Slovenský RUFA Šport Team sa v tohtoročnej sezóne zúčastnil na dvoch už ukončených podujatiach Majstrovstvá sveta v rally, v Jordánsku a Portugalsku. Rovnako tomu bude aj na nadchádzajúcom podujatí Neste Oil Rally Finland.
Obdobne ako na už spomínaných dvoch podujatia bude slovenský tím v rámci súťaže zaradenej do SWRC reprezentovať švédska posádka Per Gunnar Andersson – Anders Fredriksson, na vozidle Škoda Fabia S2000 zo zlínskeho JM Racingu.
Per Gunnar Andersson debutoval v rally súťažiach v roku 1999. V roku 2004 a 2007 získal titul v rámci seriálu JWRC. V roku 2009 sa umiestnil na druhom mieste v švédskom šampionáte. Aktuálne Per Gunnar Andersson okupuje tretie miesto priebežného hodnotenia medzi jazdcami súťažiacimi v rámci seriálu SWRC.
Neste Oil Rally Finland štartuje už nadchádzajúci štvrtok super špeciálnou rýchlostnou skúškou a počas piatku a soboty zúčastnené posádky absolvujú viacej ako tisíc tristo kilometrov dlhú trať, v rámci ktorej na nich čaká jedenásť rýchlostných skúšok v celkovej dĺžke tristopäťdesiat kilometrov. Meno víťaznej posádky budeme poznať v sobotu večer pred dvadsiatou hodinou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?