Po nevydařené soutěži evropského šampionátu v Belgii odjíždí pilot Hájek historic rally teamu Miroslav Janota tento víkend na jedenáctý ročník Rally Vysočina, tentokrát s centrem v jihočeském Kunžaku. Dosud vedoucího jezdce průběžné tabulky absolutního pořadí historiků bude tentokrát navigovat zkušený Eduard Perski.
Rally Vysočina je stejně jako v minulém roce zařazena do ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrallye, na rozdíl od předchozí sezony se však pojede na zcela nových tratích. Z Telče se rallye přesouvá více na západ, a to do oblasti České Kanady. Servisní zóna bude situována v Jindřichově Hradci vedle hlavního silničního tahu na Vídeň. Pro 110 přihlášených dvojic je připraveno osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 73,7 kilometru.Miroslav Janota pojede s totožným vozem, s kterým absolvoval všechny letošní české soutěže - kromě evropské Vltavy. Tentokrát s ním však neodstartuje Pavel Stráský, jenž doléčuje pohmožděné krční vazy z nehody na Ypresu, nýbrž Eduard Perski. "Závod absolvuji s cílem rozjet se po naší ráně v Belgii. Kromě toho s Edou vyzkoušíme další typy pneumatik homologovaných jen pro Mistrovství Evropy," uvedl jezdec a jedním dechem dodal: "Chceme si soutěž užít v klidu a opět se budeme snažit pobavit diváky, kterým snad stejně jako v Krkonoších vyjde počasí na jedničku a nebudou u trati čekat s deštníky."Janota má nyní na prvním místě průběžné tabulky devětapadesátibodový náskok na druhého Petra Hejhala. V případě vítězství by tedy měl svěřenec šéfa týmu Ctirada Hájka k mistrovskému titulu jen malý krůček. "Vzhledem k tomu, že v kalendáři zbývají po Vysočině ještě tři závody, chystáme se počátkem srpna do Pačejova na Rally Agropa. Věřím, že letos kluci ten titul vybojují," řekl Ctirad Hájek.Soutěžní Opel Kadett Hájek historic rally teamu bude mít na dveřích startovní číslo 81 a povede pouze šestičlenný peloton historických automobilů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.