních aut, sněhovou rallye až třeba po závodící trucky. Odkaz na stažení aktuálního dílu pořadu již je na internetu na www.tvmotormix.cz.
„V posledním letošním pořadu se vracíme k tečce za vrchařskou sezónou LMBT, kterou bylo tradičně netradiční klání na autodromu ve Vysokém Mýtě. Ostravský dvojzávod MS halovém freestyle vyhrál náš Libor Podmol, který se nakonec a po zásluze stal letos dokonce mistrem světa! Obrovský úspěch si letos vyzávodil také Antonín Tlusťák, který se stal vícemistrem Evropy, což je historický úspěch i z hlediska českého motorsportu! Vracíme se také k tradičnímu Setkání mistrů v Sosnové a přinášíme i novinku, že závodní trucky se premiérově objeví na soutěžích cross coutry rallye v Evropě. Což by mohla být i zajímavá příležitost pro testování a „ukázání se“ i pro české dakarské týmy. Letos vyloženě sněhová byla Mikuláš rallye Slušovice, které věnujeme nejvíce prostoru a právě v tomto příspěvku se mimochodem s Tomášem Kostkou ( ve Slušovicích stříbrným) vracíme k jeho startu na letošní Barumce i k jeho poměrně hodně dramatickému výletu mimo trať. Před závěrem se pak ještě podruhé vracíme na podzimní Rallye Legend v San Marinu, tentokrát s důrazem na čtyři české posádky. Na úplný závěr si pak opět zájemci mohou zasoutěžit o DVD Dobrodružství zvané Dakar ,“ vypočítává šéfredaktor Motormixu Pavel Jelínek A připomeňme ještě obsah předchozího dílu, který zůstává ještě dva týdny do další premiéry ke stažení na internetu: „Vydařenou tečku za sezónou u našich sousedů udělala Waldvierttel rallye a vracíme se také k motokrosovému šampionátu žen, jenž vyvrcholil na známém závodišti v Přerově. Věnujeme se také Dakaru 2011, který se pojede z větší části zcela novou trasou, zmíníme rovněž připravovaný šampionát Cross country rallye 2011 a vrátíme se k okruhovému Epilogu a zároveň k přípravám českého týmu na lednový závod 24 hodin v Dubaji,“ připomíná Pavel Jelínek. MotorMIX je vysílán v lokálních televizních sítích, jako je KTV Hustopeče, východočeská TV OIK, KTV v Jeseníku, Fonka TV v Příbrami, či na kabelovkách v některých městech na severu Čech. Jedná se o nízkorozpočtový půlhodinový pořad, který má premiéru každé dva týdny. Další informace k pořadu pak najdete na doméně: www.tvmotormix.cz, kde je zároveň pořad k vidění, či stažení do počítače. Na internetu stačí kdykoliv kliknout a pořad se okamžitě a kdykoliv po několika sekundách spustí. K dispozici jsou zde vždy dva poslední nejaktuálnější díly. Kliknutím na obrazovku se pak obraz může zvětšit přes celý monitor počítače !! Pořad je možné si případně i velmi snadno uložit do počítače a pak pustit bez cukání atd. „Na závěr roku chci ještě poděkovat partnerům za podporu, zejména pak firmě Agrotec Hustopeče, vedení BVV a především veletrhu Autosalon a Autotec a firmě Michl Motorsport. Dále samozřejmě všem kameramanům a spolupracovníkům, samozřejmě i závodníkům, kteří vozí na svých vozech naše nálepky, a také divákům za pozornost i ohlasy,“ dodává Pavel Jelínek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?