Poslední závod sezony 2010 Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se konal ve středočeském kraji, konkrétně v Příbrami. Na startu nechyběla, stejně jako v předchozích soutěžích velkého mistráku, valašská posádka Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš, kteří opět usedli do svého Mitsubishi Lancer EVO IX.
Po velmi dobrém umístění z Barum Czech Rally Zlín 2010, kde Mirek s Tomášem obsadili vynikající 14. místo v absolutní klasifikaci a druhé místo za Václavem Pechem ve třídě N4CZ, si dělala posádka z Hutiska – Solance zálusk i na bodový přísun v Příbrami.
Od tamních pořadatelů dostal Mirek přidělené startovní číslo 11. Úvod závěrečného podniku mezinárodního mistrovství byl pro kluky z Valašska opatrnější. Ale již na třetí rychlostní zkoušce ukázal Mistr Evropy ze závodů do vrchu z roku 2008 své kvality, když zajel pátý nejrychlejší čas. Po úvodní sekci první etapy byli Mirek s Tomášem klasifikováni na 10. místě absolutního pořadí. „Říkali jsme si, že pojedeme hlavně v klidu, abychom neudělali žádnou chybu, a podle toho jsme i jeli. Začali jsme volněji a postupně jsme tempo zrychlovali,“ uvedl
Miroslav Jakeš v servise po prvních třech odjetých rychlostních zkouškách. Také v následujícím kole erzet si valašský jezdecký talent držel nastavenou laťku a umístění v první desítce. Díky časům dosaženým v jednotlivých testech se posunul v průběžném hodnocení o jedno místo výše. Ve třídě N4 si Jakešové drželi 5. místo za Pechem, Štajfem, Orsákem a Trinerem. „Auto fungovalo bez jediné chybičky. Neměli jsme během první etapy vůbec žádné problémy. Byla to jen trochu loterie s pneumatikami, ale my jsme se většinou trefili do správné volby. I to nám trochu hrálo do karet,“ stručně popsal první den závodění v Příbrami otec mladého jezdce a zároveň šéf Tomicar týmu Karel Jakeš. A tak Mirek s Tomášem mohli usínat s chladnou hlavou a těšit se, co jim přichystá další den.
Úvodní dvě sobotní zkoušky si Mirek s Tomášem doslova vychutnali a svým soupeřům poslali vizitku hodných velkých jezdců. Obě zkoušky zajeli shodně ve čtvrtém nejrychlejším čase. Rychlejší byli pouze Pech, Tarabus aValoušek. Po 10. RZ se díky skvěle zajetým časům posádka posunula na 6. místo absolutního pořadí a 3. místo ve třídě N4. Posun vpřed neovlivnily ani defekty. Ty naštěstí pro posádku přišly vždy až ke konci rychlostních zkoušek a na dosažený čas měly minimální dopad. Pak přišla osudná 11. rychlostní zkouška, která valašské posádce vystavila v soutěži stopku. „Začátek druhé etapy se nám hodně povedl, ale nakonec jsme závod nedokončili. Bohužel technice neporučíme a ze hry nás vyřadila úplně rozpadlá převodovka. Než kluci odstoupili, zajížděli hodně pěkné časy. Zavánělo to velmi dobrým výsledkem, ale nakonec jsme jeli domů s prázdnou,“ uvedl Karel Jakeš. Dobře rozjetá a nedokončená soutěž hodně zamrzí, a tak celý tým odjížděl z Příbrami hodně zklamaný.
Nyní je už ovšem mitsubishi po důkladné prohlídce v pořádku a auto i posádka jsou připraveny na další start. Ten se uskuteční již tuto sobotu při AZ Pneu Rally Jeseníky. Startovní číslo Mirek s Tomášem ani nemusí přelepovat, neboť i v Jeseníkách, stejně jako v Příbrami, povezou jedenáctku. „Naše případné další starty v letošní sezoně se budou odvíjet podle toho, jak dopadneme v sobotu v Jeseníkách. V této chvíli neplánujeme start na závěrečném sprintu ve Vsetíně. Nad Mikuláš rally a Pražským rallysprintem visí rovněž otazník. Vše budeme řešit průběžně,“ poodhalil okénko nejbližšího startu a zbytku sezony 2010 Karel Jakeš.
Miroslav Vebr
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.