Po nevydařené soutěži evropského šampionátu v Belgii odjíždí pilot Hájek historic rally teamu Miroslav Janota tento víkend na jedenáctý ročník Rally Vysočina, tentokrát s centrem v jihočeském Kunžaku. Dosud vedoucího jezdce průběžné tabulky absolutního pořadí historiků bude tentokrát navigovat zkušený Eduard Perski.
Rally Vysočina je stejně jako v minulém roce zařazena do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrallye, na rozdíl od předchozí sezony se však pojede na zcela nových tratích. Z Telče se rallye přesouvá více na západ, a to do oblasti České Kanady. Servisní zóna bude situována v Jindřichově Hradci vedle hlavního silničního tahu na Vídeň. Pro 110 přihlášených dvojic je připraveno osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,7 kilometru.Miroslav Janota pojede s totožným vozem, s kterým absolvoval všechny letošní české soutěže - kromě evropské Vltavy. Tentokrát s ním však neodstartuje Pavel Stráský, jenž doléčuje pohmožděné krční vazy z nehody na Ypresu, nýbrž Eduard Perski. "Závod absolvuji s cílem rozjet se po naší ráně v Belgii. Kromě toho s Edou vyzkoušíme další typy pneumatik homologovaných jen pro Mistrovství Evropy," uvedl jezdec a jedním dechem dodal: "Chceme si soutěž užít v klidu a opět se budeme snažit pobavit diváky, kterým snad stejně jako v Krkonoších vyjde počasí na jedničku a nebudou u trati čekat s deštníky."Janota má nyní na prvním místě průběžné tabulky devětapadesátibodový náskok na druhého Petra Hejhala. V případě vítězství by tedy měl svěřenec šéfa týmu Ctirada Hájka k mistrovskému titulu jen malý krůček. "Vzhledem k tomu, že v kalendáři zbývají po Vysočině ještě tři závody, chystáme se počátkem srpna do Pačejova na Rally Agropa. Věřím, že letos kluci ten titul vybojují," řekl Ctirad Hájek.Soutěžní Opel Kadett Hájek historic rally teamu bude mít na dveřích startovní číslo 81 a povede pouze šestičlenný peloton historických automobilů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?