Velmi spokojeni se vrátili všichni členové Tomicar teamu z Mladé Boleslavi, kde v pátek 2. 7. 2010 startoval 37. ročník Rally Bohemia. Na startu nechyběla ani posádka pod hlavičkou již zmiňovaného týmu – Miroslav Jakeš se svým spolujezdcem Tomášem Jakešem. Tato dvojice opět usedla do modrošedooranžového vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. Předchozí závod v Hustopečích se valašské posádce vůbec nevydařil. Mirek s Tomášem museli odstoupit krátce po startu první zkoušky.
Důvodem velmi krátkého působení v soutěži byl poškozený mezinápravový diferenciál. Proto byly před Bohemkou priority jasné: hlavně dojet do cíle, pokud možno s nerozbitým autem. „Před startem jsme si říkali, že při tak veliké konkurenci, která se sjela do města automobilů, by bylo výborným výsledkem dojet do 15. místa,“ poodhalil předstartovní cíle manažer týmu Karel Jakeš. Jedinou erzetu měly posádky v itineráři zapsanou na páteční podvečer. Byla jí superspeciálka na okruhu v Sosnové, kde valašská posádka zažila horkou chvilku. Na přemostění trati jel Mirek víc naplno, než bylo potřeba, a po dopadu na zem poškodil přední část Mitsubishi. Vše se ovšem stihlo opravit ve večerním servisu. Jakešovi zajeli dvaadvacátý čas absolutního pořadí. Na sobotu naplánovali pořadatelé devět rychlostních zkoušek. Mistr Evropy v závodech do vrchu lehce prokaučoval úvodní sekci, když nevhodně vybral pneumatiky. „Nezvolili jsme správně pneumatiky. Hodně to klouzalo. V levé zatáčce kousek před cílem druhé sobotní zkoušky se nám auto přetočilo víc, než mělo, a zbořili jsme část místního plotu. Škody na autě jsou ale minimální,“ popsal jezdeckou krizi Mirek Jakeš. Zbývající zkoušky do servisu jel již Mirek opatrně. Následovalo přezutí na správné pneu a na výsledcích se tato změna začala rychle projevovat. Valašská dvojice se probojovávala ve výsledcích stále výš a výš. Po čtvrté rychlostní zkoušce, která byla zrušena kvůli neukázněným divákům, figuroval Jakeš na 19. příčce absolutního pořadí. “Jedeme v pohodě. Auto funguje na jedničku,“ pochvaloval si v servise dvacetiletý jezdec z Hutiska – Solance. Na následujících měřených úsecích na sebe posádka upozornila dvěma 15. a jedním 14. časem. Před dalším servisem patřilo talentovanému mladíkovi 15. místo absolutně a 6. místo ve třídě N4. Poslední tři sobotní rychlostní zkoušky dojela posádka v naprostém klidu a upevnila si dobrou výchozí pozici do dalšího dne. První etapu zakončili Mirek s Tomášem na 15. místě absolutního pořadí a mezi juniory si s přehledem drželi první místo. V neděli byly na programu nejtěžší a zároveň nejdelší měřené úseky celého závodu. Tyto dlouhé rychlostní zkoušky Mirkovi sedly a zajel zde velice pěkné časy. V první rundě erzet se blýskl 9. časem na nejdelším, třetím testu. Po třinácti odjetých zkouškách se talentovaná posádka stále nacházela na 15. místě absolutního pořadí a 6. místě ve třídě N4. Posádku čekaly poslední tři rychlostní zkoušky letošního ročníku Rally Bohemia. I na zbývajících erzetách držela dvojice své tempo a výsledkem byl třináctý a dva jedenácté časy. „Velmi nás mrzí, že Vojta Štajf a Daniel Běhálek havarovali. Nikdo jim to nepřál. Závod měli oba velmi dobře rozjetý. Pokud by Mirek dojel za nimi, tak by nás to moc nemrzelo, neboť jsme ani na Vojtu, ani na Dana tentokráte neměli. Oba jeli opravdu dobře,“ podotkl sebekriticky šéf týmu Karel Jakeš. I díky již zmíněným haváriím Štajfa a Běhálka dokončili Jakešovi náročnou rally na 11. příčce absolutního pořadí, 3. místě ve třídě N4 a prvním místě v juniorské kategorii. „Konečně to byl závod bez větších problémů. Jediné větší nepříjemnosti jsme si odbyli v úvodu soutěže, ale jinak jsme jeli v pohodě. S výsledkem jsme naprosto spokojeni. Auto fungovalo výborně. Krizové situace samozřejmě nějaké byly, ale to k závodům neodmyslitelně patří,“ shrnul mladoboleslavskou soutěž Mirek Jakeš. „Chtěli bychom poděkovat všem obchodním partnerům a mechanikům, kteří nám start v Mladé Boleslavi umožnili a podíleli se svým způsobem i na našem výsledku. Bez jejich mravenčí práce bychom těžko mohli dosahovat kvalitních výkonů,“ poděkovali shodně Mirek s Tomášem všem, kteří měli na úspěšném startu podíl.Následující týdny budou patřit v Tomicar teamu důkladné přípravě na blížící se vrchol domácí rallyové sezony: Barum rally. Do Zlína se opět sjede velmi silná konkurence a společně s náročnou tratí půjde o mimořádně těžkou soutěž. Mirek by rád potvrdil své jezdecké umění i na zlínských kotárech, přesto ví, že bude velmi těžké prosadit se do popředí výsledkových listin. „Rozhodně nic nevzdáváme předem. Pojedeme to, co umíme a budeme se snažit o dobrý výsledek,“ avizuje své plány na srpnovou soutěž Mirek Jakeš. Tisková zpráva Tomicar teamuVebrová Barbora
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?