Zní to jako ohraná písnička, ale posádky ASCOT MB motorsportu Petr Pelech – Aleš Zimolka a Pavel Pelech – Lucie Hendrychová opět dominovaly ve třídě N3 resp. N2.
Meteorologové již na několik předchozích sprintů slibovali déšť, který se většinou nedostavil. Tentokráte jim ale předpověď vyšla do puntíku a volba pneumatik pro pačejovský sprint zůstala jasná. Posádky ASCOT MB motorsportu měly před závodem z mokré tratě oprávněný respekt. Nakonec se ale s rozmary počasí popasovaly na výbornou.Petr si pod letní soutěží představuje spíše závod, na kterém je třeba řešit pití do auta a plavky. Počasí panující v Pačejově je typické spíše pro podzimní Vsetín. Už páteční trénink na suchých gumách byl pro posádku velký zážitek, který ještě umocnila taneční zábava v penziónu s příznačným jménem „V ráji“ trvající dlouho do noci.Strategie pro samotný závod byla jasná: „Protože už jsme s Alešem seriózní pánové, máme strach jezdit v dešti rychle. Navíc konkurence v Pačejově byla nadstandardní, rozhodli jsme se proto rozkoukat se a zabojovat později - ale pravda, na „bednu“ jsme chtěli,“ dodává Petr. Z vlažného začátku se po první rundě vyklubalo vedení ve třídě. Bylo však jasné, že soupeři v čele s Jardou Roubíčkem, Václavem Stejskalem i Oldřichem Hrubým budou zrychlovat. I druhou rundou posádka prosvištěla bez chybičky (tedy kromě přejeté kočky na RZ4 – onboard najdete na našem facebooku). „Ve chvíli, kdy jsme odjížděli do posledního kola erzet, začalo znovu hustě pršet. Sedmou erzetu jsme ještě jakžtakž zvládli, před osmou nám ale v podstatě zkolaboval ofuk předního okna a poslední dvě erzety jsme projeli v mlze husté tak, že by se dala krájet. Nevím, jak je to možné, ale u našeho většinou dokonalého auta, se dokázaly zamlžit i venkovní zpětná zrcátka! Zvlášť poslední erzeta byla strašidelná – místo závodění jsme se snažili skrz totálně zamlžená okna aspoň najít cestu. Když jsme v cíli viděli, že jsme se oproti druhému průjezdu zhoršili o 50 vteřin, krve by se v nás nedořezal! Zdá se ale, že při nás tentokrát stáli všichni svatí, náskok z předchozích dvou kol byl dostatečný, navíc Václav Stejskal měl technické problémy, takže vavříny za třídu N3 si zase vezeme do Boleslavi. A přiznáme se, že tohle vítězství nás letos asi těší nejvíc – uprostřed toho šíleného počasí se povedlo přežít, vyhrát a porazit i naše mistry, no prostě čistá radost!“ raduje se Petr. Pro mladšího z bratrů Pelechových Pavla byl Pačejov novou soutěží a také prvním letošním závodem, kde se dostalo na mokré pneumatiky. Úvod soutěže mladému pilotovi a jeho Hondě Civic Vti nevyšel podle představ a na pohodě nepřidal ani špatně fungující interkom. V čele se usadil zásadní „nepřítel“ Patrik Rujbr a ze zadu ohrožoval posádku zkušený Jakub Brázda. Posledně jmenovaný ale závod nakonec nedokončil. „RZ 2 a 3 jsme projeli podle našeho vnímání velmi nesoustředěně, ale kupodivu nás i taková jízda vynesla do čela,“ diví se Pavel. „Po první rundě jsme vedli před Patrikem o necelou půlminutu. V RZ4 jsme trochu přesmykovali divácké místo, ztratili pár vteřin, ale snad získáme alespoň zajímavé záběry, když už na nás měli fotografové o něco více času :-) Zároveň přestalo tak hrozně pršet, takže jsme si konečně mohli prohlédnout tratě, po kterých jsme úspěšně klouzali. Bylo fajn vidět bráchu startovat kus před námi, o něco šílenější bylo vidět v cíli RZ jeho neuvěřitelné časy. Třetí kolo jsme zahájili po infarktovém servisu (rozestup od Petra byl jen 5 minut a Zbudilovci opravovali „tajpáří“ výfuk) opět mohutným lijákem, takže ze zbytku soutěže se stal boj o udržení se na trati. Všichni soupeři (dojelo nás v N2 jen 5) asi trochu zvolnili, takže v cíli jsme měli náskok okolo minuty. Jako velebonus jsme zjistili, že jsme se umístili jako druhá nejúspěšnější smíšená posádka za J. Petákem s A. Benešovou (pravda, o sedm minut...). Deštivá cesta do povodňového Liberce pak byla zpestřená ještě výměnou prasklé pneu na vleku, aneb každý závod aspoň gumu!“ usmívá se mladý pilot.Oba piloti závěrem vyzdvihují práce mechaniků a hlavně pořadatelů, kteří i v psím počasí dokázali pro posádky uspořádat pěknou soutěž.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).