O víkendu proběhl v Praze XVI. Pražský rallysprint, volný závod, který měl být ukončením sezony pro českou část republiky.
Na soutěžící čekala jedna klasická rychlostní zkouška a dvě okruhové. Obvykle blátivý konec sezony se letos nekonal. Silná sněhová nadílka na území celé republiky, pokryla i Prahu. Nízké teploty přidaly vrásky všem zúčastněným. Při natáčení filmu TACHO vznikl i plán na Pražský sprint. Olga Lounová řekla nahlas své přání před Jaromírem Tomaštíkem a slovo dalo slovo, které už nešlo vzít zpátky.
„Pokud jde o mě, tak já si závod neužil, nastavení WRC nebylo dle mých představ. Co se týká Olgy tak si troufnu říct, že zažila za jeden krátký sprint tolik, kolik běžný spolujezdec zažije za půl sezony. Dvakrát jsme byli s autem mimo trať, házeli jsme lopatou, užili si sněhu. Faktem, ale zůstává, že Olga podala více než dobrý výkon, za který by se nemusel stydět nejeden profesionální spolujezdec .Po odstoupení jsme si slíbili, že to ohněm neskončí a, že se spolu zase někdy svezeme“ řekl po ukončení soutěže Jaromír Tomaštík.
Olga Lounová, která zažila první ostré kilometry v závodě přidala další postřehy: „.Krásný zážitek, konečně opravdové svezení, které bylo tak rozdílné, proti natáčení filmu TACHO. Skutečně mě ten závod dodal jiný rozměr a pohled na věc. Soustředit se na jízdu, číst co nejvíc z itineráře, třeba 8 km RZ . Uvědomila jsem si až v tom autě, že mám v rukou nás oba. Podmínky byly hrozně těžké, na Chuchelské zkoušce jsme auto posadili na „břicho“, Jaromír duchapřítomně vytáhl hever a auto jsme doslova „vycukli“ze sněhu. Při druhém průjezdu Strahova, který jsme jeli hodne „luxusně“, nám odešlo servo a začli jsme hořet. Jaromír tento emotivní zážitek už zná, pro mě opět novinka.“ směje se Olga.
A jak se stalo, že se v teamovém EVO 9 objevil Daniel Landa – renesanční člověk, který v každém člověku vzbudí nějaké emoce. Muzikant, herec, závodník si v době natáčení filmu TACHO posteskl, že v Praze nemá s čím odstartovat. Premiéra filmu i závod byly načasovány souběžně. Dohoda na sebe nenechala čekat. Dan Landa k tomu dodává: „Chtěl bych poděkovat lidem z teamu Jaromíra Tomaštíka, za průběh závodu. Svezli jsme se moc pěkně, na sněhu a ledě. Škoda jen našeho odstoupení na technickou závadu. V pátek jsme auto nastavili na sníh, ale mapa byla vhodná více na hřeby.V sobotu jsme to změnili, a chování auta se zlepšilo.“
Sněhové povození mají účastnici za sebou, v následujících dnech probíhají horečné přípravy na Slušovickou Mikulášskou rally, kde by se vozy JTRT měly objevit především proto, aby piloti poděkovali svým partnerům a mecenášům.
Těšíme se na Vás při Mikulášské rally ve Slušovicích.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?