Další vítězné tažení má svém kontě Pavel Pelech, který kraloval s Hondou Civic Vti třídě N2 na Rally Vysočina. Starší brat Petr nemohl tentokráte pro zdravotní indispozici startovat.
Tradiční velikost týmu Ascot MB Motorsport se pro Rally Vysočina zredukovala ze dvou závodních vozů na pouhý jeden pilotovaný dvojicí Pelech – Hendrychová. Honda Civic Type-R musela zůstat v garáži z důvodu zdravotní indispozice jejího pilota.
V pátek před závodem lámaly teploty rekordy, na sobotu slibovali meteorologové přívalové deště, jak už to tak na sprintech poslední dobou bývá. Posádky ale závod nakonec odjely na suchých pneumatikách. Trať hodnotí Pavel jakou zajímavou z jezdeckého hlediska, ne však z diváckého úhlu pohledu: „Zejména RZ 1 působila dost „leteckým“ dojmem, mnoho lesních úseků nás ale velmi pozitivně překvapilo a musím uznat, že se organizátorům podařilo připravit pro soutěžící velmi zajímavou trať s přiměřeně dlouhými přejezdy. Záměrně říkám pro soutěžící, protože pro diváky bylo přístupných jen několik málo křižovatek navíc s velmi ztíženou možností přejezdů kvůli pozavíraným silnicím v celé oblasti.“
Pavel měl díky absenci staršího bratra možnost vyzkoušet jeho špičkové helmy Peltor a jaké bylo jeho překvapení, když v nich slyšel motor vozu jen velmi tlumeně a z toho vznikly problémy s řazením v úvodu soutěže. „V první RZ jsem z jejich skvělého odhlučnění byl tak překvapen, že jsem nebyl schopný vůbec správně řadit – prostě nebyl slyšet motor! I tak jsme zajeli poměrně slušný čas, i když Pavel Řihák s Petrou nám nadělili rovnou deset sekund. Druhé místo za velezkušeným jezdcem by bylo velmi dobrým výsledkem samo o sobě,“ říká Pavel. Posádka se ale postupně propracovávala kupředu a i díky problému Řiháka s únikem oleje se dostala do vedení.
Ve druhé rundě už Pavel uměl lépe odhadnout zvuk motoru a na pátém rychlostním testu zrychlil o celých 20 vteřin, což zajistilo posádce pohodlné vedení. „Jeli jsme celou dobu na středních pneumatikách, které po 15 kilometrů dlouhém testu už docela trpěly a my jsme byli velmi rádi, že jsme následně mohli trochu zvolnit. Asi nám pak chyběl adrenalin, takže když jsem před RZ 7 měřil tlak v pneumatikách, nešťastně jsem u pravé přední povolil ventilek a pneu prostě vypustil. Museli jsme si tedy v parném letním odpoledni jen tak „pro formu“ střihnout ještě výměnu pneu těsně před startem předposlední rychlostky. Jeli jsme jen s jednou rezervou a na posledních dvou krátkých vložkách už moc neriskovali a v rozumném tempu jsme si dokázali náskok udržet a dojet si pro první místo v N2 a 32. pozici v absolutním pořadí. O to víc nás mrzela nepřítomnost bráchovy posádky, protože s našimi časy jsme porazili i všechny posádky z N3, což by se nám u bráchy určitě nepodařilo a mohli jsme mít o další „double“ navíc. Rallye Vysočina 2010 byla velmi podařeným podnikem, hezké tratě, které neničily auta, žádná zrušená RZ a celá soutěž odsýpala ve velmi příjemném tempu a když jsme ve 14:30 měli odjetý celý závod, ani nám nepřišlo, že už je celá soutěž za námi,“ shrnuje závěr soutěže mladší z bratrů Pelechových.
„Doufám, že fanoušci si našli cestu na náš facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106), někteří se objevili i podél trati a v servisu – to dělá nám i našim mechanikům (kterým patří velký dík za naprosto bezproblémově fungující „vétéíčko“!!) radost a je to stejná odměna, jako poháry v cíli. Věřím, že naše výsledky těší i všechny naše sponzory, bez kterých bychom si tuto „radost“ nemohli dovolit,“ děkuje závěrem Pavel.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.