Další vítězné tažení má svém kontě Pavel Pelech, který kraloval s Hondou Civic Vti třídě N2 na Rally Vysočina. Starší brat Petr nemohl tentokráte pro zdravotní indispozici startovat.
Tradiční velikost týmu Ascot MB Motorsport se pro Rally Vysočina zredukovala ze dvou závodních vozů na pouhý jeden pilotovaný dvojicí Pelech – Hendrychová. Honda Civic Type-R musela zůstat v garáži z důvodu zdravotní indispozice jejího pilota.
V pátek před závodem lámaly teploty rekordy, na sobotu slibovali meteorologové přívalové deště, jak už to tak na sprintech poslední dobou bývá. Posádky ale závod nakonec odjely na suchých pneumatikách. Trať hodnotí Pavel jakou zajímavou z jezdeckého hlediska, ne však z diváckého úhlu pohledu: „Zejména RZ 1 působila dost „leteckým“ dojmem, mnoho lesních úseků nás ale velmi pozitivně překvapilo a musím uznat, že se organizátorům podařilo připravit pro soutěžící velmi zajímavou trať s přiměřeně dlouhými přejezdy. Záměrně říkám pro soutěžící, protože pro diváky bylo přístupných jen několik málo křižovatek navíc s velmi ztíženou možností přejezdů kvůli pozavíraným silnicím v celé oblasti.“
Pavel měl díky absenci staršího bratra možnost vyzkoušet jeho špičkové helmy Peltor a jaké bylo jeho překvapení, když v nich slyšel motor vozu jen velmi tlumeně a z toho vznikly problémy s řazením v úvodu soutěže. „V první RZ jsem z jejich skvělého odhlučnění byl tak překvapen, že jsem nebyl schopný vůbec správně řadit – prostě nebyl slyšet motor! I tak jsme zajeli poměrně slušný čas, i když Pavel Řihák s Petrou nám nadělili rovnou deset sekund. Druhé místo za velezkušeným jezdcem by bylo velmi dobrým výsledkem samo o sobě,“ říká Pavel. Posádka se ale postupně propracovávala kupředu a i díky problému Řiháka s únikem oleje se dostala do vedení.
Ve druhé rundě už Pavel uměl lépe odhadnout zvuk motoru a na pátém rychlostním testu zrychlil o celých 20 vteřin, což zajistilo posádce pohodlné vedení. „Jeli jsme celou dobu na středních pneumatikách, které po 15 kilometrů dlouhém testu už docela trpěly a my jsme byli velmi rádi, že jsme následně mohli trochu zvolnit. Asi nám pak chyběl adrenalin, takže když jsem před RZ 7 měřil tlak v pneumatikách, nešťastně jsem u pravé přední povolil ventilek a pneu prostě vypustil. Museli jsme si tedy v parném letním odpoledni jen tak „pro formu“ střihnout ještě výměnu pneu těsně před startem předposlední rychlostky. Jeli jsme jen s jednou rezervou a na posledních dvou krátkých vložkách už moc neriskovali a v rozumném tempu jsme si dokázali náskok udržet a dojet si pro první místo v N2 a 32. pozici v absolutním pořadí. O to víc nás mrzela nepřítomnost bráchovy posádky, protože s našimi časy jsme porazili i všechny posádky z N3, což by se nám u bráchy určitě nepodařilo a mohli jsme mít o další „double“ navíc. Rallye Vysočina 2010 byla velmi podařeným podnikem, hezké tratě, které neničily auta, žádná zrušená RZ a celá soutěž odsýpala ve velmi příjemném tempu a když jsme ve 14:30 měli odjetý celý závod, ani nám nepřišlo, že už je celá soutěž za námi,“ shrnuje závěr soutěže mladší z bratrů Pelechových.
„Doufám, že fanoušci si našli cestu na náš facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106), někteří se objevili i podél trati a v servisu – to dělá nám i našim mechanikům (kterým patří velký dík za naprosto bezproblémově fungující „vétéíčko“!!) radost a je to stejná odměna, jako poháry v cíli. Věřím, že naše výsledky těší i všechny naše sponzory, bez kterých bychom si tuto „radost“ nemohli dovolit,“ děkuje závěrem Pavel.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.