Kvalitní a zajímavé startovní pole nabízí seznam přihlášených posádek na závěrečný podnik letošní sezony automobilových soutěží, kterým je PdTECH Mikuláš Rally Slušovice 2010.
Pořadatelům z Rallysprint Klub v AČR Podkopná Lhota se přihlásilo celkem 64 soutěžících z pěti států. Vedle posádek z České republiky se představí jezdci ze Slovenska, Polska, Francie a Maďarska. K hlavním tahákům patří start letošních mistrů České republiky. Pavel Valoušek zvítězil ve velkém šampionátu, zatímco Roman Kresta nenašel přemožitele v jednodenních sprintech.
„Fanoušci automobilového soutěžního sportu se mohou těšit na šest vozů specifikace WRC a čtyři soutěžní speciály kategorie Super 2000. Ve Slušovicích bude spousta závodníků a dobrých aut. Diváci se určitě nudit nebudou,“ řekl Josef Minařík, ředitel soutěže.
Mikulášská rally je exhibiční soutěž na závěr sezony a na rozdíl od mistrovských závodů v něm nejde o vteřiny na rychlostních zkouškách, jako především o zábavu pro diváky, poděkování sponzorům a rozloučení se sezonou. Ve Slušovicích předvedou své umění oba letošní šampioni České republiky.
Právě Mikulášská Rally ve Slušovicích svede na start obě hvězdy české scény rallysportu. Valoušek se prožene podobně jako v Praze i po Slušovicku s vozem Škoda Fabia WRC z dílen stáje Profiko Karla Trněného. Roman Kresta dá přednost osvědčenému vozu Mitsubishi Lancer EVO IX, se kterým letos vyhrál rallysprintový titul.
Za volanty dalších vozů WRC se vedle Valouška představí Roman Odložilík (Citroën Xsara WRC), Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza WRC), Milan Pantátek (Škoda Fabia WRC), Silvestr Mikuláštík a premiérově Petr Trnovec (oba Škoda Octavia WRC). „Silná sestava se předvede na vozech kategorie Super 2000. Škody Fabia osedlají vicemistr Evropy Antonín Tlusťák, slovenský šampion a loňský vítěz slušovické show Jozef Béreš jr., polský špičkový pilot Grzegorz Grzyb nebo výborný okruhový jezdec Tomáš Kostka,“ vypočítal Josef Minařík seznam jezdců na „dvoutisícovkách“ fabiích.
Rovněž seznam jezdců na produkčních vozech slibuje krásnou podívanou. Za volantem lancerů deváté evoluce usednou Jaroslav Orsák, Slovák Jaroslav Melichárek, Martin Bujáček, Vladimír Barvík, Martin Březík, Milan Liška, Martin Vlček a další.
Rozhodně zajímavé startovní pole slibují i „dvoukolky“. Na seznamu přihlášených figurují Lubomír Minařík (Renault Clio R3), Václav Dunovský (Suzuki Ignis S1600), Marcel Svačina (Škoda Felicia Kit Car), Dušan Kouřil (Fiat Punto S1600), Petr Pospíšil (Honda Civic Type-R R3), Lumír Galia (Škoda Felicia Kit Car) a další. Startovní pole obohatí i další zahraniční jezdci jako například Slováci Lukáš Lapdavský, Milan Greguška (oba Mitsubishi Lancer), Francouz Dominique Laurent (Peugeot 206 RC) nebo Maďar György Markovics (Lada 21074). „Rozhodně se bude na co koukat. Diváci uvidí v rozmanitém vozovém parku i vozidla, které odpovídají předpisům K4 Poháru České republiky nebo historiky. Na okruhu kolem dostihovky budeme vybírat symbolické vstupné ve výši třicet korun,“ pověděl Josef Minařík.
Volný podnik PdTECH Mikuláš rally Slušovice 2010 se uskuteční v sobotu 11. prosince, první vůz odstartuje ve 12.11 hodin. Připravené čtyři rychlostní zkoušky na úsecích okruh Dostihovka a Kopná měří celkem 24 km. Cíl soutěže je naplánován krátce před patnáctou hodinou. Na závěr se uskuteční atraktivní divácká Drift stage v prostoru dostihové dráhy v části u tzv. sudu.
Seznam přihlášených ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?