V polovině června na Rally Krkonoše vybojoval vsetínský JT Říha group rally team zásluhou Martina Vlčka letos potřetí umístění v TOP 10 absolutní klasifikace.Cílovou rampou úspěšně projeli i Tomáš Kubiš, Libor Paško a Zdeněk Zdráhala. Pouze Tomáš Růžička nepokořil krkonošské erzety.
Martin Vlček se spolujezdcem Pavlem Švajdou odjížděli do Krkonoš navázat na velmi dobré výsledky z předchozích soutěží. V Lužických horách dojela posádka pátá a na Kopné sedmá. Pouze na úvodním sprintu sezony v Třebíči byla dvojice klasifikována na 15. místě. V krkonošských luzích a hájích čekalo na Martina s Pavlem osm rychlostních zkoušek se 75 ostrými kilometry. Pilot Mitsubishi Lancer EVO IX nezačal ve čtvrtém sprintu nejlépe. „Začali jsme smolně, neboť prakticky celou první sekci jsme jeli bez mezinápravového diferenciálu. Tím pádem jsme měli chvilku předokolku, chvilku zadokolku. To vše až do servisu. Smůla pro nás byla, že servis byl v polovině soutěže,“ objasnil potíže z úvodu soutěže Martin Vlček. Přesto si posádka počínala s nesprávně fungujícím Mitsubishi velmi dobře a v průběžné klasifikaci byla na 12. místě. Přesto nastaly i krizové situace. „My jsme byli v Krkonoších prvně a na erzetách bylo hodně pastiček v podobě vytahaného bláta. Kdo si na toto nedal pozor, tak na to dojel. Což bylo vidět i podél trati a v příkopách. Nám se podařilo třikrát právě v souvislosti s nefungující mezinápravou dostat lehce mimo trať. Auto se v těch chvílích chovalo přetáčivě a k tomu se vázalo i nevyvážené brzdění vozu,“ prozradil nepříjemnosti Vlček.
V druhé polovině soutěže Martin Vlček s Pavlem Švajdou poskočili o dvě místa v absolutní klasifikaci vzhůru. Soutěž dokončili na 10. místě a ve třídě N4 bodovali šestým místem. „Jsme s výsledkem spokojeni. To, co se nám přihodilo během soutěže, nemohl nikdo předvídat. Pro nás bylo důležité, že mechanici dali vše během servisu do pořádku. Auto je v cíli celé, a to je hlavní,“ shrnul sprintový víkend Vlček.
Výborný vstup do soutěže zaznamenal v Krkonoších Tomáš Růžička se Subaru. Úvodní zkouška vyšla zlínskému jezdci, kterého opět navigoval Jan Jurčík, velmi dobře. Na 10,38 km dlouhé erzetě sice Tomáš dostal od Prokopa půlminutu, ale celkově zajel Růžička 12. čas. Pak ovšem nastaly pro posádku krušné chvíle. Ale vše pěkně popořádku z Tomášova pohledu. „První rychlostní zkouška nám vyšla velmi dobře. Jel jsem podle rozpisu a během zkoušky jsme neměli jedinou krizi. Sám jsem byl v cíli z času hodně mile překvapen. Na druhé zkoušce jsme hned v první zatáčce dělali hodiny a ztratili tady asi 15 sekund. Třetí zkouška mě začala bavit, ale asi čtyři kilometry před cílem odešlo u Subaru turbo. Za cílem zkoušky jsem volal Jarkovi Tomaštíkovi, zda pokračovat. Po zralé úvaze jsem odevzdal jízdní výkaz, neboť hrozilo vážnější poškození vozu. Je mi to moc líto, protože jsem se v Krkonoších cítil velmi dobře. Erzety se mi zamlouvaly a pokud by auto fungovalo, mohl bych atakovat výsledky v první patnáctce. Ale takové jsou závody,“ zhodnotil krátké vystoupení Tomáš Růžička.
Třetí do party JT Říha group rally teamu byl i v Krkonoších Libor Paško se spolujezdcem Romanem Opletalem. Subaru Imprezu STi dovezli Libor s Romanem na 29. místě absolutního pořadí a 15. místě ve třídě N4.
I v Krkonoších zajišťoval Tomaštíkův tým servis pro další dva vozy. S Mitsubishi Lancer EVO VII startovali Tomáš a Karel Kubišovi. Po odjetí všech rychlostních zkoušek dokončili sprint na 25. místě absolutně a 13. místě ve třídě N4. „Byly tady krásné, ale trošku rychlé erzety. Zejména první kolo bylo velmi náročné díky vytahanému blátu. Na druhé kolo erzety oschly. Nám se podařily dvě větší krizovky, ale obě jsme ustáli. Obzvláště jedna, kdy jsme ve větší rychlosti skončili na jiné cestě, než kde jsme měli být, byla hodně humorná. Stál na ní totiž cyklista a ukazoval nám, že tudy jet nemáme. Sprint se nám líbil a s výsledkem jsme spokojeni,“ konstatoval po soutěži Tomáš Kubiš.
Do výčtu vozidel servisovaných týmem JT Říha group rally team patří i modrožlutý Renault Clio Sport. Pro krkonošský sprint si jej zapůjčil Zdeněk Zdráhala s Janem Kulajdou. Z východu Čech si posádka odvezla pohár za 3. místo ve třídě A7 a celkově obsadila 49. příčku.
Dalším podnikem, kde bude JT Říha group rally team mít své zastoupení, bude Rally Vysočina startující v polovině července.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?