Pravidelný účastník sprintů Petr Pelech se s Hondou Civic Type-R postaví i na start Barumky. Loni si posádka odbyla premiéru ve velkém mistráku, letos postoupí ještě o krok výše.
Loňští vicemistři sprintové třídy N3 letos opět bojují v malém mistráku o mistrovský titul a po Rally Agropa Pačejov jim zatím patří průběžné první místo ve třídě. Loni si Petr poprvé vyzkoušel velký mistrák při Rally Příbram. Letos posádka zvolila start na Barum rally, která je zařazená i do šampionátu IRC. Proč zrovna Barumka? „Výrobce nealko piva Fríí je naším sponzorem a zároveň se sponzorsky podílí i na Barum rally,“ vysvětluje Petr, proč padla volba výletu za „velkými kluky“ zrovna na nejprestižnější českou soutěž.
Dnes posádka Pelech - Zimolka najížděla nedělní rychlostní testy a zatím si to velmi užívá. „Ze sprintů jsme zvyklí tak na maximálně 15 km dlouhou zkoušku. Tady je to o něčem jiném. Jedna runda vydá vlastně za celý sprint. Vůbec si třeba nedokážu představit jestli nám vydrží brzdy. Nikdy jsme totiž nemuseli řešit otázku, jak moc šetřit auto. Ve sprintech je servis pokaždé doslova za rohem,“ vypočítává Petr.
Všechny fanoušky rally zároveň zveme v pátek ve 12 hodin na zlínské náměstí, kde bude probíhat autogramiáda posádky. Honda Civic Type-R oděná do designu nealko piva Fríí vyrazí v pátek na start městské speciálky se startovním číslem 105 na dveřích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?