Velmi spokojeni se vrátili všichni členové Tomicar teamu z Mladé Boleslavi, kde v pátek 2. 7. 2010 startoval 37. ročník Rally Bohemia. Na startu nechyběla ani posádka pod hlavičkou již zmiňovaného týmu – Miroslav Jakeš se svým spolujezdcem Tomášem Jakešem. Tato dvojice opět usedla do modrošedooranžového vozu Mitsubishi Lancer EVO IX. Předchozí závod v Hustopečích se valašské posádce vůbec nevydařil. Mirek s Tomášem museli odstoupit krátce po startu první zkoušky.
Důvodem velmi krátkého působení v soutěži byl poškozený mezinápravový diferenciál. Proto byly před Bohemkou priority jasné: hlavně dojet do cíle, pokud možno s nerozbitým autem. „Před startem jsme si říkali, že při tak veliké konkurenci, která se sjela do města automobilů, by bylo výborným výsledkem dojet do 15. místa,“ poodhalil předstartovní cíle manažer týmu Karel Jakeš. Jedinou erzetu měly posádky v itineráři zapsanou na páteční podvečer. Byla jí superspeciálka na okruhu v Sosnové, kde valašská posádka zažila horkou chvilku. Na přemostění trati jel Mirek víc naplno, než bylo potřeba, a po dopadu na zem poškodil přední část Mitsubishi. Vše se ovšem stihlo opravit ve večerním servisu. Jakešovi zajeli dvaadvacátý čas absolutního pořadí. Na sobotu naplánovali pořadatelé devět rychlostních zkoušek. Mistr Evropy v závodech do vrchu lehce prokaučoval úvodní sekci, když nevhodně vybral pneumatiky. „Nezvolili jsme správně pneumatiky. Hodně to klouzalo. V levé zatáčce kousek před cílem druhé sobotní zkoušky se nám auto přetočilo víc, než mělo, a zbořili jsme část místního plotu. Škody na autě jsou ale minimální,“ popsal jezdeckou krizi Mirek Jakeš. Zbývající zkoušky do servisu jel již Mirek opatrně. Následovalo přezutí na správné pneu a na výsledcích se tato změna začala rychle projevovat. Valašská dvojice se probojovávala ve výsledcích stále výš a výš. Po čtvrté rychlostní zkoušce, která byla zrušena kvůli neukázněným divákům, figuroval Jakeš na 19. příčce absolutního pořadí. “Jedeme v pohodě. Auto funguje na jedničku,“ pochvaloval si v servise dvacetiletý jezdec z Hutiska – Solance. Na následujících měřených úsecích na sebe posádka upozornila dvěma 15. a jedním 14. časem. Před dalším servisem patřilo talentovanému mladíkovi 15. místo absolutně a 6. místo ve třídě N4. Poslední tři sobotní rychlostní zkoušky dojela posádka v naprostém klidu a upevnila si dobrou výchozí pozici do dalšího dne. První etapu zakončili Mirek s Tomášem na 15. místě absolutního pořadí a mezi juniory si s přehledem drželi první místo. V neděli byly na programu nejtěžší a zároveň nejdelší měřené úseky celého závodu. Tyto dlouhé rychlostní zkoušky Mirkovi sedly a zajel zde velice pěkné časy. V první rundě erzet se blýskl 9. časem na nejdelším, třetím testu. Po třinácti odjetých zkouškách se talentovaná posádka stále nacházela na 15. místě absolutního pořadí a 6. místě ve třídě N4. Posádku čekaly poslední tři rychlostní zkoušky letošního ročníku Rally Bohemia. I na zbývajících erzetách držela dvojice své tempo a výsledkem byl třináctý a dva jedenácté časy. „Velmi nás mrzí, že Vojta Štajf a Daniel Běhálek havarovali. Nikdo jim to nepřál. Závod měli oba velmi dobře rozjetý. Pokud by Mirek dojel za nimi, tak by nás to moc nemrzelo, neboť jsme ani na Vojtu, ani na Dana tentokráte neměli. Oba jeli opravdu dobře,“ podotkl sebekriticky šéf týmu Karel Jakeš. I díky již zmíněným haváriím Štajfa a Běhálka dokončili Jakešovi náročnou rally na 11. příčce absolutního pořadí, 3. místě ve třídě N4 a prvním místě v juniorské kategorii. „Konečně to byl závod bez větších problémů. Jediné větší nepříjemnosti jsme si odbyli v úvodu soutěže, ale jinak jsme jeli v pohodě. S výsledkem jsme naprosto spokojeni. Auto fungovalo výborně. Krizové situace samozřejmě nějaké byly, ale to k závodům neodmyslitelně patří,“ shrnul mladoboleslavskou soutěž Mirek Jakeš. „Chtěli bychom poděkovat všem obchodním partnerům a mechanikům, kteří nám start v Mladé Boleslavi umožnili a podíleli se svým způsobem i na našem výsledku. Bez jejich mravenčí práce bychom těžko mohli dosahovat kvalitních výkonů,“ poděkovali shodně Mirek s Tomášem všem, kteří měli na úspěšném startu podíl.Následující týdny budou patřit v Tomicar teamu důkladné přípravě na blížící se vrchol domácí rallyové sezony: Barum rally. Do Zlína se opět sjede velmi silná konkurence a společně s náročnou tratí půjde o mimořádně těžkou soutěž. Mirek by rád potvrdil své jezdecké umění i na zlínských kotárech, přesto ví, že bude velmi těžké prosadit se do popředí výsledkových listin. „Rozhodně nic nevzdáváme předem. Pojedeme to, co umíme a budeme se snažit o dobrý výsledek,“ avizuje své plány na srpnovou soutěž Mirek Jakeš. Tisková zpráva Tomicar teamuVebrová Barbora
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.