Slovenský RUFA Šport Team bojoval s posádkou Per Gunnar Andersson – Anders Frederiksson o prvenstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu SWRC na ADAC Rallye Deutschland, smola ich však v poslednom dni súťaže odsunula na konečné tretie miesto.
Už od prvej rýchlostnej skúšky tohtoročnej nemeckej rally sa švédska posádka reprezentujúca slovenský RUFA Šport Team zaradila medzi najrýchlejšiu trojicu bojujúcu o body v rámci seriálu SWRC. Po prvom dni súťaže síce ešte okupovala druhú priečku s minimálnou stratou päť sekúnd na vedúcu posádku, na konci druhého dňa sa situácia otočila a vedenie o päť sekúnd patrilo posádke RUFA Šport Teamu, čo dávalo tímu nádej na víťazstvo. Prišla však prvá rýchlostná skúška posledného dňa a jeden z mnohých horizontov nemeckej rally. Za ním čakalo na Anderssona s Frederikssonom prekvapenie, ktoré Per Gunnar Andersson opísal nasledovne: „Po jednej pravej zákrute nasledoval horizont, kde nám po skoku a následnom dopade praskol disk kolesa. Samozrejme s takouto poruchou sa nedalo ďalej pokračovať, čiže nasledovala výmena kolesa a strata v podobe vyše troch minút.“ Vzniknutá strata okamžite posunula posádku RUFA Šport Teamu na štvrtú priečku medzi posádkami bojujúcimi o body v rámci seriálu SWRC. Následnou stíhacou jazdou sa podarilo Anderssonovi s Frederikssonom poskočiť o jednu priečku vyššie, čiže na tretie miesto. „Rally šport je aj o poruchách, haváriách, ale aj nečakaných udalostiach. Jednoducho pri rally športe musíte mať na svojej strane aj šťastie. S výkonom posádky som nadmieru spokojný, takéto poruchy sa stávajú, je to proste smola. Bojovali sme o víťazstvo, ale aj tretie miesto je super. Som spokojný,“ vyjadril pocity po súťaži manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.Miro Majláth
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?