Seznam přihlášených posádek napovídá, že se bude jednat o nejkvalitněji obsazenou pačejovskou soutěž v její dlouhé historii. Na startu by se mělo objevit pět vozidel nejvyšší specifikace WRC, stejný počet startujících má i nejprestižnější kategorie MMČR S2000.
K tomu připočítejme několik dalších vozidel kategorie S2, startujících společně s WRC, plus smečku velmi kvalitních posádek kategorie N4. Do MČR ve sprintrally je přihlášeno 84 posádek. Doplňuje je jedna posádka bodující do poháru mládeže. V Pačejově se tradičně pojede i MČR historických automobilů, to však čítá pouhých 8 posádek. Hojnou účastí obohatí letošní "Agropu" K4 pohár ČR v rally, kde je přihlášeno 23 dvojic.
Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před zlínskou Barum rally, najdeme ve startovní listině nejedno překvapení. Jedno z nich si pro diváky připravilo několik jezdců startujících pouze v MMČR. Začněme u startovního čísla 1. To bude mít na dveřích několikanásobný mistr ČR Václav Pech. Neusedne však do tradičního Mitsubishi, ale osedlá velmi atraktivní vůz BMW M3. Přestože se jedná o takřka historický automobil, spadá do nejsilnější třídy S2. V letošním roce je tomu 15 let, co Václav Pech s Petrem Uhlem na Rally Agropa zahájili svou úspěšnou soutěžáckou kariéru. Protože to tehdy bylo s historickým vozem Škoda 1000 MB, chce posádka toto jubileum oslavit také s netradičním vozem. Sám jezdec říká, že vozidlo je rychlostně srovnatelné s dnešními speciály. Očekávat od něj můžeme hlavně dlouhé smyky pro pobavení diváků. Podobné překvapení si přichystal i další jezdec ze špičky MMČR Václav Arazim. Ten představí slavný vůz Ford Sierra Cosworth opět v nejvyšší třídě S2. Stejně jako u Pecha půjde asi hlavně o pobavení sebe a diváků.
Boj o vítězství by měli svádět aspiranti na titul mistra ČR. Jedním z nich je Roman Kresta. Ten pojede poprvé se Škodou Fabia S2000, se kterou chce na Barum rally bojovat o titul v MMČR. Do Pačejova přiveze i svého spolujezdce z velkého mistrovství Petra Grosse namísto tradičního Tomáše Kašpárka. Boj o titul mu bude chtít znepříjemnit především vítěz poslední soutěže na Vysočině Jarek Orsák. Ten nastoupí do boje s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX. Pozadu určitě nezůstane ani další s favoritů Jan Štěpánek na Octavii WRC. Na jihozápadě Čech se většinou daří i Josefu Petákovi s Peugeotem 207 S2000. Velkým favoritem bude i vítěz XXX. Rally Agropa Roman Odložilík. Ten do Pačejova stejně jako do Lužických hor přiveze vůz s nejlepším rodokmenem na světě. Jedná se o Citroen Xsara WRC, se kterým brázdil světové tratě i mnohonásobný mistr světa Sebastien Loeb. Do bojů o poháry bude chtít určitě promluvit dvojice mladíků Martin Semerád a Jan Černý na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX. S netradičním vozem bude startovat i zádveřický Antonín Tlusťák. Ten svoji Fabii půjčil Romanu Krestovi, který mu na oplátku dal k dispozici Peugeot 207 S2000. Se špičkovou Fabií WRC se představí Milan Pantálek, po pauze hlásí návrat i plzeňský Viktor Szabó, který by měl představit Octavii WRC. Další atraktivní WRC by měl osedlat vsetínský Jaromír Tomaštík. Bude se jednat o legendární vůz Subaru Impreza WRC. Jedno překvapení se ještě skrývá v kategorii S2000. Jedná se o Ford Fiesta S2000. Pilotovat ji bude ukrajinský pilot Oleksii Tamrazov.
Kvalitní obsazení nabídne i skupina A. Tam budou o nejvyšší vavříny bojovat Petr Brynda s Renaultem Clio a Jan Dohnal se Suzuki Swift S1600. Pozadu určitě nezůstane ani Lubomír Minařík s dalším Cliem, nebo Václav Dunovský se Suzuki Ignis S1600. Citroeny C2 S1600 představí Antonín Novák a Lukáš Pondělíček. Také v nižších třídách lze očekávat zajímavé souboje.
V rally historických automobilů se sešlo jen 8 posádek. Mezi největší favority bude patřit účastník mistrovství Evropy Miroslav Janota na Opelu Kadett GTe. Se stejným vozem mu bude chtít sekundovat Zdeněk Tichý.
Pohár K4 bude bohužel ochuzen o velkého favorita Petra Šimurdu. Ten musel svoji účast odvolat ještě před uzávěrkou přihlášek pro technickou závadu svého Opelu Kadet GTe. Mezi největší favority tak bude patřit rodinné duo Hendrichů na Mitsubishi Lancer EVO VII. Zajímavostí je určitě návrat nestora českých rally Ladislava Kopelenta na Škodě Felicia KIT Car. Podle výsledků z amatérských soutěží, které v poslední době jezdí, můžeme i jeho řadit mezi velké favority poháru K4.
Startovní listina XXXI. FUCHS Oil Rally Agropa je přinejmenším netradiční. Nezbývá než doufat, aby na ředitelství dorazilo co nejméně omluvenek a celá soutěž měla hladký průběh. Divákům pak nelze popřát nic jiného, než krásné sportovní zážitky, které seznam přihlášených slibuje.
Veškeré informace o XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa jsou k dispozici na www.rallyagropa.cz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?