Slovenský RUFA Šport Team bojoval s posádkou Per Gunnar Andersson – Anders Frederiksson o prvenstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu SWRC na ADAC Rallye Deutschland, smola ich však v poslednom dni súťaže odsunula na konečné tretie miesto.
Už od prvej rýchlostnej skúšky tohtoročnej nemeckej rally sa švédska posádka reprezentujúca slovenský RUFA Šport Team zaradila medzi najrýchlejšiu trojicu bojujúcu o body v rámci seriálu SWRC. Po prvom dni súťaže síce ešte okupovala druhú priečku s minimálnou stratou päť sekúnd na vedúcu posádku, na konci druhého dňa sa situácia otočila a vedenie o päť sekúnd patrilo posádke RUFA Šport Teamu, čo dávalo tímu nádej na víťazstvo. Prišla však prvá rýchlostná skúška posledného dňa a jeden z mnohých horizontov nemeckej rally. Za ním čakalo na Anderssona s Frederikssonom prekvapenie, ktoré Per Gunnar Andersson opísal nasledovne: „Po jednej pravej zákrute nasledoval horizont, kde nám po skoku a následnom dopade praskol disk kolesa. Samozrejme s takouto poruchou sa nedalo ďalej pokračovať, čiže nasledovala výmena kolesa a strata v podobe vyše troch minút.“ Vzniknutá strata okamžite posunula posádku RUFA Šport Teamu na štvrtú priečku medzi posádkami bojujúcimi o body v rámci seriálu SWRC. Následnou stíhacou jazdou sa podarilo Anderssonovi s Frederikssonom poskočiť o jednu priečku vyššie, čiže na tretie miesto. „Rally šport je aj o poruchách, haváriách, ale aj nečakaných udalostiach. Jednoducho pri rally športe musíte mať na svojej strane aj šťastie. S výkonom posádky som nadmieru spokojný, takéto poruchy sa stávajú, je to proste smola. Bojovali sme o víťazstvo, ale aj tretie miesto je super. Som spokojný,“ vyjadril pocity po súťaži manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.Miro Majláth
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?