Další vítězné tažení má svém kontě Pavel Pelech, který kraloval s Hondou Civic Vti třídě N2 na Rally Vysočina. Starší brat Petr nemohl tentokráte pro zdravotní indispozici startovat.
Tradiční velikost týmu Ascot MB Motorsport se pro Rally Vysočina zredukovala ze dvou závodních vozů na pouhý jeden pilotovaný dvojicí Pelech – Hendrychová. Honda Civic Type-R musela zůstat v garáži z důvodu zdravotní indispozice jejího pilota.
V pátek před závodem lámaly teploty rekordy, na sobotu slibovali meteorologové přívalové deště, jak už to tak na sprintech poslední dobou bývá. Posádky ale závod nakonec odjely na suchých pneumatikách. Trať hodnotí Pavel jakou zajímavou z jezdeckého hlediska, ne však z diváckého úhlu pohledu: „Zejména RZ 1 působila dost „leteckým“ dojmem, mnoho lesních úseků nás ale velmi pozitivně překvapilo a musím uznat, že se organizátorům podařilo připravit pro soutěžící velmi zajímavou trať s přiměřeně dlouhými přejezdy. Záměrně říkám pro soutěžící, protože pro diváky bylo přístupných jen několik málo křižovatek navíc s velmi ztíženou možností přejezdů kvůli pozavíraným silnicím v celé oblasti.“
Pavel měl díky absenci staršího bratra možnost vyzkoušet jeho špičkové helmy Peltor a jaké bylo jeho překvapení, když v nich slyšel motor vozu jen velmi tlumeně a z toho vznikly problémy s řazením v úvodu soutěže. „V první RZ jsem z jejich skvělého odhlučnění byl tak překvapen, že jsem nebyl schopný vůbec správně řadit – prostě nebyl slyšet motor! I tak jsme zajeli poměrně slušný čas, i když Pavel Řihák s Petrou nám nadělili rovnou deset sekund. Druhé místo za velezkušeným jezdcem by bylo velmi dobrým výsledkem samo o sobě,“ říká Pavel. Posádka se ale postupně propracovávala kupředu a i díky problému Řiháka s únikem oleje se dostala do vedení.
Ve druhé rundě už Pavel uměl lépe odhadnout zvuk motoru a na pátém rychlostním testu zrychlil o celých 20 vteřin, což zajistilo posádce pohodlné vedení. „Jeli jsme celou dobu na středních pneumatikách, které po 15 kilometrů dlouhém testu už docela trpěly a my jsme byli velmi rádi, že jsme následně mohli trochu zvolnit. Asi nám pak chyběl adrenalin, takže když jsem před RZ 7 měřil tlak v pneumatikách, nešťastně jsem u pravé přední povolil ventilek a pneu prostě vypustil. Museli jsme si tedy v parném letním odpoledni jen tak „pro formu“ střihnout ještě výměnu pneu těsně před startem předposlední rychlostky. Jeli jsme jen s jednou rezervou a na posledních dvou krátkých vložkách už moc neriskovali a v rozumném tempu jsme si dokázali náskok udržet a dojet si pro první místo v N2 a 32. pozici v absolutním pořadí. O to víc nás mrzela nepřítomnost bráchovy posádky, protože s našimi časy jsme porazili i všechny posádky z N3, což by se nám u bráchy určitě nepodařilo a mohli jsme mít o další „double“ navíc. Rallye Vysočina 2010 byla velmi podařeným podnikem, hezké tratě, které neničily auta, žádná zrušená RZ a celá soutěž odsýpala ve velmi příjemném tempu a když jsme ve 14:30 měli odjetý celý závod, ani nám nepřišlo, že už je celá soutěž za námi,“ shrnuje závěr soutěže mladší z bratrů Pelechových.
„Doufám, že fanoušci si našli cestu na náš facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106), někteří se objevili i podél trati a v servisu – to dělá nám i našim mechanikům (kterým patří velký dík za naprosto bezproblémově fungující „vétéíčko“!!) radost a je to stejná odměna, jako poháry v cíli. Věřím, že naše výsledky těší i všechny naše sponzory, bez kterých bychom si tuto „radost“ nemohli dovolit,“ děkuje závěrem Pavel.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?