Jakeše z bojů vyřadila převodovka

rally příbram
rally příbram, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 5. října 2010 09:43
Sdílej:

Poslední závod sezony 2010 Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally se konal ve středočeském kraji, konkrétně v Příbrami. Na startu nechyběla, stejně jako v předchozích soutěžích velkého mistráku, valašská posádka Miroslav Jakeš – Tomáš Jakeš, kteří opět usedli do svého Mitsubishi Lancer EVO IX.

Po velmi dobrém umístění z Barum Czech Rally Zlín 2010, kde Mirek s Tomášem obsadili vynikající 14. místo v absolutní klasifikaci a druhé místo za Václavem Pechem ve třídě N4CZ, si dělala posádka z Hutiska – Solance zálusk i na bodový přísun v Příbrami.

Od tamních pořadatelů dostal Mirek přidělené startovní číslo 11. Úvod závěrečného podniku mezinárodního mistrovství byl pro kluky z Valašska opatrnější. Ale již na třetí rychlostní zkoušce ukázal Mistr Evropy ze závodů do vrchu z roku 2008 své kvality, když zajel pátý nejrychlejší čas. Po úvodní sekci první etapy byli Mirek s Tomášem klasifikováni na 10. místě absolutního pořadí. „Říkali jsme si, že pojedeme hlavně v klidu, abychom neudělali žádnou chybu, a podle toho jsme i jeli. Začali jsme volněji a postupně jsme tempo zrychlovali,“ uvedl

Miroslav Jakeš v servise po prvních třech odjetých rychlostních zkouškách. Také v následujícím kole erzet si valašský jezdecký talent držel nastavenou laťku a umístění v první desítce. Díky časům dosaženým v jednotlivých testech se posunul v průběžném hodnocení o jedno místo výše. Ve třídě N4 si Jakešové drželi 5. místo za Pechem, Štajfem, Orsákem a Trinerem. „Auto fungovalo bez jediné chybičky. Neměli jsme během první etapy vůbec žádné problémy. Byla to jen trochu loterie s pneumatikami, ale my jsme se většinou trefili do správné volby. I to nám trochu hrálo do karet,“ stručně popsal první den závodění v Příbrami otec mladého jezdce a zároveň šéf Tomicar týmu Karel Jakeš. A tak Mirek s Tomášem mohli usínat s chladnou hlavou a těšit se, co jim přichystá další den.

Úvodní dvě sobotní zkoušky si Mirek s Tomášem doslova vychutnali a svým soupeřům poslali vizitku hodných velkých jezdců. Obě zkoušky zajeli shodně ve čtvrtém nejrychlejším čase. Rychlejší byli pouze Pech, Tarabus aValoušek. Po 10. RZ se díky skvěle zajetým časům posádka posunula na 6. místo absolutního pořadí a 3. místo ve třídě N4. Posun vpřed neovlivnily ani defekty. Ty naštěstí pro posádku přišly vždy až ke konci rychlostních zkoušek a na dosažený čas měly minimální dopad. Pak přišla osudná 11. rychlostní zkouška,  která valašské posádce vystavila v soutěži stopku. „Začátek druhé etapy se nám hodně povedl, ale nakonec jsme závod nedokončili. Bohužel technice neporučíme a ze hry nás vyřadila úplně rozpadlá převodovka. Než kluci odstoupili, zajížděli hodně pěkné časy. Zavánělo to velmi dobrým výsledkem, ale nakonec jsme jeli domů s prázdnou,“  uvedl Karel Jakeš. Dobře rozjetá a nedokončená soutěž hodně zamrzí, a tak celý tým odjížděl z Příbrami hodně zklamaný.

Nyní je už ovšem mitsubishi po důkladné prohlídce v pořádku a auto i posádka jsou připraveny na další start. Ten se uskuteční již tuto sobotu při AZ Pneu Rally Jeseníky. Startovní číslo Mirek s Tomášem ani nemusí přelepovat, neboť i v Jeseníkách, stejně jako v Příbrami, povezou jedenáctku. „Naše případné další starty v letošní sezoně se budou odvíjet podle toho, jak dopadneme v sobotu v Jeseníkách. V této chvíli neplánujeme start na závěrečném sprintu ve Vsetíně. Nad Mikuláš rally a Pražským rallysprintem visí rovněž otazník. Vše budeme řešit průběžně,“ poodhalil okénko nejbližšího startu a zbytku sezony 2010 Karel Jakeš.

Miroslav Vebr

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.