Seznam přihlášených posádek napovídá, že se bude jednat o nejkvalitněji obsazenou pačejovskou soutěž v její dlouhé historii. Na startu by se mělo objevit pět vozidel nejvyšší specifikace WRC, stejný počet startujících má i nejprestižnější kategorie MMČR S2000.
K tomu připočítejme několik dalších vozidel kategorie S2, startujících společně s WRC, plus smečku velmi kvalitních posádek kategorie N4. Do MČR ve sprintrally je přihlášeno 84 posádek. Doplňuje je jedna posádka bodující do poháru mládeže. V Pačejově se tradičně pojede i MČR historických automobilů, to však čítá pouhých 8 posádek. Hojnou účastí obohatí letošní "Agropu" K4 pohár ČR v rally, kde je přihlášeno 23 dvojic.
Vzhledem k tomu, že se jedná o poslední soutěž před zlínskou Barum rally, najdeme ve startovní listině nejedno překvapení. Jedno z nich si pro diváky připravilo několik jezdců startujících pouze v MMČR. Začněme u startovního čísla 1. To bude mít na dveřích několikanásobný mistr ČR Václav Pech. Neusedne však do tradičního Mitsubishi, ale osedlá velmi atraktivní vůz BMW M3. Přestože se jedná o takřka historický automobil, spadá do nejsilnější třídy S2. V letošním roce je tomu 15 let, co Václav Pech s Petrem Uhlem na Rally Agropa zahájili svou úspěšnou soutěžáckou kariéru. Protože to tehdy bylo s historickým vozem Škoda 1000 MB, chce posádka toto jubileum oslavit také s netradičním vozem. Sám jezdec říká, že vozidlo je rychlostně srovnatelné s dnešními speciály. Očekávat od něj můžeme hlavně dlouhé smyky pro pobavení diváků. Podobné překvapení si přichystal i další jezdec ze špičky MMČR Václav Arazim. Ten představí slavný vůz Ford Sierra Cosworth opět v nejvyšší třídě S2. Stejně jako u Pecha půjde asi hlavně o pobavení sebe a diváků.
Boj o vítězství by měli svádět aspiranti na titul mistra ČR. Jedním z nich je Roman Kresta. Ten pojede poprvé se Škodou Fabia S2000, se kterou chce na Barum rally bojovat o titul v MMČR. Do Pačejova přiveze i svého spolujezdce z velkého mistrovství Petra Grosse namísto tradičního Tomáše Kašpárka. Boj o titul mu bude chtít znepříjemnit především vítěz poslední soutěže na Vysočině Jarek Orsák. Ten nastoupí do boje s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX. Pozadu určitě nezůstane ani další s favoritů Jan Štěpánek na Octavii WRC. Na jihozápadě Čech se většinou daří i Josefu Petákovi s Peugeotem 207 S2000. Velkým favoritem bude i vítěz XXX. Rally Agropa Roman Odložilík. Ten do Pačejova stejně jako do Lužických hor přiveze vůz s nejlepším rodokmenem na světě. Jedná se o Citroen Xsara WRC, se kterým brázdil světové tratě i mnohonásobný mistr světa Sebastien Loeb. Do bojů o poháry bude chtít určitě promluvit dvojice mladíků Martin Semerád a Jan Černý na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX. S netradičním vozem bude startovat i zádveřický Antonín Tlusťák. Ten svoji Fabii půjčil Romanu Krestovi, který mu na oplátku dal k dispozici Peugeot 207 S2000. Se špičkovou Fabií WRC se představí Milan Pantálek, po pauze hlásí návrat i plzeňský Viktor Szabó, který by měl představit Octavii WRC. Další atraktivní WRC by měl osedlat vsetínský Jaromír Tomaštík. Bude se jednat o legendární vůz Subaru Impreza WRC. Jedno překvapení se ještě skrývá v kategorii S2000. Jedná se o Ford Fiesta S2000. Pilotovat ji bude ukrajinský pilot Oleksii Tamrazov.
Kvalitní obsazení nabídne i skupina A. Tam budou o nejvyšší vavříny bojovat Petr Brynda s Renaultem Clio a Jan Dohnal se Suzuki Swift S1600. Pozadu určitě nezůstane ani Lubomír Minařík s dalším Cliem, nebo Václav Dunovský se Suzuki Ignis S1600. Citroeny C2 S1600 představí Antonín Novák a Lukáš Pondělíček. Také v nižších třídách lze očekávat zajímavé souboje.
V rally historických automobilů se sešlo jen 8 posádek. Mezi největší favority bude patřit účastník mistrovství Evropy Miroslav Janota na Opelu Kadett GTe. Se stejným vozem mu bude chtít sekundovat Zdeněk Tichý.
Pohár K4 bude bohužel ochuzen o velkého favorita Petra Šimurdu. Ten musel svoji účast odvolat ještě před uzávěrkou přihlášek pro technickou závadu svého Opelu Kadet GTe. Mezi největší favority tak bude patřit rodinné duo Hendrichů na Mitsubishi Lancer EVO VII. Zajímavostí je určitě návrat nestora českých rally Ladislava Kopelenta na Škodě Felicia KIT Car. Podle výsledků z amatérských soutěží, které v poslední době jezdí, můžeme i jeho řadit mezi velké favority poháru K4.
Startovní listina XXXI. FUCHS Oil Rally Agropa je přinejmenším netradiční. Nezbývá než doufat, aby na ředitelství dorazilo co nejméně omluvenek a celá soutěž měla hladký průběh. Divákům pak nelze popřát nic jiného, než krásné sportovní zážitky, které seznam přihlášených slibuje.
Veškeré informace o XXXI. FUCHS OIL Rally Agropa jsou k dispozici na www.rallyagropa.cz.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?