Valašské Meziříčí - Jen měsíc po nejlepším výsledku kariéry na sprintu ve Vyškově (11. místo absolutně a 6. příčka ve třídě N4) si vyjel valašskomeziříčský jezdec Jaroslav Pešl další velmi cenný výsledek. Pešl tentokrát s netradičním spolujezdcem Richardem Lasevičem dojel o druhém říjnovém víkendu na AZ Pneu Rally Jeseníky na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě N4 dokončila posádka Toba Czech MH Racing Teamu na 8. pozici.
Předposlední podnik sprintového šampionátu, který měl celkem devět rychlostních testů, nezačali Pešl s Lasevičem, zrovna nejlépe. V první rundě obsahující tři zkoušky se pohybovali oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX kolem dvacátého místa absolutně. Podobné to bylo i ve druhé rundě zkoušek, tedy na čtvrté až šesté erzetě, kde to opět byly časy těsně za první dvacítkou. Celkově byla posádka Toba Czech MH Racing teamu na 20. místě absolutně. „Úvodní dvě rundy se nám opravdu moc nepovedly. Měli jsme hodně špatně zvolené pneumatiky, což se prostě musí na výsledných časech projevit,“ zhodnotil první šest měřených testů pilot posádky Jaroslav Pešl. Výrazná změna k lepšímu však přišla až v poslední třetí rundě. V ní Pešl ještě pořádně zatáhl. Výrazně zrychlil a ještě ostře atakoval první patnáctku celkového pořadí. Nakonec z toho bylo 16. místo absolutně a osmá příčka ve třídě N4. „Na poslední rundu jsme už měli dobře zvolené obutí a bylo to teda pořádně poznat. Dělá to skutečně pořádných pár vteřin na každém kilometru. Z postupu na celkové šestnácté místo jsme měli radost, a to jsme ještě měli v závěru problémy se spojkou, což nás stálo další cenné sekundy. Celkově to beru jako dobrý výsledek,“ pochvaloval si zlepšení v poslední třetině závodu Jaroslav Pešl. V cíli si 30letý pilot pochvaloval i spolupráci se zkušeným navigátorem Richardem Lasevičem, se kterým se dal dohromady poprvé v životě. „S Richardem jsme si to užili a spolupráce fungovala výborně. Pomohl mi mnoha dobrými radami a postřehy, je to zkušený harcovník,“ chválil si valašskomeziříčský jezdec spolupráci v kokpitu devítkového Lancera. Největší radost však měl Pešl z toho, že se dá - za určitých okolností - jezdit ve výsledkové listině hodně vysoko. „Myslím, že jsme si opět potvrdil, že se celkem dá jezdit na hranici absolutní desítky, když ovšem máte odpovídající technické zázemí a samozřejmě i trošku štěstí. Do budoucna věřím, že když budeme makat, dá se jezdit kolem desítky, případně i v desítce,“ pousmívá se Jaroslav Pešl. Jeho dalším závodem bude poslední díl sprintového šampionátu - Alza.cz Partr Rally Vsetín, která se pojede v sobotu 23. října.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?