JT rally team: Vlček v Krkonoších v TOP10

Růžička, Tomáš - Jurčík, Jan
Růžička, Tomáš - Jurčík, Jan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 24. června 2010 21:14
Sdílej:

V polovině června na Rally Krkonoše vybojoval vsetínský JT Říha group rally team zásluhou Martina Vlčka letos potřetí umístění v TOP 10 absolutní klasifikace.Cílovou rampou úspěšně projeli i Tomáš Kubiš, Libor Paško a Zdeněk Zdráhala. Pouze Tomáš Růžička nepokořil krkonošské erzety.

Martin Vlček se spolujezdcem Pavlem Švajdou odjížděli do Krkonoš navázat na velmi dobré výsledky z předchozích soutěží. V Lužických horách dojela posádka pátá a na Kopné sedmá. Pouze na úvodním sprintu sezony v Třebíči byla dvojice klasifikována na 15. místě. V krkonošských luzích a hájích čekalo na Martina s Pavlem osm rychlostních zkoušek se 75 ostrými kilometry. Pilot Mitsubishi Lancer EVO IX nezačal ve čtvrtém sprintu nejlépe. „Začali jsme smolně, neboť prakticky celou první sekci jsme jeli bez mezinápravového diferenciálu. Tím pádem jsme měli chvilku předokolku, chvilku zadokolku. To vše až do servisu. Smůla pro nás byla, že servis byl v polovině soutěže,“ objasnil potíže z úvodu soutěže Martin Vlček. Přesto si posádka počínala s nesprávně fungujícím Mitsubishi velmi dobře a v průběžné klasifikaci byla na 12. místě. Přesto nastaly i krizové situace. „My jsme byli v Krkonoších prvně a na erzetách bylo hodně pastiček v podobě vytahaného bláta. Kdo si na toto nedal pozor, tak na to dojel. Což bylo vidět i podél trati a v příkopách. Nám se podařilo třikrát právě v souvislosti s nefungující mezinápravou dostat lehce mimo trať. Auto se v těch chvílích chovalo přetáčivě a k tomu se vázalo i nevyvážené brzdění vozu,“ prozradil nepříjemnosti Vlček.

V druhé polovině soutěže Martin Vlček s Pavlem Švajdou poskočili o dvě místa v absolutní klasifikaci vzhůru. Soutěž dokončili na 10. místě a ve třídě N4 bodovali šestým místem. „Jsme s výsledkem spokojeni. To, co se nám přihodilo během soutěže, nemohl nikdo předvídat. Pro nás bylo důležité, že mechanici dali vše během servisu do pořádku. Auto je v cíli celé, a to je hlavní,“ shrnul sprintový víkend Vlček.

Výborný vstup do soutěže zaznamenal v Krkonoších Tomáš Růžička se Subaru. Úvodní zkouška vyšla zlínskému jezdci, kterého opět navigoval Jan Jurčík, velmi dobře. Na 10,38 km dlouhé erzetě sice Tomáš dostal od Prokopa půlminutu, ale celkově zajel Růžička 12. čas. Pak ovšem nastaly pro posádku krušné chvíle. Ale vše pěkně popořádku z Tomášova pohledu. „První rychlostní zkouška nám vyšla velmi dobře. Jel jsem podle rozpisu a během zkoušky jsme neměli jedinou krizi. Sám jsem byl v cíli z času hodně mile překvapen. Na druhé zkoušce jsme hned v první zatáčce dělali hodiny a ztratili tady asi 15 sekund. Třetí zkouška mě začala bavit, ale asi čtyři kilometry před cílem odešlo u Subaru turbo. Za cílem zkoušky jsem volal Jarkovi Tomaštíkovi, zda pokračovat. Po zralé úvaze jsem odevzdal jízdní výkaz, neboť hrozilo vážnější poškození vozu. Je mi to moc líto, protože jsem se v Krkonoších cítil velmi dobře. Erzety se mi zamlouvaly a pokud by auto fungovalo, mohl bych atakovat výsledky v první patnáctce. Ale takové jsou závody,“ zhodnotil krátké vystoupení Tomáš Růžička.

Třetí do party JT Říha group rally teamu byl i v Krkonoších Libor Paško se spolujezdcem Romanem Opletalem. Subaru Imprezu STi dovezli Libor s Romanem na 29. místě absolutního pořadí a 15. místě ve třídě N4.

I v Krkonoších zajišťoval Tomaštíkův tým servis pro další dva vozy. S Mitsubishi Lancer EVO VII startovali Tomáš a Karel Kubišovi. Po odjetí všech rychlostních zkoušek dokončili sprint na 25. místě absolutně a 13. místě ve třídě N4. „Byly tady krásné, ale trošku rychlé erzety. Zejména první kolo bylo velmi náročné díky vytahanému blátu. Na druhé kolo erzety oschly. Nám se podařily dvě větší krizovky, ale obě jsme ustáli. Obzvláště jedna, kdy jsme ve větší rychlosti skončili na jiné cestě, než kde jsme měli být, byla hodně humorná. Stál na ní totiž cyklista a ukazoval nám, že tudy jet nemáme. Sprint se nám líbil a s výsledkem jsme spokojeni,“ konstatoval po soutěži Tomáš Kubiš.

Do výčtu vozidel servisovaných týmem JT Říha group rally team patří i modrožlutý Renault Clio Sport. Pro krkonošský sprint si jej zapůjčil Zdeněk Zdráhala s Janem Kulajdou. Z východu Čech si posádka odvezla pohár za 3. místo ve třídě A7 a celkově obsadila 49. příčku.

Dalším podnikem, kde bude JT Říha group rally team mít své zastoupení, bude Rally Vysočina startující v polovině července.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.