Pešl v Jeseníkách vyměnil spolujezdce, výsledek ho potěšil

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: Šedivec
Mira Vebr 13. října 2010 16:12
Sdílej:

Valašské Meziříčí - Jen měsíc po nejlepším výsledku kariéry na sprintu ve Vyškově (11. místo absolutně a 6. příčka ve třídě N4) si vyjel valašskomeziříčský jezdec Jaroslav Pešl další velmi cenný výsledek. Pešl tentokrát s netradičním spolujezdcem Richardem Lasevičem dojel o druhém říjnovém víkendu na AZ Pneu Rally Jeseníky na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě N4 dokončila posádka Toba Czech MH Racing Teamu na 8. pozici.

Předposlední podnik sprintového šampionátu, který měl celkem devět rychlostních testů, nezačali Pešl s Lasevičem, zrovna nejlépe. V první rundě obsahující tři zkoušky se pohybovali oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX kolem dvacátého místa absolutně. Podobné to bylo i ve druhé rundě zkoušek, tedy na čtvrté až šesté erzetě, kde to opět byly časy těsně za první dvacítkou. Celkově byla posádka Toba Czech MH Racing teamu na 20. místě absolutně. „Úvodní dvě rundy se nám opravdu moc nepovedly. Měli jsme hodně špatně zvolené pneumatiky, což se prostě musí na výsledných časech projevit,“ zhodnotil první šest měřených testů pilot posádky Jaroslav Pešl. Výrazná změna k lepšímu však přišla až v poslední třetí rundě. V ní Pešl ještě pořádně zatáhl. Výrazně zrychlil a ještě ostře atakoval první patnáctku celkového pořadí. Nakonec z toho bylo 16. místo absolutně a osmá příčka ve třídě N4. „Na poslední rundu jsme už měli dobře zvolené obutí a bylo to teda pořádně poznat. Dělá to skutečně pořádných pár vteřin na každém kilometru. Z postupu na celkové šestnácté místo jsme měli radost, a to jsme ještě měli v závěru problémy se spojkou, což nás stálo další cenné sekundy. Celkově to beru jako dobrý výsledek,“ pochvaloval si zlepšení v poslední třetině závodu Jaroslav Pešl. V cíli si 30letý pilot pochvaloval i spolupráci se zkušeným navigátorem Richardem Lasevičem, se kterým se dal dohromady poprvé v životě. „S Richardem jsme si to užili a spolupráce fungovala výborně. Pomohl mi mnoha dobrými radami a postřehy, je to zkušený harcovník,“ chválil si valašskomeziříčský jezdec spolupráci v kokpitu devítkového Lancera. Největší radost však měl Pešl z toho, že se dá - za určitých okolností - jezdit ve výsledkové listině hodně vysoko. „Myslím, že jsme si opět potvrdil, že se celkem dá jezdit na hranici absolutní desítky, když ovšem máte odpovídající technické zázemí a samozřejmě i trošku štěstí. Do budoucna věřím, že když budeme makat, dá se jezdit kolem desítky, případně i v desítce,“ pousmívá se Jaroslav Pešl. Jeho dalším závodem bude poslední díl sprintového šampionátu - Alza.cz Partr Rally Vsetín, která se pojede v sobotu 23. října.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?