O víkendu proběhl v Praze XVI. Pražský rallysprint, volný závod, který měl být ukončením sezony pro českou část republiky.
Na soutěžící čekala jedna klasická rychlostní zkouška a dvě okruhové. Obvykle blátivý konec sezony se letos nekonal. Silná sněhová nadílka na území celé republiky, pokryla i Prahu. Nízké teploty přidaly vrásky všem zúčastněným. Při natáčení filmu TACHO vznikl i plán na Pražský sprint. Olga Lounová řekla nahlas své přání před Jaromírem Tomaštíkem a slovo dalo slovo, které už nešlo vzít zpátky.
„Pokud jde o mě, tak já si závod neužil, nastavení WRC nebylo dle mých představ. Co se týká Olgy tak si troufnu říct, že zažila za jeden krátký sprint tolik, kolik běžný spolujezdec zažije za půl sezony. Dvakrát jsme byli s autem mimo trať, házeli jsme lopatou, užili si sněhu. Faktem, ale zůstává, že Olga podala více než dobrý výkon, za který by se nemusel stydět nejeden profesionální spolujezdec .Po odstoupení jsme si slíbili, že to ohněm neskončí a, že se spolu zase někdy svezeme“ řekl po ukončení soutěže Jaromír Tomaštík.
Olga Lounová, která zažila první ostré kilometry v závodě přidala další postřehy: „.Krásný zážitek, konečně opravdové svezení, které bylo tak rozdílné, proti natáčení filmu TACHO. Skutečně mě ten závod dodal jiný rozměr a pohled na věc. Soustředit se na jízdu, číst co nejvíc z itineráře, třeba 8 km RZ . Uvědomila jsem si až v tom autě, že mám v rukou nás oba. Podmínky byly hrozně těžké, na Chuchelské zkoušce jsme auto posadili na „břicho“, Jaromír duchapřítomně vytáhl hever a auto jsme doslova „vycukli“ze sněhu. Při druhém průjezdu Strahova, který jsme jeli hodne „luxusně“, nám odešlo servo a začli jsme hořet. Jaromír tento emotivní zážitek už zná, pro mě opět novinka.“ směje se Olga.
A jak se stalo, že se v teamovém EVO 9 objevil Daniel Landa – renesanční člověk, který v každém člověku vzbudí nějaké emoce. Muzikant, herec, závodník si v době natáčení filmu TACHO posteskl, že v Praze nemá s čím odstartovat. Premiéra filmu i závod byly načasovány souběžně. Dohoda na sebe nenechala čekat. Dan Landa k tomu dodává: „Chtěl bych poděkovat lidem z teamu Jaromíra Tomaštíka, za průběh závodu. Svezli jsme se moc pěkně, na sněhu a ledě. Škoda jen našeho odstoupení na technickou závadu. V pátek jsme auto nastavili na sníh, ale mapa byla vhodná více na hřeby.V sobotu jsme to změnili, a chování auta se zlepšilo.“
Sněhové povození mají účastnici za sebou, v následujících dnech probíhají horečné přípravy na Slušovickou Mikulášskou rally, kde by se vozy JTRT měly objevit především proto, aby piloti poděkovali svým partnerům a mecenášům.
Těšíme se na Vás při Mikulášské rally ve Slušovicích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?