Seznam přihlášených posádek napovídá, že se bude jednat o nejkvalitněji obsazenou pačejovskou soutěž v její dlouhé historii. Na startu by se mělo objevit pět vozidel nejvyšší specifikace WRC, stejný počet startujících má i nejprestižnější kategorie MMČR S2000.
K tomu připočítejme několik dalších vozidel kategorie S2, startujících společně s WRC, plus smečku velmi kvalitních posádek kategorie N4. Do MČR ve sprintrally je přihlášeno 84 posádek. Doplňuje je jedna posádka bodující do poháru mládeže. V Pačejově se tradičně pojede i MČR historických automobilů, to však čítá pouhých 8 posádek. Hojnou účastí obohatí letošní "Agropu" K4 pohár ČR v rally, kde je přihlášeno 23 dvojic.
Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před zlínskou Barum rally, najdeme ve startovní listině nejedno překvapení. Jedno z nich si pro diváky připravilo několik jezdců startujících pouze v MMČR. Začněme u startovního čísla 1. To bude mít na dveřích několikanásobný mistr ČR Václav Pech. Neusedne však do tradičního Mitsubishi, ale osedlá velmi atraktivní vůz BMW M3. Přestože se jedná o takřka historický automobil, spadá do nejsilnější třídy S2. V letošním roce je tomu 15 let, co Václav Pech s Petrem Uhlem na Rally Agropa zahájili svou úspěšnou soutěžáckou kariéru. Protože to tehdy bylo s historickým vozem Škoda 1000 MB, chce posádka toto jubileum oslavit také s netradičním vozem. Sám jezdec říká, že vozidlo je rychlostně srovnatelné s dnešními speciály. Očekávat od něj můžeme hlavně dlouhé smyky pro pobavení diváků. Podobné překvapení si přichystal i další jezdec ze špičky MMČR Václav Arazim. Ten představí slavný vůz Ford Sierra Cosworth opět v nejvyšší třídě S2. Stejně jako u Pecha půjde asi hlavně o pobavení sebe a diváků.
Boj o vítězství by měli svádět aspiranti na titul mistra ČR. Jedním z nich je Roman Kresta. Ten pojede poprvé se Škodou Fabia S2000, se kterou chce na Barum rally bojovat o titul v MMČR. Do Pačejova přiveze i svého spolujezdce z velkého mistrovství Petra Grosse namísto tradičního Tomáše Kašpárka. Boj o titul mu bude chtít znepříjemnit především vítěz poslední soutěže na Vysočině Jarek Orsák. Ten nastoupí do boje s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX. Pozadu určitě nezůstane ani další s favoritů Jan Štěpánek na Octavii WRC. Na jihozápadě Čech se většinou daří i Josefu Petákovi s Peugeotem 207 S2000. Velkým favoritem bude i vítěz XXX. Rally Agropa Roman Odložilík. Ten do Pačejova stejně jako do Lužických hor přiveze vůz s nejlepším rodokmenem na světě. Jedná se o Citroen Xsara WRC, se kterým brázdil světové tratě i mnohonásobný mistr světa Sebastien Loeb. Do bojů o poháry bude chtít určitě promluvit dvojice mladíků Martin Semerád a Jan Černý na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX. S netradičním vozem bude startovat i zádveřický Antonín Tlusťák. Ten svoji Fabii půjčil Romanu Krestovi, který mu na oplátku dal k dispozici Peugeot 207 S2000. Se špičkovou Fabií WRC se představí Milan Pantálek, po pauze hlásí návrat i plzeňský Viktor Szabó, který by měl představit Octavii WRC. Další atraktivní WRC by měl osedlat vsetínský Jaromír Tomaštík. Bude se jednat o legendární vůz Subaru Impreza WRC. Jedno překvapení se ještě skrývá v kategorii S2000. Jedná se o Ford Fiesta S2000. Pilotovat ji bude ukrajinský pilot Oleksii Tamrazov.
Kvalitní obsazení nabídne i skupina A. Tam budou o nejvyšší vavříny bojovat Petr Brynda s Renaultem Clio a Jan Dohnal se Suzuki Swift S1600. Pozadu určitě nezůstane ani Lubomír Minařík s dalším Cliem, nebo Václav Dunovský se Suzuki Ignis S1600. Citroeny C2 S1600 představí Antonín Novák a Lukáš Pondělíček. Také v nižších třídách lze očekávat zajímavé souboje.
V rally historických automobilů se sešlo jen 8 posádek. Mezi největší favority bude patřit účastník mistrovství Evropy Miroslav Janota na Opelu Kadett GTe. Se stejným vozem mu bude chtít sekundovat Zdeněk Tichý.
Pohár K4 bude bohužel ochuzen o velkého favorita Petra Šimurdu. Ten musel svoji účast odvolat ještě před uzávěrkou přihlášek pro technickou závadu svého Opelu Kadet GTe. Mezi největší favority tak bude patřit rodinné duo Hendrichů na Mitsubishi Lancer EVO VII. Zajímavostí je určitě návrat nestora českých rally Ladislava Kopelenta na Škodě Felicia KIT Car. Podle výsledků z amatérských soutěží, které v poslední době jezdí, můžeme i jeho řadit mezi velké favority poháru K4.
Startovní listina XXXI. FUCHS Oil Rally Agropa je přinejmenším netradiční. Nezbývá než doufat, aby na ředitelství dorazilo co nejméně omluvenek a celá soutěž měla hladký průběh. Divákům pak nelze popřát nic jiného, než krásné sportovní zážitky, které seznam přihlášených slibuje.
Veškeré informace o XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa jsou k dispozici na www.rallyagropa.cz.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).