Velmi pestré závodní pole slibuje startovní listina letošního ročníku Rally Vysočina, která odstartuje v sobotu 17.7.2010 v jihočeském Kunžaku. Na startu by měly být i tři vozy WRC a minimálně tři vozy Super 2000, startovní listinu i další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.
Ani prázdninový termín nedokázal srazit počet přihlášených na letošní Rally Vysočina pod stovku. Přihlášeni jsou i všichni favorité letošního šampionátu jednodenních soutěží včetně tří pilotů s vozy WRC. Uvidíme Škodu Octavia WRC dravého Jana Štěpánka a dva vozy Škoda Fabia WRC s Milanem Pantálkem a slovenským matadorem Igorem Drotárem za volanty. Těšit se můžeme i na Peugeot 207 S2000 s předloňským sprintovým šampiónem Josefem Petákem, Škodu Fabia S2000 Romana Odložilíka a exotickou Toyotu Corollu S2000 Karla Macka. Mezi favority se řadí ale i vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 Jaroslava Orsáka, Jana Sýkory a Martina Vlčka, se starší evolucí Mitsubishi by rádi opět zatápěli modernějším vozům i severomoravané Lumír Firla s oblíbeným spolujezdcem Pavlem Dreslerem, na tratě se po několikatýdenní pauze vrací i Josef Semerád, jemuž bude premiérově číst ´noty´ Michal Ernst, čeká se i další hvězdné vystoupení mladé příbramské posádky Černý - Kohout. Největším favoritem přesto zůstává bývalý tovární jezdec týmů mistrovství světa Roman Kresta, který soutěž pojal velmi vážně a zjevně se už tímto startem pomalu začíná připravovat na vrchol sezóny, svou domácí Barum Rally. Populární ´Malina´ je totiž na rozdíl od minulých sprintů přihlášen se svým obvyklým spolujezdcem Petrem Grossem.Z dalších zajímavých posádek je na seznamu přihlášených hned i šest pilotů vozů Super 1600 v čele s Janem Dohnalem, vozy moderní kategorie R3 budou vodit Roman Štefan, Pavel Mika a Rakušan Regner, dále jsou přihlášeny dvě ´er-dvojky´ a také hned několik starších kitových škodovek. Kromě již tradičně dobře zaplněné třídy N4 je nejlépe obsazenou kategorií třída A6, kde je deset účastníků, sedm vozů je přihlášeno i do třídy N2. Mezi N-dvojky patří i vůz VW Polo Gti dámské posádky dvou Martin - Daňhelové a Zikmundové, které budou na tratích Rally Vysočina oslavovat své jmeniny. Martina Daňhelová bude mít tentokrát dokonce tři dívky-soupeřky, přičemž čtyři dámy za volanty znamená pro Rally Vysočina další rekord v rámci české rally posledních let. Další ostře sledovaná posádka Nedbal - Nedbal sice již vyřešila své potíže s pneumatikami pro svou Škodu 100, postavila se jim do cesty ale i další překážka: "Momentálně máme porouchaný náš doprovodný Volkswagen, přesto ale určitě nějak vymyslíme, jak škodovku do Kunžaku dopravíme," usmívá se talentovaný Michal Nedbal. Posádku Nedbal - Nedbal uvidíme v rámci K4 Poháru ČR v rally, jenž je tentokrát špičkově obsazen, start si nenechali ujít ani vedoucí jezdci průběžného pořadí Hendrich či Šimurda, těšit se můžeme i na start posádky Pokorný - Teplá jedoucí s podporou domácího Rally Vysočina klubu v AČR. Naopak určitým zklamáním je přihlášení pouze šesti posádek v rámci národního šampionátu historických automobilů. "Na historiky jsme se hodně těšili, přesto mám pocit, že tentokrát kvalita výrazně nahradí kvantitu," zamýšlí se ředitel soutěže Petr Tušer. "Myslím, že ani jedna z přihlášených posádek totiž diváky nezklame, vítězi Rally Vltava budou určitě zdatně sekundovat miláček diváků Jiří Petrášek i ´embéčkář´ Jiří Křišťan, já sám se moc těším na Ford Sierra Cosworth Jiřího Navrátila. Jejich jízda bude velkou reklamou pro rally a tradičně rozevlátý styl vozů s poháněnou zadní nápravou i pozvánkou k tratím." A tak, ač nakonec na Vysočinu nedorazila přihláška televizní hvězdy Dalibora Gondíka, jenž o startu hodně vážně uvažoval, bude bezpochyby nač se dívat. Zopakujme tedy už jen to, že start letošní Rally Vysočina bude v jihočeském Kunžaku v sobotu 17.7. v 9 hodin.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?