Už v priebehu uplynulého týždňa sme vás informovali o štarte slovenského RUFA Šport Teamu v rámci seriálu SWRC so švédskou posádkou Andersson – Fredriksson na Neste Oil Rally Finland. Dnes už je posádka v cieli súťaže, navyše s vybojovanou druhou priečkou v rámci seriálu SWRC.
Posádka RUFA Šport Teamu Per Gunnar Andersson – Anders Fredriksson nastúpila na trať jubilejného 60. ročníku súťaže s vozidlom Škoda Fabia S2000. Už od začiatku sa aj napriek drobným technickým problémom s vozidlom zaradila medzi najrýchlejšie posádky bojujúce o body v rámci série SWRC, o čo hovorí aj tretie miesto na konci prvého dňa súťaže. V rámci druhého dňa súťaže sa napokon podarilo posádke RUFA Šport dostať na druhé miesto, ktoré udržali až do cieľa súťaže. Po výbornom a vyrovnanom výkone v rámci celej súťaže dojazdila nakoniec posádka Per Gunnar Andersson – Anders Fredriksson na desiatom mieste absolútneho poradia, pričom sa im navyše v rámci súťaže zaradenej do SWRC podarilo vybojovať striebornú priečku. Body získané za druhé miesto vo Fínsku zároveň posunuli Per Gunnara Anderssona na druhú priečku priebežného poradia seriálu SWRC. „S druhým miestom som veľmi spokojný. Juho Hänninen išiel počas celej súťaže naozaj perfektne. My sme sa najskôr trochu borili s problémami s nastavením auta, ale aj s defektmi, ale to asi všetci. Je to dobré,“ povedal v cieli Per Gunnar Andersson.Miro Majláth
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.