Do startu XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa zbývají jen hodiny. Je tedy na čase představit si trochu podrobněji trať této soutěže. Již v pátek od 16 hodin bude probíhat přejímka v areálu firmy Autospol Plus Horažďovice. Úderem 18. hodiny odstartuje předstartovní show na horažďovickém náměstí. Představení vybraných posádek bude probíhat tamtéž mezi 19. a 21. hodinou. Celý program zakončí slavnostní ohňostroj ve 22 hodin.
Samotná soutěž tradičně začíná startem na horažďovickém náměstí Míru. Tam sjede první posádka ze startovní rampy v sobotu v 8:30 hodin. Jako první rychlostní zkouška byl do itineráře XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa zařazen tradiční úsek Strážovice - Nehodív. RZ bude mít až na drobné změny stejnou podobu jako v roce 2008. Startuje se nad obcí Neprochovy. Rychlou pasáží se posádky dostanou do obce Strážovice. Tam se nachází oblíbené divácké místo s objezdem rybníčku po místní komunikaci. Přístup diváků bude možný od Pačejova nádraží s parkováním na příjezdové komunikaci. Po výjezdu ze Strážovic následuje umělý retardér a rychlé odbočení na Loužnou. Následně se na uskákaném asfaltu posádky dostanou do obce Loužná, kde je čeká obtížná levá zatáčka a několik rychlých esíček mezi domy. Následuje úsek plný rychlých zatáček, který vyvrcholí diváckým průjezdem obcí Nehodív. Zde bude k vidění ostré levé odbočení a následná pravá vracečka přes hranu. Divák zde má jedinečnou možnost sledovat dva průjezdy na jedné RZ díky tomu, že se trať na návsi potkává. Přístup diváků bude možný od obce Štipoklasy nebo pěšky od obce Myslív.Druhou rychlostní zkouškou bude úsek zvaný Háj. Tato specifická RZ má mnoho skalních příznivců, mnohými posádkami je však na druhé straně proklínána. Převážná část totiž vede po úzké lesní cestě, která neobyčejně klouže. Letošní varianta zkoušky startuje až za obcí Komušín. Po rychlé pasáži následuje ostré odbočení vpravo do bývalého vojenského prostoru Háj. Tento úsek bude divácky velmi atraktivní a přehledný. Po odbočení následuje několik technických zatáček mezi poli. Pak na posádky čeká atraktivní průjezd samotnou lokalitou Háj, kde si diváci bezesporu najdou hned několik atraktivních míst. Přístup do tohoto prostoru je však možný pouze pěšky od obce Babín, kde bude zřízeno parkoviště pro diváky. Do cíle v Horažďovicích-předměstí čeká na posádky ještě několik zrádných míst s obtížným přejezdem po hrázi rybníka a atraktivním příjezdem do cíle. Tato místa jsou však přístupná pouze pěšky a výhradně před uzavřením RZ.Jako třetí v pořadí čeká na posádky úplně nová rychlostní zkouška Hlupín - Čečelovice. Celá je vedena po úzkých místních komunikacích, které jsou přístupné většinou pouze pěšky. Velmi atraktivní divácké místo se nachází v obci Mečíchov, kde na posádky čeká divácky zajímavý průjezd po návsi. Lze tady očekávat dlouhé a široké smyky. Další přístup do RZ je v obci Bratronice, zde se nachází levé a následné pravé odbočení. Divácké místo je však až v obci Záboří. Tady následuje obtížný průjezd dvou přírodních retardérů Poslední možný přístup do RZ je od cíle, kde je možné sledovat výjezd z místní komunikace na hlavní silnici těsně před cílem.Po absolvování těchto tří testů zamíří posádky na letiště do obce Pole, kde je čeká přeskupení a servis. Po tomto servisu následuje druhá a třetí sekce stejných RZ. Na závěr ještě posádky zajedou do servisu a pak je čeká už jen cílová rampa na náměstí v Horažďovicích, kde bude premiérově i rozdávání cen a vyhlášení výsledků bezprostředně po dojezdu.Na oficiálních stránkách www.rallyagropa.cz naleznete doporučená divácká místa. Tato místa jsou atraktivní a přehledná, je zde i dostatek místa pro parkování. K těmto místům navíc navedou diváky ukazatele s číslem diváckého místa a šipkou. Na každém diváckém místě je zajištěno občerstvení. Na žádné rychlostní zkoušce ani v servisu pořadatel nevybírá vstupné. Celou soutěž tak můžete sledovat zadarmo.Ředitelství FUCHS OIL Rally Agropa přeje mnoho krásných sportovních zážitků u trati rychlostních zkoušek i mimo ně. Na oficiálních internetových stránkách www.rallyagropa.cz je možné najít podrobný popis rychlostních zkoušek, diváckého průvodce i ostatní informace týkající se XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?