Další vítězné tažení má svém kontě Pavel Pelech, který kraloval s Hondou Civic Vti třídě N2 na Rally Vysočina. Starší brat Petr nemohl tentokráte pro zdravotní indispozici startovat.
Tradiční velikost týmu Ascot MB Motorsport se pro Rally Vysočina zredukovala ze dvou závodních vozů na pouhý jeden pilotovaný dvojicí Pelech – Hendrychová. Honda Civic Type-R musela zůstat v garáži z důvodu zdravotní indispozice jejího pilota.
V pátek před závodem lámaly teploty rekordy, na sobotu slibovali meteorologové přívalové deště, jak už to tak na sprintech poslední dobou bývá. Posádky ale závod nakonec odjely na suchých pneumatikách. Trať hodnotí Pavel jakou zajímavou z jezdeckého hlediska, ne však z diváckého úhlu pohledu: „Zejména RZ 1 působila dost „leteckým“ dojmem, mnoho lesních úseků nás ale velmi pozitivně překvapilo a musím uznat, že se organizátorům podařilo připravit pro soutěžící velmi zajímavou trať s přiměřeně dlouhými přejezdy. Záměrně říkám pro soutěžící, protože pro diváky bylo přístupných jen několik málo křižovatek navíc s velmi ztíženou možností přejezdů kvůli pozavíraným silnicím v celé oblasti.“
Pavel měl díky absenci staršího bratra možnost vyzkoušet jeho špičkové helmy Peltor a jaké bylo jeho překvapení, když v nich slyšel motor vozu jen velmi tlumeně a z toho vznikly problémy s řazením v úvodu soutěže. „V první RZ jsem z jejich skvělého odhlučnění byl tak překvapen, že jsem nebyl schopný vůbec správně řadit – prostě nebyl slyšet motor! I tak jsme zajeli poměrně slušný čas, i když Pavel Řihák s Petrou nám nadělili rovnou deset sekund. Druhé místo za velezkušeným jezdcem by bylo velmi dobrým výsledkem samo o sobě,“ říká Pavel. Posádka se ale postupně propracovávala kupředu a i díky problému Řiháka s únikem oleje se dostala do vedení.
Ve druhé rundě už Pavel uměl lépe odhadnout zvuk motoru a na pátém rychlostním testu zrychlil o celých 20 vteřin, což zajistilo posádce pohodlné vedení. „Jeli jsme celou dobu na středních pneumatikách, které po 15 kilometrů dlouhém testu už docela trpěly a my jsme byli velmi rádi, že jsme následně mohli trochu zvolnit. Asi nám pak chyběl adrenalin, takže když jsem před RZ 7 měřil tlak v pneumatikách, nešťastně jsem u pravé přední povolil ventilek a pneu prostě vypustil. Museli jsme si tedy v parném letním odpoledni jen tak „pro formu“ střihnout ještě výměnu pneu těsně před startem předposlední rychlostky. Jeli jsme jen s jednou rezervou a na posledních dvou krátkých vložkách už moc neriskovali a v rozumném tempu jsme si dokázali náskok udržet a dojet si pro první místo v N2 a 32. pozici v absolutním pořadí. O to víc nás mrzela nepřítomnost bráchovy posádky, protože s našimi časy jsme porazili i všechny posádky z N3, což by se nám u bráchy určitě nepodařilo a mohli jsme mít o další „double“ navíc. Rallye Vysočina 2010 byla velmi podařeným podnikem, hezké tratě, které neničily auta, žádná zrušená RZ a celá soutěž odsýpala ve velmi příjemném tempu a když jsme ve 14:30 měli odjetý celý závod, ani nám nepřišlo, že už je celá soutěž za námi,“ shrnuje závěr soutěže mladší z bratrů Pelechových.
„Doufám, že fanoušci si našli cestu na náš facebook (http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Ascot-MB-Motorsport/147859914106), někteří se objevili i podél trati a v servisu – to dělá nám i našim mechanikům (kterým patří velký dík za naprosto bezproblémově fungující „vétéíčko“!!) radost a je to stejná odměna, jako poháry v cíli. Věřím, že naše výsledky těší i všechny naše sponzory, bez kterých bychom si tuto „radost“ nemohli dovolit,“ děkuje závěrem Pavel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.