Na sprintu ve Vyškově vybojoval titul ve třídě N2 Pavel Pelech, v Jeseníkách se mohl radovat i jeho starší bratr Petr. Tým Ascot MB se letos může pyšnit dvěma mistrovskými tituly.
Posádka Petr Pelech – Aleš Zimolka a jejich Honda Civic Type-R se do Jeseníků těšila. Titul v N3 byl na dosah, meteorologové slibovali babí léto, hospoda U muflona ve Šternberku zvěřinové hody, co více si přát. Bylo však ještě třeba zabojovat, aby bylo s Pavlem celou zimu k vydržení. Ke tréninku přistoupila dvojice velmi zodpovědně, protože spolujezdec Aleš zapomněl doma loňský rozpis. Bodová matematika hovořila před závodem jasně, stačí bodovat. Porovnání s mistrem N3 z velkého mistráku Egonem Smékalem ale bylo více než lákavé. Petr má většinou vlažnější starty, ale v Jeseníkách začal závodit již na první erzetě. I přes stávkující převodovku a bez druhého rychlostního stupně figurovala „ascotí“ Honda jen půl vteřiny za Smékalem. Na druhém testu se situace otočila a Pelech se Zimolkou šli dokonce do vedení. Třetí Tvrdkov nepatří mezi oblíbené testy posádky a nedařilo se zde ani letos a Smékal se vrátil do čela. Druhou rundu rychlostních testů shrnuje sám pilot: „Do dalšího kola jsme tak vyráželi z druhého místa, na dohled Egona a překvapivě už dost před Romanem Stromšíkem. Nějak se nám i v dalších erzetách dařilo prakticky všechno, velkou krizi jsme zažili jen jednu ve sjezdu do Pasek. Na štěrku v první pořádné zatáčce jsme lítali po lese od příkopu k příkopu. Tam jsem i já, slušný chlapec, začal mluvit úplně netradičně. Ani ta "neexistence" dvojky nám nakonec nevadila, jelo se většinou z kopce, takže trojka to pobrala a na Tvrdkově, kde nám scházela nejvíc, nám to stejně nikdy nešlo. Porazit Egona jsme si nezasloužili, ale Jeseníky nám tentokrát přinesly velkou radost. Navíc není všem dnům konec a my se třeba ještě někdy zrychlíme:-)“„Celou soutěž jsme si letos každopádně maximálně užili, povedlo se nám držet se na dohled Egona a zároveň výjimečně hodně ujet ostatním. Pár časů a momentů nám vyloženě udělalo radost. Já vlastně pořád nevím, jak se má "správně" závodit, pořád si připadám jako zelenáč, ale ta radost v cíli byla ukrutná! Možná i právě proto, že okolo nás pořád vidíme dost lidí, kteří to dělají lépe,“ dodává s úsměvem Petr.Závěrem je třeba poděkovat všem, kteří se na prvotřídním výsledku podíleli. V první řadě tedy vedoucímu týmu Péťovi Zbudilovi, mechaniků a partnerům, firmě Ascot MB, nealkoholickému pivu Frií, firmě Schneider Bohemia a dalším. „Tak nějak tiše doufám, že se nám bude dařit pokračovat ve spolupráci a v příštím roce budeme moct zkusit trápit konkurenci tak, jako se nám to dařilo letos,“ přeje si pilot a dodává: „Teď je před námi ještě Vsetín. Jedeme si užít poslední soutěž před zimou, než nám zbude Richard Burns Rallye a šachy, to je jasné.“Pavel Pelech už má sprintový titul v N2 jistý od minulého závodu z Vyškova a do Jeseníků se přijel svézt a podpořit bráchu v boji o titul. Po delší době usedl na sedadlo spolujezdce Michal Bilka, kterému nesedla sobotní snídaně na pumpě a o horké chvilky nebylo nouze. „Cílem RZ 3 jsme proletěli sice na prvním místě, ale 10 metrů před stopkou jsme museli zastavit a Michal chudák málem pozvracel časoměřičku...“ vypráví Pavel. „No a v duchu „udržení obsahu žaludku v žaludku“ se nesl celý den. Nezahřívali jsme ani pneu ani brzdy, museli trochu zvolnit v zatáčkách a některé části RZ jsme odjeli jen „na oči“. Michalův stav se vůbec nelepšil a do třetí sekce jsme málem neodstartovali vůbec, jak zle mu bylo. Naštěstí asi zabraly trochu prášky, Michal se rozhodl zabojovat a soutěž jsme dojeli.“Posádka i díky chybám soupeřů dojela opět na prvním místě ve třídě. „Mnohem víc nás ale celý den zajímal bráchův boj o titul mistra v N3. Petr naprosto nezklamal a 2. místem potvrdil svou fantastickou letošní formu. Šampaňské v servisu byla hezká tečka za sezónou 2010.“„Auto fungovalo skvěle po všechny závody, ani jednou jsme nemuseli odstoupit, obrovský dík našim klukům! Vsetín už nepojedeme, takže Jeseníky byla zlatá tečka za naprosto neuvěřitelnou sezónou, když si vzpomenu, že na jaře jsme ani nechtěli přestoupit z K4 do sprintů a brácha nás musel přemlouvat,“ dodává závěrem Pavel.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.