Pešl v Jeseníkách vyměnil spolujezdce, výsledek ho potěšil

Pešl, Jaroslav
Pešl, Jaroslav, foto: Šedivec
Mira Vebr 13. října 2010 16:12
Sdílej:

Valašské Meziříčí - Jen měsíc po nejlepším výsledku kariéry na sprintu ve Vyškově (11. místo absolutně a 6. příčka ve třídě N4) si vyjel valašskomeziříčský jezdec Jaroslav Pešl další velmi cenný výsledek. Pešl tentokrát s netradičním spolujezdcem Richardem Lasevičem dojel o druhém říjnovém víkendu na AZ Pneu Rally Jeseníky na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě N4 dokončila posádka Toba Czech MH Racing Teamu na 8. pozici.

Předposlední podnik sprintového šampionátu, který měl celkem devět rychlostních testů, nezačali Pešl s Lasevičem, zrovna nejlépe. V první rundě obsahující tři zkoušky se pohybovali oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX kolem dvacátého místa absolutně. Podobné to bylo i ve druhé rundě zkoušek, tedy na čtvrté až šesté erzetě, kde to opět byly časy těsně za první dvacítkou. Celkově byla posádka Toba Czech MH Racing teamu na 20. místě absolutně. „Úvodní dvě rundy se nám opravdu moc nepovedly. Měli jsme hodně špatně zvolené pneumatiky, což se prostě musí na výsledných časech projevit,“ zhodnotil první šest měřených testů pilot posádky Jaroslav Pešl. Výrazná změna k lepšímu však přišla až v poslední třetí rundě. V ní Pešl ještě pořádně zatáhl. Výrazně zrychlil a ještě ostře atakoval první patnáctku celkového pořadí. Nakonec z toho bylo 16. místo absolutně a osmá příčka ve třídě N4. „Na poslední rundu jsme už měli dobře zvolené obutí a bylo to teda pořádně poznat. Dělá to skutečně pořádných pár vteřin na každém kilometru. Z postupu na celkové šestnácté místo jsme měli radost, a to jsme ještě měli v závěru problémy se spojkou, což nás stálo další cenné sekundy. Celkově to beru jako dobrý výsledek,“ pochvaloval si zlepšení v poslední třetině závodu Jaroslav Pešl. V cíli si 30letý pilot pochvaloval i spolupráci se zkušeným navigátorem Richardem Lasevičem, se kterým se dal dohromady poprvé v životě. „S Richardem jsme si to užili a spolupráce fungovala výborně. Pomohl mi mnoha dobrými radami a postřehy, je to zkušený harcovník,“ chválil si valašskomeziříčský jezdec spolupráci v kokpitu devítkového Lancera. Největší radost však měl Pešl z toho, že se dá - za určitých okolností - jezdit ve výsledkové listině hodně vysoko. „Myslím, že jsme si opět potvrdil, že se celkem dá jezdit na hranici absolutní desítky, když ovšem máte odpovídající technické zázemí a samozřejmě i trošku štěstí. Do budoucna věřím, že když budeme makat, dá se jezdit kolem desítky, případně i v desítce,“ pousmívá se Jaroslav Pešl. Jeho dalším závodem bude poslední díl sprintového šampionátu - Alza.cz Partr Rally Vsetín, která se pojede v sobotu 23. října.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.