Valašské Meziříčí - Jen měsíc po nejlepším výsledku kariéry na sprintu ve Vyškově (11. místo absolutně a 6. příčka ve třídě N4) si vyjel valašskomeziříčský jezdec Jaroslav Pešl další velmi cenný výsledek. Pešl tentokrát s netradičním spolujezdcem Richardem Lasevičem dojel o druhém říjnovém víkendu na AZ Pneu Rally Jeseníky na pěkném 16. místě absolutně, ve své třídě N4 dokončila posádka Toba Czech MH Racing Teamu na 8. pozici.
Předposlední podnik sprintového šampionátu, který měl celkem devět rychlostních testů, nezačali Pešl s Lasevičem, zrovna nejlépe. V první rundě obsahující tři zkoušky se pohybovali oba borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX kolem dvacátého místa absolutně. Podobné to bylo i ve druhé rundě zkoušek, tedy na čtvrté až šesté erzetě, kde to opět byly časy těsně za první dvacítkou. Celkově byla posádka Toba Czech MH Racing teamu na 20. místě absolutně. „Úvodní dvě rundy se nám opravdu moc nepovedly. Měli jsme hodně špatně zvolené pneumatiky, což se prostě musí na výsledných časech projevit,“ zhodnotil první šest měřených testů pilot posádky Jaroslav Pešl. Výrazná změna k lepšímu však přišla až v poslední třetí rundě. V ní Pešl ještě pořádně zatáhl. Výrazně zrychlil a ještě ostře atakoval první patnáctku celkového pořadí. Nakonec z toho bylo 16. místo absolutně a osmá příčka ve třídě N4. „Na poslední rundu jsme už měli dobře zvolené obutí a bylo to teda pořádně poznat. Dělá to skutečně pořádných pár vteřin na každém kilometru. Z postupu na celkové šestnácté místo jsme měli radost, a to jsme ještě měli v závěru problémy se spojkou, což nás stálo další cenné sekundy. Celkově to beru jako dobrý výsledek,“ pochvaloval si zlepšení v poslední třetině závodu Jaroslav Pešl. V cíli si 30letý pilot pochvaloval i spolupráci se zkušeným navigátorem Richardem Lasevičem, se kterým se dal dohromady poprvé v životě. „S Richardem jsme si to užili a spolupráce fungovala výborně. Pomohl mi mnoha dobrými radami a postřehy, je to zkušený harcovník,“ chválil si valašskomeziříčský jezdec spolupráci v kokpitu devítkového Lancera. Největší radost však měl Pešl z toho, že se dá - za určitých okolností - jezdit ve výsledkové listině hodně vysoko. „Myslím, že jsme si opět potvrdil, že se celkem dá jezdit na hranici absolutní desítky, když ovšem máte odpovídající technické zázemí a samozřejmě i trošku štěstí. Do budoucna věřím, že když budeme makat, dá se jezdit kolem desítky, případně i v desítce,“ pousmívá se Jaroslav Pešl. Jeho dalším závodem bude poslední díl sprintového šampionátu - Alza.cz Partr Rally Vsetín, která se pojede v sobotu 23. října.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.