Slovenský RUFA Šport Team bojoval s posádkou Per Gunnar Andersson – Anders Frederiksson o prvenstvo v rámci podujatia zaradeného do seriálu SWRC na ADAC Rallye Deutschland, smola ich však v poslednom dni súťaže odsunula na konečné tretie miesto.
Už od prvej rýchlostnej skúšky tohtoročnej nemeckej rally sa švédska posádka reprezentujúca slovenský RUFA Šport Team zaradila medzi najrýchlejšiu trojicu bojujúcu o body v rámci seriálu SWRC. Po prvom dni súťaže síce ešte okupovala druhú priečku s minimálnou stratou päť sekúnd na vedúcu posádku, na konci druhého dňa sa situácia otočila a vedenie o päť sekúnd patrilo posádke RUFA Šport Teamu, čo dávalo tímu nádej na víťazstvo. Prišla však prvá rýchlostná skúška posledného dňa a jeden z mnohých horizontov nemeckej rally. Za ním čakalo na Anderssona s Frederikssonom prekvapenie, ktoré Per Gunnar Andersson opísal nasledovne: „Po jednej pravej zákrute nasledoval horizont, kde nám po skoku a následnom dopade praskol disk kolesa. Samozrejme s takouto poruchou sa nedalo ďalej pokračovať, čiže nasledovala výmena kolesa a strata v podobe vyše troch minút.“ Vzniknutá strata okamžite posunula posádku RUFA Šport Teamu na štvrtú priečku medzi posádkami bojujúcimi o body v rámci seriálu SWRC. Následnou stíhacou jazdou sa podarilo Anderssonovi s Frederikssonom poskočiť o jednu priečku vyššie, čiže na tretie miesto. „Rally šport je aj o poruchách, haváriách, ale aj nečakaných udalostiach. Jednoducho pri rally športe musíte mať na svojej strane aj šťastie. S výkonom posádky som nadmieru spokojný, takéto poruchy sa stávajú, je to proste smola. Bojovali sme o víťazstvo, ale aj tretie miesto je super. Som spokojný,“ vyjadril pocity po súťaži manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.Miro Majláth
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).