Další vítězné tažení má svém kontě Pavel Pelech, který kraloval s Hondou Civic Vti třídě N2 na Rally Vysočina. Starší brat Petr nemohl tentokráte pro zdravotní indispozici startovat.
Tradiční velikost týmu Ascot MB Motorsport se pro Rally Vysočina zredukovala ze dvou závodních vozů na pouhý jeden pilotovaný dvojicí Pelech – Hendrychová. Honda Civic Type-R musela zůstat v garáži z důvodu zdravotní indispozice jejího pilota.
V pátek před závodem lámaly teploty rekordy, na sobotu slibovali meteorologové přívalové deště, jak už to tak na sprintech poslední dobou bývá. Posádky ale závod nakonec odjely na suchých pneumatikách. Trať hodnotí Pavel jakou zajímavou z jezdeckého hlediska, ne však z diváckého úhlu pohledu: „Zejména RZ 1 působila dost „leteckým“ dojmem, mnoho lesních úseků nás ale velmi pozitivně překvapilo a musím uznat, že se organizátorům podařilo připravit pro soutěžící velmi zajímavou trať s přiměřeně dlouhými přejezdy. Záměrně říkám pro soutěžící, protože pro diváky bylo přístupných jen několik málo křižovatek navíc s velmi ztíženou možností přejezdů kvůli pozavíraným silnicím v celé oblasti.“
Pavel měl díky absenci staršího bratra možnost vyzkoušet jeho špičkové helmy Peltor a jaké bylo jeho překvapení, když v nich slyšel motor vozu jen velmi tlumeně a z toho vznikly problémy s řazením v úvodu soutěže. „V první RZ jsem z jejich skvělého odhlučnění byl tak překvapen, že jsem nebyl schopný vůbec správně řadit – prostě nebyl slyšet motor! I tak jsme zajeli poměrně slušný čas, i když Pavel Řihák s Petrou nám nadělili rovnou deset sekund. Druhé místo za velezkušeným jezdcem by bylo velmi dobrým výsledkem samo o sobě,“ říká Pavel. Posádka se ale postupně propracovávala kupředu a i díky problému Řiháka s únikem oleje se dostala do vedení.
Ve druhé rundě už Pavel uměl lépe odhadnout zvuk motoru a na pátém rychlostním testu zrychlil o celých 20 vteřin, což zajistilo posádce pohodlné vedení. „Jeli jsme celou dobu na středních pneumatikách, které po 15 kilometrů dlouhém testu už docela trpěly a my jsme byli velmi rádi, že jsme následně mohli trochu zvolnit. Asi nám pak chyběl adrenalin, takže když jsem před RZ 7 měřil tlak v pneumatikách, nešťastně jsem u pravé přední povolil ventilek a pneu prostě vypustil. Museli jsme si tedy v parném letním odpoledni jen tak „pro formu“ střihnout ještě výměnu pneu těsně před startem předposlední rychlostky. Jeli jsme jen s jednou rezervou a na posledních dvou krátkých vložkách už moc neriskovali a v rozumném tempu jsme si dokázali náskok udržet a dojet si pro první místo v N2 a 32. pozici v absolutním pořadí. O to víc nás mrzela nepřítomnost bráchovy posádky, protože s našimi časy jsme porazili i všechny posádky z N3, což by se nám u bráchy určitě nepodařilo a mohli jsme mít o další „double“ navíc. Rallye Vysočina 2010 byla velmi podařeným podnikem, hezké tratě, které neničily auta, žádná zrušená RZ a celá soutěž odsýpala ve velmi příjemném tempu a když jsme ve 14:30 měli odjetý celý závod, ani nám nepřišlo, že už je celá soutěž za námi,“ shrnuje závěr soutěže mladší z bratrů Pelechových.
„Doufám, že fanoušci si našli cestu na náš facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106), někteří se objevili i podél trati a v servisu – to dělá nám i našim mechanikům (kterým patří velký dík za naprosto bezproblémově fungující „vétéíčko“!!) radost a je to stejná odměna, jako poháry v cíli. Věřím, že naše výsledky těší i všechny naše sponzory, bez kterých bychom si tuto „radost“ nemohli dovolit,“ děkuje závěrem Pavel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.