Velmi pestré závodní pole slibuje startovní listina letošního ročníku Rally Vysočina, která odstartuje v sobotu 17.7.2010 v jihočeském Kunžaku. Na startu by měly být i tři vozy WRC a minimálně tři vozy Super 2000, startovní listinu i další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.
Ani prázdninový termín nedokázal srazit počet přihlášených na letošní Rally Vysočina pod stovku. Přihlášeni jsou i všichni favorité letošního šampionátu jednodenních soutěží včetně tří pilotů s vozy WRC. Uvidíme Škodu Octavia WRC dravého Jana Štěpánka a dva vozy Škoda Fabia WRC s Milanem Pantálkem a slovenským matadorem Igorem Drotárem za volanty. Těšit se můžeme i na Peugeot 207 S2000 s předloňským sprintovým šampiónem Josefem Petákem, Škodu Fabia S2000 Romana Odložilíka a exotickou Toyotu Corollu S2000 Karla Macka. Mezi favority se řadí ale i vozy Mitsubishi Lancer Evo 9 Jaroslava Orsáka, Jana Sýkory a Martina Vlčka, se starší evolucí Mitsubishi by rádi opět zatápěli modernějším vozům i severomoravané Lumír Firla s oblíbeným spolujezdcem Pavlem Dreslerem, na tratě se po několikatýdenní pauze vrací i Josef Semerád, jemuž bude premiérově číst ´noty´ Michal Ernst, čeká se i další hvězdné vystoupení mladé příbramské posádky Černý - Kohout. Největším favoritem přesto zůstává bývalý tovární jezdec týmů mistrovství světa Roman Kresta, který soutěž pojal velmi vážně a zjevně se už tímto startem pomalu začíná připravovat na vrchol sezóny, svou domácí Barum Rally. Populární ´Malina´ je totiž na rozdíl od minulých sprintů přihlášen se svým obvyklým spolujezdcem Petrem Grossem.Z dalších zajímavých posádek je na seznamu přihlášených hned i šest pilotů vozů Super 1600 v čele s Janem Dohnalem, vozy moderní kategorie R3 budou vodit Roman Štefan, Pavel Mika a Rakušan Regner, dále jsou přihlášeny dvě ´er-dvojky´ a také hned několik starších kitových škodovek. Kromě již tradičně dobře zaplněné třídy N4 je nejlépe obsazenou kategorií třída A6, kde je deset účastníků, sedm vozů je přihlášeno i do třídy N2. Mezi N-dvojky patří i vůz VW Polo Gti dámské posádky dvou Martin - Daňhelové a Zikmundové, které budou na tratích Rally Vysočina oslavovat své jmeniny. Martina Daňhelová bude mít tentokrát dokonce tři dívky-soupeřky, přičemž čtyři dámy za volanty znamená pro Rally Vysočina další rekord v rámci české rally posledních let. Další ostře sledovaná posádka Nedbal - Nedbal sice již vyřešila své potíže s pneumatikami pro svou Škodu 100, postavila se jim do cesty ale i další překážka: "Momentálně máme porouchaný náš doprovodný Volkswagen, přesto ale určitě nějak vymyslíme, jak škodovku do Kunžaku dopravíme," usmívá se talentovaný Michal Nedbal. Posádku Nedbal - Nedbal uvidíme v rámci K4 Poháru ČR v rally, jenž je tentokrát špičkově obsazen, start si nenechali ujít ani vedoucí jezdci průběžného pořadí Hendrich či Šimurda, těšit se můžeme i na start posádky Pokorný - Teplá jedoucí s podporou domácího Rally Vysočina klubu v AČR. Naopak určitým zklamáním je přihlášení pouze šesti posádek v rámci národního šampionátu historických automobilů. "Na historiky jsme se hodně těšili, přesto mám pocit, že tentokrát kvalita výrazně nahradí kvantitu," zamýšlí se ředitel soutěže Petr Tušer. "Myslím, že ani jedna z přihlášených posádek totiž diváky nezklame, vítězi Rally Vltava budou určitě zdatně sekundovat miláček diváků Jiří Petrášek i ´embéčkář´ Jiří Křišťan, já sám se moc těším na Ford Sierra Cosworth Jiřího Navrátila. Jejich jízda bude velkou reklamou pro rally a tradičně rozevlátý styl vozů s poháněnou zadní nápravou i pozvánkou k tratím." A tak, ač nakonec na Vysočinu nedorazila přihláška televizní hvězdy Dalibora Gondíka, jenž o startu hodně vážně uvažoval, bude bezpochyby nač se dívat. Zopakujme tedy už jen to, že start letošní Rally Vysočina bude v jihočeském Kunžaku v sobotu 17.7. v 9 hodin.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.