Po nevydařené soutěži evropského šampionátu v Belgii odjíždí pilot Hájek historic rally teamu Miroslav Janota tento víkend na jedenáctý ročník Rally Vysočina, tentokrát s centrem v jihočeském Kunžaku. Dosud vedoucího jezdce průběžné tabulky absolutního pořadí historiků bude tentokrát navigovat zkušený Eduard Perski.
Rally Vysočina je stejně jako v minulém roce zařazena do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrallye, na rozdíl od předchozí sezony se však pojede na zcela nových tratích. Z Telče se rallye přesouvá více na západ, a to do oblasti České Kanady. Servisní zóna bude situována v Jindřichově Hradci vedle hlavního silničního tahu na Vídeň. Pro 110 přihlášených dvojic je připraveno osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,7 kilometru.Miroslav Janota pojede s totožným vozem, s kterým absolvoval všechny letošní české soutěže - kromě evropské Vltavy. Tentokrát s ním však neodstartuje Pavel Stráský, jenž doléčuje pohmožděné krční vazy z nehody na Ypresu, nýbrž Eduard Perski. "Závod absolvuji s cílem rozjet se po naší ráně v Belgii. Kromě toho s Edou vyzkoušíme další typy pneumatik homologovaných jen pro Mistrovství Evropy," uvedl jezdec a jedním dechem dodal: "Chceme si soutěž užít v klidu a opět se budeme snažit pobavit diváky, kterým snad stejně jako v Krkonoších vyjde počasí na jedničku a nebudou u trati čekat s deštníky."Janota má nyní na prvním místě průběžné tabulky devětapadesátibodový náskok na druhého Petra Hejhala. V případě vítězství by tedy měl svěřenec šéfa týmu Ctirada Hájka k mistrovskému titulu jen malý krůček. "Vzhledem k tomu, že v kalendáři zbývají po Vysočině ještě tři závody, chystáme se počátkem srpna do Pačejova na Rally Agropa. Věřím, že letos kluci ten titul vybojují," řekl Ctirad Hájek.Soutěžní Opel Kadett Hájek historic rally teamu bude mít na dveřích startovní číslo 81 a povede pouze šestičlenný peloton historických automobilů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?